Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › C-Kadett Caravan 2.3 DTI
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 maart 2012 om 21:17 #17513279
@schuitje wrote:
mooi man :jerry
tussen de eerste omwentelingen en het uiteindelijke lopen zat wel een half uur, dat dan weer wel……
maar tis toch weer een mijlpaal zeg maar :thumbup
7 maart 2012 om 08:16 #17513238@16v kadett c wrote:
nou je ziet drie pijlen en twee strepen die strepen zijn van de andere gril die je weg haalt naast het logo
dan maak je die aan elkaar midelste pijl en dan zet je hem er tussen die twee andere pijlen
bij die andere pijlen haal je de zij stuken er af en maak je vast aan de gril zo dat het een geheel wordlijme plamuren en strak maken spuiten klaar ben je
:hmmz
dit gaat lukken, maar wel als de auto klaar is, als het gaat gebeuren.
is toch aaridg veel werk.wat voor lijm heb je gebruikt?
en ben je echt niet geïnteresseerd in verkoop, of het nogmaals maken van de grill?7 maart 2012 om 08:18 #17513237heeft er iemand nog een idee wat betreft de hoogte?
ik wil liever niet in de motorkap zagen………….
7 maart 2012 om 10:42 #17513231http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/oldtimer-onderdelen/538028085-dieselkap-opel-c-kadett-c2.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
7 maart 2012 om 11:34 #17513230die kap is puur show, binnenkant is standaard en dus geen extra ruimte.. Maar zoals ik het begrijp wil hij graag een originele kap behouden.. Wat komt er nu tegen de kap aan dan? kleppendeksel of inlaat? Misschien kun je wel het een en ander aanpassen hieraan..
7 maart 2012 om 12:23 #17513229Middenstuk is er uit te slijpen aan de binnenkant, dat is een lege ruimte.
7 maart 2012 om 13:08 #17513228@c-dett16v wrote:
@16v kadett c wrote:
nou je ziet drie pijlen en twee strepen die strepen zijn van de andere gril die je weg haalt naast het logo
dan maak je die aan elkaar midelste pijl en dan zet je hem er tussen die twee andere pijlen
bij die andere pijlen haal je de zij stuken er af en maak je vast aan de gril zo dat het een geheel wordlijme plamuren en strak maken spuiten klaar ben je
:hmmz
dit gaat lukken, maar wel als de auto klaar is, als het gaat gebeuren.
is toch aaridg veel werk.wat voor lijm heb je gebruikt?
en ben je echt niet geïnteresseerd in verkoop, of het nogmaals maken van de grill?5 seconden lijm van midlok volgens mij
en heb even geen tijd er voor maar ga er nog eentje maken voor me zelf om op de plank te legen
maar een voor jou maken wat wil je er voor geven dan7 maart 2012 om 15:25 #17513223Kun je de motorsteunen niet verlagen?
Heb dit wel eens gezien bij een 2.4 met originele inlaat.Groeten, MArk
7 maart 2012 om 17:47 #17513197@deluxe 77, ik zet de foto even hier zodat iedereen het ziet.
het probleem:
het kleppendeksel steek over een oppervlakte van 10x15cm 3cm te hoog boven de zijschermen uit(en dus tegen de kap)
nu is het zo dat het kleppendeksel niet verandert kan worden omdat het nokkenastandwiel aan de binnenkant ook strak tegen het deksel aanloopt.
de motorsteunen zijn al verlaagt, de motor ligt net boven de vooras.
het is gewoon een verrekt hoog blok….
maar toch, als iemand ergens aan denkt waar ik nog niet aan gedacht heb, graag :thumbup
7 maart 2012 om 17:53 #17513192misschien dunnere trillingsdempers?
verder weet ik wel dat sommigen bij ombouw van een manta naar een 16v wel eens de carrosserie ophoogden tov de vooras, door ophoogplaten tussen de asbevestiging op de balken en de vooras te leggen.
7 maart 2012 om 17:54 #17513189@Ben_M wrote:
misschien dunnere trillingsdempers?
verder weet ik wel dat sommigen bij ombouw van een manta naar een 16v wel eens de carrosserie ophoogden tov de vooras, door ophoogplaten tussen de asbevestiging op de balken en de vooras te leggen.
dit kan bij een kadett niet omdat die de bevestigingsbouten aan de zijkant van de as heeft, en niet aan de onderkant…..
en met dunnere dempers gaat de motor de vooras raken.
een andere karterpan gaat denk ik zelf ook niet lukken omdat deze al zo laag is.
ik zou een deel uit de vooras kunnen halen, dan zit ik alleen nog met het stuurhuis.
daar zou ik dan een andere montage voor moeten maken zodat deze ook lager zit, en dan de stuurpen verlengen.
volgende vraag zou dan zijn of de aandrijfas niet een te grote hoek maakt bij de bak, en of het blok dan niet te dicht bij het asfalt komt….
7 maart 2012 om 17:58 #17513186Volgens mij moet dat wel passen zo toch, onder de bult van de rooie kap.
Jouw bult zit ook wel wat verder naar achter op de kap.
Zal het morgen voor je na kijken en meten.7 maart 2012 om 17:59 #17513185misschien kun je wel de bevestigingsgaten voor de vooras in de balken omlaag brengen. Eventueel nieuw aangepast stuk balk hiervoor maken..
7 maart 2012 om 18:06 #17513184@Deluxe77 wrote:
Volgens mij moet dat wel passen zo toch, onder de bult van de rooie kap.
Jouw bult zit ook wel wat verder naar achter op de kap.
Zal het morgen voor je na kijken en meten.oke super.
dit is wat mij betreft een redelijke oplossing, ik hoor het toch graag als mensen ideeën hebben waarmee de kap NIET verandert hoeft te worden.
de keuze is nog niet gemaakt, dus alles kan nog ;)
7 maart 2012 om 18:08 #17513182@ben m, bij een kadett is de constructie echt heel vaag gemaakt, bij een manta een bout van onderen.
bij de kadett zitten er 4 bouten en nog 1 aan de draagarm.
het zou zeker kunnen, volgens mij kan alles.
alleen moet het wel mooi en degelijk tonen.anders ga ik wel voor de (zo min mogelijk) verbouwde kap.
7 maart 2012 om 18:13 #17513180heb bij ook het stuurhuis verlaagt met 2 cm dat kan nog wel maar zou niet lager gaan hoor
en heb je niets aan een renault clio 16v williams kap die heben ook een bult
7 maart 2012 om 18:16 #17513242wat ik vandaag heb gedaan.
de carterpan klaar gemaakt.
deze was verbouwd omdat hij niet bij de motor hoort.
er zitten twee aansluitingen op voor de dynamo(vacuümpomp)
en er zitten twee doelloze gaten in(was voor tempmeter)de vacuümpomp aansluitingen er weer op gezet, nu met bonded seal en met moer met loctite aan de binnenkant.
de twee doelloze gaten een slotbout met bonded seal, en een moer met loctite aan de binnenkant.
dit leek mij de meest subtiele oplossing.
daarna de pan eronder met natuurlijk een nieuwe pakking.
turbo olie druk leiding weer mooi gemaakt. rvs lichtjes gestraald, de rest van de leiding gespoten.
ook de voorkant van de cilinderkap zwart gespoten.
die straalkast is echt super, gebruik hem bijna dagelijks king:
het kleppendeksel moet nog een keer gestraald worden.
7 maart 2012 om 18:21 #17513205@16v kadett c wrote:
heb bij ook het stuurhuis verlaagt met 2 cm dat kan nog wel maar zou niet lager gaan hoor
en heb je niets aan een renault clio 16v williams kap die heben ook een bult
zit de bult los?
7 maart 2012 om 18:31 #17513232@c-dett16v wrote:
@16v kadett c wrote:
heb bij ook het stuurhuis verlaagt met 2 cm dat kan nog wel maar zou niet lager gaan hoor
en heb je niets aan een renault clio 16v williams kap die heben ook een bult
zit de bult los?
durf ik niet tezegen
kijk maar eens op de derde pagina blauwe cabrio viewtopic.php?f=27&t=126596&start=50
7 maart 2012 om 18:48 #17513221iemand enig idee waar deze stekker goed voor is?
7 maart 2012 om 18:52 #17513220toch wel handig, ik heb alle elektrische schema’s van ca 1985 tot ca 1995 van alle modellen origineel opel.
7 maart 2012 om 19:08 #17513183Mijn eerste ingeving is brandstofdruk sensor?
@c-dett16v wrote:
iemand enig idee waar deze stekker goed voor is?
7 maart 2012 om 19:28 #17513241volgens het schema is er ook een brandstoftemp sensor.
dat zal deze dan wel zijn gok ik bij nader inzien.die is voor het filterverwarming, die naar de zolder is verhuisd.
dus nu op zoek naar een banjo bout om dit verhaal weer brandstofdicht te krijgen.
7 maart 2012 om 19:31 #17513240qsp hebben ze wel die banjo.s
7 maart 2012 om 19:40 #17513236 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.