Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › C-Kadett Caravan 2.3 DTI
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 februari 2010 om 15:32 #17513076
die c coupe is te dik heel netjes! succes met de verkoop van die caravan;)
17 februari 2010 om 15:34 #17513077origineel gepost door 60PZ
die c coupe is te dik heel netjes! succes met de verkoop van die caravan;)vectra is verkocht.
dankje voor het compliment op de coupe;)
17 februari 2010 om 16:21 #17513078is het nou echt zo’n moeilijk project, een diesel in een c hangen.
heb een paar jaar geleden, met de toenmalige eigenaar/bouwer van de wagen staan praten.
maar die ging net te keer of het een uiterst moeilijk onderneming was om een diesel in een c te hangen, je
moest er raketgeleerde voor zijn en niemand had de uitdaging ooit aan gedurft.
toen ik zei dat die 4×4 kadett van mij was, en die ook zelf gemaakt had, was dat in zijn ogen maar een makkie.
toen ik zei, dat kan iedereen, een blokkie omhangen, had ik hem denk ik op zijn tere zieltje getrapt.
ik heb respect voor ieder die iets maakt, maar om jezelf nou als god voor te doen.
is het echt zo moeilijk als hij zei.ga zo door, het blijft toch apart, een c diesel.
groeten.
18 februari 2010 om 18:25 #17513079Mag ik mij even mengen in dit topic.
Deze kadett-c-caravan met 23DTR motor is door mij gebouwd en heb ik laten keuren bij het rdw. Op de volgend website staat het een en ander beschreven van de ombouw en hoe dit verlopen is.
Neem gerust een kijkje op deze site dan wordt je misschien wat wijzer. Website is ook door mijzelf in elkaar gezet.
De huidige eigenaar heeft hem van mij gekocht en een paar maanden later in elkaar gereden. Dit alles is nu 3,5 jaar geleden gebeurt. Ikzelf heb hem in 2002 gebouwd en heb er 4 jaar met plezier in gereden. Daarna heb ik hem dus verkocht. Het Aerodak heb ik er zelf niet ingezet, dit zat er al in.
Met vriendelijke groet,
Patrick Ouwens
18 februari 2010 om 20:26 #17513080Mooie aanvulling op je topic zou ik zeggen :thumbup
18 februari 2010 om 23:03 #17513081Dat blok omhangen is nog wel te doen, is helemaal niet zo veel werk. Voor een C20LET moet je meer aanpassen.:jerry
Vandaag de dag zou je bij de RDW geen enkel probleem hebben met omkeuren, voor nog geen 100 euro ben je klaar.:)
19 februari 2010 om 13:09 #17513082als je maar geld heb, dan kan alles…………….
19 februari 2010 om 17:01 #17513083Maar destijds toen deze auto gebouwd is geworden mocht die naar Lelystad dat weet ik nog wel.
19 februari 2010 om 21:11 #17513084Mooie bolides. Stoelen in de coupe is niet echt mijn smaak maar buitenom super kadettje.
Station is ook erg leuk en apart met een aero dak.21 februari 2010 om 19:54 #17513085origineel gepost door manta_dennis
Mooie bolides. Stoelen in de coupe is niet echt mijn smaak maar buitenom super kadettje.
Station is ook erg leuk en apart met een aero dak.in de station komt een mooi gte interieur
24 februari 2010 om 15:51 #17513086foto’s komen eraan hoor:P
laat even op zich wachten…………….:(
17 maart 2010 om 14:13 #17513087eindelijk de foto’s:)
de slangen tussen turbo en inlaatzijde intercooler
slangen compleet
intercooler en oliekoeler
handig apparaat om een mooi randje op de buizen te draaien
resultaat
over 2 weken gaat hij naar de spuiter, dus lekker kaal maken.
en de koni’s voor achter zijn er ook:)
17 maart 2010 om 16:28 #17513088heeft er iemand een tip om de blauwe slangen weer te laten glimmen?
ze zijn dof geworden tijdens het werk.
groetjes,
moshe17 maart 2010 om 18:44 #17513089beetje wd 40, is namelijk vettig :thumbup dus het begint aardig op te schieten? :thumbup
wat ga je met de kleur doen?groetjes
17 maart 2010 om 20:18 #17513090maar in wd40 zitten toch weekmakers, is dat niet erg dan?!
de kleur wordt waarschijnlijk oranje.
met antraciet velgen
donkere koplampen, knippers en achterlichten.maar blauw vind ik eigenlijk ook wel heel mooi……
gelukkig hoef ik nu nog niet te beslissen:)
17 maart 2010 om 20:24 #17513091origineel gepost door c-dett16v
Advies:
De buis achter je radiateur zal veel warmte gaan doorgeven aan je inlaatlucht, het is misschien handig om deze te isoleren.
17 maart 2010 om 20:42 #17513092oke,goed idee,
dit kan dan vast wel met uitlaat tape?!
17 maart 2010 om 20:52 #17513093Daar was ik ook over aan het nadenken, maar die tape word hard na het heet worden, en de inlaat word niet zo heet als de uitlaat.
Dus misschien moet het toch anders……… hoe weet ik ook nog niet.
17 maart 2010 om 21:00 #17513094Dat apparaat voor die buisjes…voor dat randje, waar gekocht?
Zoiets lijkt mij ook wel!18 maart 2010 om 05:53 #17513095origineel gepost door Fearless
Dat apparaat voor die buisjes…voor dat randje, waar gekocht?
Zoiets lijkt mij ook wel!bij biesheuvel, nieuwendijk.
lenen is een optie hoor!
ding is aardig aan de prijs, maar omdat het zo’n mooi resultaat geeft in zo’n korte tijd heb ik hem toch gekocht.
en geen spijt van:thumbup
18 maart 2010 om 06:00 #17513096hoi allemaal,
ik zit een beetje te twijfelen of ik de motor eruit zal halen.
wat denken jullie?
motor eruit of netjes afplakken?
greetz,
moshe18 maart 2010 om 07:29 #17513097eruit is maar weinig werk, lukt je in een avondje wel, en dat is veel handiger met spuiten. dan kunnen de zijkanten van de chassisbalken ook meegespoten worden.
18 maart 2010 om 10:45 #17513098over de intercooler buis achter de radiateur langs.
kan je niet je intercooler andersom aansluiten dat de warme turbo buis achter de radiateur loopt?18 maart 2010 om 11:58 #17513099ik denk dat ik het voor nu even zo laat, ik ga waarschijnlijk de motor er helemaal uit halen.
als hij dalijk rijd dan zal ik eens kijken hoe het met de buizen zit, en of ik het inderdaad misschien andersom kan aansluiten, wat zeker een goede oplossing zal zijn!!
18 maart 2010 om 22:10 #17513100en nog een voordeel als de motor eruit is, is dat je dan de motor ook netjes kan maken ( is nu niksmis mee maar een likje verf zou hem niet misstaan:thumbup)
groetjes
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.