Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › C kadett C1
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 juli 2010 om 20:31 #17693770
ik ook. ik ben geen fan van een mustang omdat er zoveel zijn. maar de jouwe is een one of a kind:wub:wub:wub:wub
23 juli 2010 om 20:58 #17693771Nou hier wat fotos dan !
Van:
Naar:
Het is een vroege 65’er mustang, heb hem al vanaf mijn 17e en al die tijd er mee bezig geweest. Wilde iets unieks maken en dit is het geworden. Elk detail is aangepast en naar mijn smaak gemaakt.
Klein voorbeeld de schanieren van de motorkap zijn met een eigen inklap mechanisme van billet allu en met gasdempers in de schanieren. Dus geen motorkap haak of grote dempers in het zicht.
Motor is hand gemaakt, een 302 onderblok met stroker kit naar een 331 screamer gemaakt, allu cilinderkoppen met grotere in en uitlaat kanalen grotere kleppen onder een andere hoek.
Speciaal inlaatspruitstuk high rise met open kanalen voor meer koeling. Speciaal gebouwde QFT carburateur op basis van een holley.Bijna alles is custom made uit rvs of alu zoals de veerpootbrug of de koelwaterslang gemaakt uit rvs pijp met bochtjes en steuntjes.
Rollerrockers ipv ouderwetse stoters, geharde chromobyleen stoterstangen enz.. enz.. in de motor is enorm veel tijd gaan zitten. Met resultaat :vertag
Custommade allu klepdeksels enz.. enz..
Beetje perspectief hoe groot zo’n blok is ;)
Omgebouwd van een automaat naar een T5z worldclass bak met andere overbrengingen, kevlar koppeling etc…
Filmpjes:
http://s27.photobucket.com/albums/c186/Hypertuningfotos/?action=view¤t=SNC00030.flv
http://s27.photobucket.com/albums/c186/Hypertuningfotos/?action=view¤t=MOV03414.flv
Laatste was met de orginele cilinderkoppen en klein inlaatspruitstuk, draaide toen al 361PK op de achterwielen ! Was nog met automaat dus hoop verlies in de aandrijflijn.
V8 op 6000tpm+ kan wel dus ;)
Heeft een wilde nokkenas dus loopt lekker tehalen :angel
Cobra remklauwen en schijven rondom:
En geventileerde schijven achter:
Modern rack and pinion stuursysteem met custom made overbrenging en allu huis. Moderne stuurpomp alles custom made voor deze auto.
Voorwiel ophanging wordt nu omgebouwd naar double wishbones boven en onder met schroefset. Deze amerikaan heeft niet de gebruikelijke slechte wegligging meer zeg maar.
De Simca zijn we nog mee bezig gaat om deze:
Wordt nu helemaal kaal en leeg gemaakt, opnieuw gespoten in parelmoer oranje met matzwart. En motorblok is orgineel een 1294 met dubbele sollexen en wordt nu een 1.6 met supercharger en dubbele webers.
Verder alles nieuw onderstel alles, zoals de mustang wordt het zeg maar.
23 juli 2010 om 21:32 #17693772dikke respect gewoon voor die mustang. wat is die wijs! zit er ook aan te denken om op mijn commodore V8 een supercharger te gaan plaatsen…
niet zo eentje die jij hebt, maar zo’n eentje die boven op het blok komt. is nu een 350 v8 met 375pk(nog niet op testbank geweest), maar ik heb het blok zo nieuw gekocht bij tyra. kreeg er ook een uitdraai bij. heb der meteen drijfstangen enz enz ingezet die tot 650pk aan kunnen. ik wil graag in de loop der tijd een supercharger uit amerika over laten komen(vandaar ook de vraag). margoed, laten we eerst maar kijken hoe dit loopt, heb me rijbewijs nog niet….:jerrysucces met dit, en het simca project!:thumbup
23 juli 2010 om 21:53 #17693773De reden dat ik voor deze supercharger heb gekozen omdat ik hem onder de motorkap wilde hebben, is wel een verbeterde impeller gemonteerd voor meer druk.
Overigens tip, lees je goed in over V8 motoren en hun vermogen hoe amerikaanse v8’en gemeten worden is zonder uitlaat, dynamo, waterpomp enz.. enz.. Crate motoren zoals die o.a tyra e.d verkoopt halen nooit hun opgegeven pk’s. Meestal een 150 of meer minder op een testbank.
bijvoorbeeld mijn mustang levert fabrieks uit 225 pk, op de rollenbank hou je er 130 hooguit over. Een V8 heeft een flink koppel maar pk’s eigenlijk standaard valt erg tegen.
Roep het maar alvast, heb vroeger ook die fout gemaakt en voorkomt een hoop teleurstellingen bij de daadwerkelijke meting.
Als je voor een S/C gaat, moet de motor hier vanaf het begin al opgebouwd worden, nokkenas, koppen enz.. bepalen hier een hoop winst of verlies bij. Informeer je goed want gaat een hoop tijd en geld inzitten om dit goed tekrijgen.
Afstellen is zowiezo een crime hier in nederland, ga hiervoor naar ruud frederiks in goes !
Daarnaast alles moet aangepast van je aandrijflijn zo moest ik:
Aangepast billet vliegwiel
10,5 inch kevlar koppelingsplaat
versterkte drukgroep
Versterkte bak met steal bearing retainers
sterkere kruiskoppelingen
sterkere aandrijfas
aandrijfas safety loop (voor het geval hij breekt).
Kevlar deken over je bak in geval van breuk (moet ik nog monteren)
Versterkte achteras enz..Je wilt echt niet met dit soort vermogens een defect in je bak of aandrijfas krijgen (je bodemplaat houdt niets tegen !)
23 juli 2010 om 22:09 #17693774:o:wors Heel bruut!! Echt geweldig!!
23 juli 2010 om 22:13 #17693775wat ik heb is dus idd een kratmotor(alleen onderblok). die leverde volgens de fabriek dus 375pk. als ik het goed begrijp is dit dus niet waar… de drijfstangen enz enz zijn al vervangen voor sterkere die 650pk aan kunnen. er zitten aluminium koppen op met grote kleppen. ook zit er een wilde nokkenas in. edelbrock performance inlaatspruikstuk en een speed demon carb erop. de automaatbak is een TH700r4 bak.
de combinaties heb ik op tips van tyra gedaan(had nog geen ervaring in het wereldje van de amerikaanse 8 cilinder).
ik ben toch wel heel benieuwd wat ie op de testbank gaat doen dan… hij gaat sws op de testbank bij tyra. daar gaan ze hem afstellen. maar ik zal ook die tip is in gedachte houden aangezien tyra een beetje druk is af en toe…
http://www.opelforum.nl/viewthread.php?tid=103268&page=18
bedankt voor de tips!
23 juli 2010 om 22:39 #17693776tip, niet naar tyra gaan ;).
http://www.amerikaanseautopagina.net
Zoek maar eens :angel
Een V8 wordt pas wakker van drukvulling, houden ze van :wub
Weet iemand van het mustang forum had een 348 als ik me niet vergis.
Allu koppen erop, andere headers, edelbrock inlaatspruitstuk met 2 dubbele carburateurs en had om en nabij de 221 pk. Om boven de 300 tekomen zonder druk vulling met een 350 moet je best een hoop doen en het in de toeren zoeken.
Maar misschien beter MSN uitwisselen is misschien makkerlijker heb nog wel wat goede adressen voor je en stuk voordeliger dan hier in NL e.d !
23 juli 2010 om 22:45 #17693777okee, ik ga zoeken. maar ze hebben me wel goed geholpen en namen altijd tijd voor me vrij als ik daar 2 uur achetr elkaar vragen sta te stellen:jerry
je hebt een u2u met msn.
24 juli 2010 om 15:28 #17693778moest em nu nog iets lager liggen was em perfect :wub:wub
erg mooie kadett !24 juli 2010 om 15:32 #17693779Wordt zeker nog iets lager gezet ! :wub
28 augustus 2010 om 15:22 #17693780Hoop gebeurd aan de sedan rvs lijstjes langs de ramen en schmidt wielen en SR stuurtje en nog wat kleine dingen
Vandaag begonnen met inbouw van nieuw dashboard (oude was bij instrumentenpaneel gescheurd).
Ook omgebouwd naar een dashboard kastje ipv open gat… :o
Heb nu ook een aflegplankje aan de bestuurders zijde zit aan 1 kant vast aan de stuurkolom en andere zijde aan de A style. Kent iemand deze ? Heb ze nog nooit eerder gezien in een C kadett is wel origineel zover ik kan zien.
Met dank aan Mosh een SR achterplaat (zwarte plaat tussen de achterlichten) deze ook gelijk eropgemonteerd hier komen nog fotos van morgen hoop ik er wat tekunnen maken.
Tevens op de sloop eindelijk een bruin vloerkleed gescoord zodat ik mijn interieur compleet kan maken :wub moet alleen goed schoongemaakt worden (zat al een jaar of 10 in een openstaande auto :puke.
En nog wat leuke dingen op vehikel gevonden, zowel voor de GT/E als voor het leuke (orginele berlinetta logo’s, SR Spiegel)
28 augustus 2010 om 15:24 #17693781Onderste RVS raamlijstje moet nog gemonteerd worden overigens ;)
28 augustus 2010 om 15:45 #17693782omg die mustang :o, wat bruut allemaal zeg! Kadettje mag er ook wezen hoor, maar denk dat je met die mustang meer plezier beleeft of niet? :wors
28 augustus 2010 om 16:32 #17693783Ik rij met de kadett veel meer dan de mustang. Staat eigenlijk bijna altijd binnen, heel afentoe met mooi weer wordt er mee gereden.
Maar is niet echt een auto die ik met een gerust hart op de stoep parkeer, meestal rijden poetsen en weer achter slot en grendel.
Maar vindt hem wel een stuk leuker om mee terijden dat wel ! (de mustang dus)
29 augustus 2010 om 18:21 #17693784wat een über geile auto’s zeg:thumbup:thumbup:thumbup
die mustang zal wel lekker lopen:wubje hebt een u2u
groetjes
29 augustus 2010 om 20:59 #17693785Dank je ! Ondertussen tijd voor een prive museum :D
31 augustus 2010 om 21:07 #17693786Met het bruine vloerkleed is alles goed gekomen ! Hele dag schrobben en hij is weer netjes.
Gelijk alles gemonteerd in de kadett :wors ziet er echt super uit nu het bruine interieur compleet is :o heel blij mee vooral omdat je het al niet zoveel ziet.
Binnenkort langs bear voor de kooi :o twijfel nog in welke kleur die gecoat gaat worden…
En dan is het klaar en verder met de andere kadett :wub.
Heeft iemand misschien nog een setje ronde koplampen liggen voor een C1 incl de afdek kappen ? mogen lelijk zijn wil eens kijken hoe het eruit ziet met heldere golf1 lampen in de kadett (heb ze ook in de mustang zitten en vindt ze daar al super in!).
1 september 2010 om 08:32 #17693787Prachtige v8 :)
De Simco ben ik nog niet helemaal overuit wat ik ervan moet vinden :D
Prachtige Kadett-C :
Heb je een u2u gestuurd over je c1 lampen request :P
1 september 2010 om 10:32 #17693788Schitterende kadett met een schitterende kleur:thumbup
1 september 2010 om 11:44 #17693789Waarom een kooi in zo’n mooie Kadett maken, wat is het nut van een kooi in een auto voor normaal gebruik? Ik snap dat niet hoor…
1 september 2010 om 15:46 #17693790Puur voor de looks, achterbank blijft ook behouden. En kooi is demontabel, daarnaast is het voor de toekomst wel handig ivm de plannen :angel
5 september 2010 om 18:16 #17693791Wat fotos van de afgelopen tijd.
Bruin vloerkleed erin, en nieuw dashboard met een dashboard kastje en een onderleg plankje onder het stuur (echt ideaal om zo spullen even snel kwijt tekunnen erop :o). Volgende week kijken om de klapraampjes achter in tekunnen bouwen ;)
Tevens nu ook een zwarte plaat tussen de achterlichten !
Volgende week de rolkooi ophalen bij baer en dan is het interieur wel zo goed als klaar :wors
5 september 2010 om 20:10 #17693792wanneer ga je dan aan je ombouw beginnen :o
5 september 2010 om 20:46 #17693793Ik had de streepjes in de velgen nog in de kleur van de auto gespoten ;)
Maar hij is supper mooi :) En ik had er booskijkers opgemaakt:wub
Dat lijkt ook wel stoer dacht ik:cool:5 september 2010 om 20:51 #17693794origineel gepost door heineken
wanneer ga je dan aan je ombouw beginnen :oVan de winter, ik hou je op de hoogte :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.