Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › C Kadett 1.2 / c20ne 1978
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 januari 2011 om 15:01 #17231001
Hallo iederen ik ben Frank en kom uit knegsel ( in de buurt van Eindhoven ) ben 19 jaar en heb een c kadett uit 78 waar ik nu een c20ne aan het in bouwen ben.
dit was hij toen ik hem kocht:
hier met andere velgen, zonder sticker, en witte knipperlichten
wat spul voor de ombouw
Tussenas ingekort
het oude 1200 blok
en hier de gereviseerde c20ne:agent
Halleee
13 januari 2011 om 18:29 #17796511waarom niet meteen een c20xe of c20let:D
13 januari 2011 om 19:23 #17796512[rquote=1841209&tid=140443&author=16v kadett c]waarom niet meteen een c20xe of c20let:D[/rquote]
di is ook leuk en heb het blok een heel de zooi voor een super prijsje kunnen komen13 januari 2011 om 20:04 #17796513Netjes :D
Vind zon xe ook iets te nieuwerwets in een kadettje.
25 januari 2011 om 19:43 #17796514hier nog een foto van het blok met wat aanbouwdeeltjes erop
en hier un vraagje over de koppeling dit is een koppeling van een c20ne
en hij moet hierop
maar dat past dus niet want die tandjes van de koppelings plaat komen niet over een met de tandjes in de versnellingsbak
dus wie weet er welke koppeling ik moet hebben? misschien de zelfde als die 16v gebruiken?en hier nog een aan het kutten met de vooras, hoe krijg ik in godsnaam die bouten los waar het rooien pijltje bij staat?
die bouten zitten wel zoooo BRUUT vast he. heeft iemand daar een handig heidje voor?
Groetuh
25 januari 2011 om 19:55 #17796515Zit met locktite vast,
Tenminste bij mij wel , warm maken met de verfstripper doet wonderen.
Voorzichtig masseren af en toe in spuiten met WD40 en dan weer warm maken.
Uiteindelijk moet hij los gaan, Sleutelmaat was dacht ik 15 let daar wel goed op is een
aparte bout :) Suc6, ( zat er ook al mee te kloten )
25 januari 2011 om 20:03 #17796516Ziet er netjes uit hoor! Gaat helemaal goed komen! Je moet een 9″ koppeling hebben en ik geloof dat een E Rekord 2.2 of een 1.8s die had.
25 januari 2011 om 21:19 #17796517die bouten van de vooras had ik losgekregen door ze eerst in te spuiten met kruip olie, ff laten staan en dan een dopsleutel 15 goed op de bout geslagen met een hamer, vervolgens met een dikke buis over de dopsleutel losgetrokken.
maar het is een net kadettje wat je daar hebt ,wees er maar zuinig op;)25 januari 2011 om 21:22 #17796518koppelingsplaat van een omega A 2.4 of van een c20let past ook
26 januari 2011 om 18:27 #17796519het is gelukt met de bouten:)
veel wd40 een lange hefboom op de sleutel26 januari 2011 om 19:07 #17796520Dan ga ik dat ook maar eens proberen
Krijg ze zo ook niet losVerder veel succes met de ombouw en hou ons op de hoogte
26 januari 2011 om 23:07 #17796521[rquote=1852480&tid=140443&author=rollingstone]het is gelukt met de bouten:)
veel wd40 een lange hefboom op de sleutel[/rquote]als je er een andere bout op last dan stook je de locktight ook los. officeel dacht ik dat er in het boek stond dat deze bouten eenmalig waren om te gebruiken.maarja als je ze met wd 40 los krijgt is het ook goed.
en die steun van de bak moet je ie ook niet inkorten?? de pook steun volgensmij is die van de record en dan komt hij niet uit op de plek van de 120027 januari 2011 om 05:58 #17796522die pook steun die jij hebt heb ik ook en dan op de latse gaten van het subfreem je mototsteune zeten
27 januari 2011 om 07:22 #17796523die pooksteun is volgensmij een cm of 7tot 10 langer en van een record ipv een manta.bij een cih in een c kadett kom je dan niet uit dan zit de pook te ver naar achter
27 januari 2011 om 20:28 #17796524he frank leuke kadett. heb je trouwens dat 1200 blok nog? ik blijf je projekt volgen.:)
29 januari 2011 om 14:58 #17796525[rquote=1853491&tid=140443&author=opeljoker]he frank leuke kadett. heb je trouwens dat 1200 blok nog? ik blijf je projekt volgen.:)[/rquote]
die heb ik nog ja29 januari 2011 om 20:20 #17796526hee die frikandelle frankie,
mooi blokkie zo, blijf je topicje hier ook volgen,
worden straks allemaal minimaal 2.030 januari 2011 om 20:22 #17796527frank wil je dat 1200 blok nog kwijt? zoja ik heb er eventueel wel belang bij:)
31 januari 2011 om 20:30 #17796528[rquote=1855958&tid=140443&author=opeljoker]frank wil je dat 1200 blok nog kwijt? zoja ik heb er eventueel wel belang bij:)[/rquote]
die wil ik wel kwijt, maar een probleem
de motor is niet meer helemaal 100%
wat er precies mis mee is weet ik niet
maar hij loopt gewoon niet harder als 80
hij start wel gewoon31 januari 2011 om 20:57 #17796529[rquote=1856801&tid=140443&author=rollingstone][rquote=1855958&tid=140443&author=opeljoker]frank wil je dat 1200 blok nog kwijt? zoja ik heb er eventueel wel belang bij:)[/rquote]
die wil ik wel kwijt, maar een probleem
de motor is niet meer helemaal 100%
wat er precies mis mee is weet ik niet
maar hij loopt gewoon niet harder als 80
hij start wel gewoon[/rquote]kan die nooit duur zijn
:angel7 februari 2011 om 20:19 #17796530hier ff wat foto’s wel ff snel met mun mobiel
ouwe blok en versnellingsbak
vooras
en de lege motor ruimte19 februari 2011 om 17:50 #17796531en hier mun nieuwe sluitelruimte:D veel meer licht en veel meer ruimte :wors
19 februari 2011 om 18:34 #17796532Mooie ruimte Frankie :D
19 februari 2011 om 18:51 #17796533deze ruimte komt mij ergens bekend van voor:D
19 februari 2011 om 20:29 #17796534mooie kleurkeuze voor je carter!!
ik heb dezelfde kleurkeuze gemaakt alleen met een glimmende lak er overheen… maar zo mat vind ik hem mooier!!
en ook een goede keuze voor het type blok, een XE of een LET hebben wel meer vermogen maar zien er veel te modern uit voor zo’n mooie oldtimer!!en er is genoeg leuk spul te vinden in engeland en duitsland om je c20ne sneller mee te maken…
veel succes ermee!! deze ga ik zeker volgen!!
grtz jens
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.