Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › C-Ascona automaat vraagje (nu met foto's)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 april 2010 om 19:16 #17220210
Ik heb sinds kort een C-Ascona automaat erbij en ik heb het vermoeden dat er iets in de vacuumslangen niet goed zit.
Er loopt een kick-down-kabel de automaatbak in en daar zit ook een slangetje. Waat hoort dit slangetje naartoe te lopen?
Of is dit puur de ontluchting van de bak?In de vacuumslang naar de ontsteking zit een terugslagklepje. Volgens mij hoort deze daar helemaal niet :hmmz
De vraag is dus: Zit de automaatbak aangesloten op vacuum?
Zo ja……waarop………..en met een klepje ertussen?20 april 2010 om 07:23 #17658828zal vanmiddag eens bij de mijne kijken!
21 april 2010 om 16:30 #17658829Er loopt dus een slangetje vanaf m’n injectiespruitstuk naar een temperatuurgevoelige klep in een waterslang. In het slangetje zit een T-stuk waarvan de andere aansluiting naar de vacuumvervroeger gaat (hier zat dus een terugslagklepje tussen).
De andere aansluiting op de temperatuurgevoelige klep gaat met een slangetje naar m’n EGR.Hoort er nu NOG een T-stuk gemonteerd te zitten met een aansluiting naar m’n automaatbak?
Hoort hier dat terugslagklepje tussen?
Aan welke kant van de temperatuurgevoelig klep moet deze worden aangesloten?Het probleem is namelijk dat (ik vind dat) de bak te vroeg schakelt.
25 april 2010 om 20:59 #17658830ik heb geen automaat ;)
:jerry:jerry27 april 2010 om 20:03 #17658831Niemand verstand van automaten hier??? :hmmz
:cry
28 april 2010 om 16:25 #17658832ik heb even gekeken voor je vanmiddag,de mijne is een 16S uit 83.
Het slangetje vlakbij de kabel voor de automaathendel is inderdaad een ontluchtingsslang,bij mij is ie naar het schutbord geleid waar ie in een tiewrap hang tussen de kabelboom.
De slang naar de vacuumvervroeging heb ik er niet tussen zitten,maar ik heb een mechaniekje op mn carburateur zitten,denk voor de kickdown ofzo.
Ik lees dat jij een injectie hebt,waarschijnlijk dus een 18E motor,ik denk dat dat slangetje inderdaad ook voor de kickdown is,zal op het motorvacuum werken.
wellicht kan je de vacuumslangen eens nalopen,dat daar een lekje of scheurtje in zit (vooral op de uiteinden) en daardoor minder vacuum meet dan ie eigenlijk behoort te hebben.
Waarschijnlijk reageert ie op de hoeveelheid gas die je geeft hoe snel ie opschakelt,want als je flink gas geeft schakelt ie later over als dat je een beetje gas geeft.
Denk dat je het daarin moet zoeken.
En een Ascona met EGR??
Plaats eens een fotootje als je wilt.
suc628 april 2010 om 20:38 #17658833Ik ben al een beetje aan het experimenteren geweest met dat slangetje en het lijkt nu wel beter.
Ik zal even foto’s maken.
30 april 2010 om 18:06 #17658834Hierbij enkele foto’s:
De motor met EGR:
De vacuümaansluiting op het spruitstuk:
De temperatuurgevoelige klep (ofzoiets) met T-stuk naar de vervroeger:
Het vage klepje, dat ik nu tijdelijk in de slangheb gezet van de automaat:
3 mei 2010 om 19:57 #17658835Niemand verstand van automaten?
:hmmz
8 mei 2010 om 21:15 #17658836Ik heb op zich niet veel verstand van automaten.
Wat de automaatbak van mijn Senator wel heeft, is een slang die vanaf de vacuum-modulator op de automaatbak, naar het inlaatspruitstuk loopt. Deze regelt volgens mij de kick-down.
Veel meer kan ik er niet over vertellen :(
16 mei 2010 om 20:17 #17658837de kick down word aangestuurd door de kickdownkabel, het vacuum zorgt ervoor of de bak op andere snelheden schakelt afhankelijk van hoe diep je het gas intrapt.
diep intrappen is laat schakelen, zachtjes intrappen is vroeg opschakelen.
schakelt hij altijd het zelfde dan heb je een vacuumlek!grtz ziggy
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.