Bumpstops

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    HardcoreHell

Heeft er iemand ervaring met bumpstops?
      Of weet iemand waar ik deze kan kopen in de regio Eindhoven/Helmond of Den Bosch??

Ik heb sinds kort andere velgen, maar bij een diepe kuil, of hoge drempel, lopen de banden achter iets aan.
      Heb er al smallere banden om laten leggen, maar het is nog niet verholpen.
      Opel Calibra c20ne 1995
      Velgmaten: 17″, ET30, 9J
      Bandenmaat: 225/40 17

Wielkasten omrollen is geen optie, vandaar het idee om bumpstops te gaan gebruiken.

opelkadetje
      Deelnemer

mijn ervaring (ik had blokjes) was dat die blokjes niet echt lekker bleven zitten, heb ze met tairip op hun plek vast gezet.. maar na een aantal maanden was toch het weer meester geworden waardoor ze begonnen te scheuren droogte warmte en nat enz..
        dus uiteindelijk vielen ze er in deeltjes onder vandaan.

misschien een setje hulpveren eronder …

Vinci
        Deelnemer

Snap niet dat er zo weinig van dit soort meuk te krijgen is, veren en dempers zat, verlagingssetjes, maar de bijbenodigde spullen ho maar!

Ik heb al zitten denken aan een malletje maken en met ruitenkit aan de slag gaan. Een kegel maken bijv met een vlakke ronde bodem die mooi op de veerschotel past. Maar goed, hoe degelijk zo iets is?? Denk het op zich wel, een ruit blijft ook lang op z’n plek… En het is een mooi polyuretaan rubber als het uitgehard is, lekker stug zeg maar…

Zo’n hele bus kost maar een tientje…

Heb zelf zitten denken aan een dergelijke ‘hulpveer’te maken zodat mijn ophanging gedwongen super progressief wordt. Beste van beide werelden…. Maar het blijft natuurlijk één groot experiment…. :angel

Fearless
          Deelnemer

Waarom van die dingen kopen bij de autoshop?

Trek eens wat veren onder een auto van een sloper vandaan. daar zit ook van alles in en om….

Golfjes en dergelijke om de demper. Kan je ze nog bijsnijden als het nodig is.

jblfreak
            Deelnemer

k rijd al jaren met van die dingen om me schokbrekers en nooit problemen en makkelijk bij autostyle te krijgen :)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.