Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Bullsnake´s B2 andere wielen…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 juli 2015 om 14:20 #17272931
Hallo mensen,
De naam is Jeremy, 37 jaartjes en wederom Opelfahrer!
Ik heb mijzelf hier jaren geleden aangemeld omdat ik destijds in een astra reed. Vele auto’s en jaren later heb ik eindelijk weer een Opel. En ditmaal een mooie Omega 2.2 Comfort automaat. Niet de mooiste (krassen e.d.) maar technisch in zeer goede staat van onderhoud. Ik moet zeggen dat er tijdens de proefrit regelmatig een grijns tevoorschijn kwam. Wat een heerlijke auto om te rijden….
Echter een paar minpunten heb ik wel gevonden namelijk:
Klokje heeft niet alle pixels (vrij irritant)
Sneeuwvlok knopje naast pook doet niks???? Niet dat ik weet in ieder geval.
Roestblaasje rondom dakantenne, te verhelpen?
Climate controle moet gevuld worden, ach komt wel ooit…..
Thermostaat defect??? Temperatuur komt wel heeeeel langzaam omhoog.
Ach wat heb ik te klagen, er zit bijna een vol jaar apk op dus ik kan even vooruit. Hopelijk een hele tijd :D
Zo, genoeg geluld. Pics time.Opmerkingen en dergelijke zijn altijd welkom!
Byeeee
28 juli 2015 om 16:01 #18291910Dat sneeuwvlokje naast de pook moet als het goed is iets oplichten als je hem indrukt. Dan trekt hij in een hogere versnelling weg als het glad weer is.
Verder wens ik je er heel veel plezier mee. Mocht je er zat van zijn en graag schakel willen rijden, wij hebben er binnenkort een te koop :p
29 juli 2015 om 07:44 #18291911@Banjerrr wrote:
Dat sneeuwvlokje naast de pook moet als het goed is iets oplichten als je hem indrukt. Dan trekt hij in een hogere versnelling weg als het glad weer is.
Verder wens ik je er heel veel plezier mee. Mocht je er zat van zijn en graag schakel willen rijden, wij hebben er binnenkort een te koop :p
Haha oke thnx! Ik zal eens kijken naar dat knopje.
19 augustus 2015 om 12:23 #18291912Hoi mensen,
heb vandaag maar eens de zomerwielen gemonteerd (Huh! t’ is al augustus gek!) omdat ik de winterbanden wil sparen voor waar ze voor zijn……de winter.
Ik had nog een oude tandenborstel over dus ik dacht laat ik ze maar eens even goed poetsen.
Zelf vind ik ze niet echt mooi staan onder zo´n grote auto, maarja alles went zeggen ze….
Vind het ook knap dat ze geen enkel beetje stoeprandschade hebben :D
Ohja, heb ook meteen de trekhaak d´r af geflikkerd.23 augustus 2015 om 20:36 #18291913@bullsnake wrote:
Klokje heeft niet alle pixels (vrij irritant)
2 opties: 1 gid vervangen.
2 Gid uitbouwen openmaken de aansluitingen op de stekker opnieuw solderen.@bullsnake wrote:
Sneeuwvlok knopje naast pook doet niks???? Niet dat ik weet in ieder geval.
Werkt alleen in de D en onder de 50, gaat daarna automatisch uit. Lampje gaan branden bij uitgeschakelde verlichting en helderder worden bij ingeschakelde verlichting.
Dit is de sneeuwstand deze zorgt ervoor dat de automaatbak in de derde versnelling optrekt om spinnen te voorkomen.@bullsnake wrote:
Roestblaasje rondom dakantenne, te verhelpen?
Antenne losmaken, roest verwijderen en opnieuw laten spuiten.
@bullsnake wrote:
Climate controle moet gevuld worden, ach komt wel ooit…..
Eerst resetten. Auto op contact met uitgeschakelde ecc dan auto en off tegelijk indrukken.
@bullsnake wrote:
Thermostaat defect??? Temperatuur komt wel heeeeel langzaam omhoog.
Thermostaat uitbouwen en deze in een pannetje met water leggen op het fornuis met een thermometer erin. Dan kun je zien of deze bij de aangegeven themperatuur open gaat.
Verder succes met je aankoop en hoop dat je er veel veilige kmters mee mag maken.
24 augustus 2015 om 18:46 #18291914Hey super bedankt voor deze tips!!! Ecc wordt woensdag bijgevuld en gecontroleerd op lekkages. Wat gebeurt er namelijk als ik hem reset? Doet hij het dan misschien weer?
Groeten,
26 augustus 2015 om 08:59 #18291915Dan reset je de hele ecc ecu incl alle kleppen. Kan best zijn dat de airco pomp niet aangestuurd wordt door de ecu en na de reset wel weer. baad het niet cshaad het niet.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.