Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › buitentemperatuursensor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 mei 2010 om 19:04 #17221232
hallo iedereen.
heb 2 vraagjes.
ten eerste wil ik ff zeggen dat ik een opel zafira opc heb.eerste vraag:
in de boordcomputer geeft die een hele verkeerde temperatuur aan,soms heel verschillend,maar altijd dik onder de 0 graden,soms wel -10 terwijl het buiten 10 graden is,ligt dit aan de buitentemperatuursensor?Ik heb ff gezocht,maar kan m niet vinden…is dat die ene achter die middelste gril?tweede vraag:hoe vervang ik de lampjes van de mistlampen?
kan k dit zelf doen?ik heb overal op het forum gezocht,maar kan het nergens vinden en wat voor fitting gebruiken de mistlampen?welke raden jullie aan?ik wil er een blauwe kleur licht in hebben.hopelijk hebben jullie de antwoorden voor me.
grtz Zakaria
14 mei 2010 om 20:12 #17671983Vr 1 :Temp. sensor zit midden in het onderste grillelement.
14 mei 2010 om 20:28 #17671984Vr 2 : Voorbumper moet eraf. Lampje H3. Ik heb er zelf cool blue van Osram ingezet. Die zijn mooi wit.
14 mei 2010 om 20:59 #17671985ok bedankt voor jullie reacties.
antw van opc driver–>hoe weet ik of die echt stuk is?en hoe kom ik erbij?kan de gril eraf?want me airco funcioneert ook niet goed nu die temperatuursensor niet goed is,de airco wordt lang niet meer zo koud,komt zeker omdat de boordcomputer al koud aan geeft??:hmmz
antw van ton–>is dat de enige manier?de hele bumper eraf om een simpele lampje te verwisselen?
echt belachelijk vind je niet?waarom hebben ze dat zo ingewikkeld gedaan!Ik heb ook de forum gelezen waar je de bumber eraf had gehaald,maar daar begin ik niet aan denk ik,mij teveel werk.jammer hoor:swear14 mei 2010 om 21:18 #17671986Nou als ie “foute” waardes aangeeft kun je best weleens een nieuwe proberen.
Mm , bij m’n Astra kun je er net tussen de bumper en de voorste ventilator bij , de
grill zal er niet echt makelijk uitgaan er zitten van die haakjes aan de bevestiging
die er juist voor zorgen dat ie op z’n plek blijft.
De lampjes zijn wel zonder bumper demontage te verwisselen , op een brug van onderaf.
En bumperdemontage klinkt/lijkt erger dan het het is. (was eerder een topic over,
effe zoeken in dit forum)14 mei 2010 om 21:21 #17671987origineel gepost door OPCdriver
Nou als ie “foute” waardes aangeeft kun je best weleens een nieuwe proberen.
Mm , bij m’n Astra kun je er net tussen de bumper en de voorste ventilator bij , de
grill zal er niet echt makelijk uitgaan er zitten van die haakjes aan de bevestiging
die er juist voor zorgen dat ie op z’n plek blijft.
De lampjes zijn wel zonder bumper demontage te verwisselen , op een brug van onderaf.
En bumperdemontage klinkt/lijkt erger dan het het is. (was eerder een topic over,
effe zoeken in dit forum)ok nou het is morgen mooi weer en ga wel ff kijken.en anders toch maar naar de garage,het is niet anders.
waar kan je die h3 lampjes bestellen?geef eens een link naar een site.alvast bedankt!
gr zakaria
18 mei 2010 om 07:35 #17671988nou ik had van het weekend gekeken naar de sensor en heb m gevonden en ook losgekoppeld.toen kwam er op de display te staan een F en toen weer gekoppeld stond er ineens -33.ok het zal wel.denk dat die gewoon stuk is,binnenkort naar de garage ermee.en heb even rondgespeurd op internet voor een h3 led lampjes.en heb een site gevonden die ook Philips Master Duty Blue Vison H3 verkopen,alleen ZE ZIJN 40 EURO PER STUK.
mijn vraag is dus is dat de prijs waard?zo ja dan haal ik ze als ze echt zo goed zijn als ze beweren…
gr Zakaria
18 mei 2010 om 08:05 #17671989Pff ik heb op ebay van die H3 mega white dingen gehaald, was 3 euro kwijt voor 2 lampjes incl. verzenden vanuit Hong Kong haha
Daar mogen ze best een keer voor kapot gaan, bestel ik wel weer nieuwe. :P
1 juni 2010 om 15:44 #17671990hallo iedereen.
nou ik heb een nieuwe sensor inzitten voor me zafira.
heeft de garage gedaan,maar ik had haast en zag pas toen ik thuis was dat er alleen een F in het display stond.
wat kan dit zijn,waarom geeft die nou niet gewoon het aantal graden door?moet er iets gereset worden ofzo?grtjs Zakaria
1 juni 2010 om 16:47 #17671991Reseten ; accu even los en dan er weer op.
Nadeel ; je moet alles weer instellen.
En ik weet niet 100% zeker of je temp. waarde het dan
weer doet , mogelijk toch andere storing.1 juni 2010 om 17:57 #17671992origineel gepost door OPCdriver
Reseten ; accu even los en dan er weer op.
Nadeel ; je moet alles weer instellen.
En ik weet niet 100% zeker of je temp. waarde het dan
weer doet , mogelijk toch andere storing.ok zal het eens proberen.
maar wat moet ik dan instellen?
ik heb laatst een grotere accu gehaald en moest ook loskoppelen en nieuwe accu erop,maar ik hoefde niks in te stellen,behalve dan dat de ramen niet meer automatisch omhoog/omlaag wilden,maar dat is al verholpen.1 juni 2010 om 18:35 #17671993Nou , je tijd en gehele radiovoorkeurstations (mogelijk) en je ramen idd.
Laat even weten of hij nu wel of nog niet aangeeft.2 juni 2010 om 16:08 #17671994origineel gepost door OPCdriver
Nou , je tijd en gehele radiovoorkeurstations (mogelijk) en je ramen idd.
Laat even weten of hij nu wel of nog niet aangeeft.nou heb gedaan wat je vroeg,maar tevergeefs.die F blijft in het display staan.ik hoefde verder niks opnieuw in te stellen.tijd en datum klopt gewoon en radiostations ook allemaal op hun plaats.alleen moest wel weer de ramen ff opnieuw laten herkennen voor automatisch omhoog/omlaag.
maar het rare is dat me airco nu wel goed functioneert.hij blaast heel goed nu,dat deed die niet toen die steeds de verkeerde waardes gaf(denk aan -33 enzo).dus de airco doet het wel goed in ieder geval nu met die nieuwe sensor.
2 juni 2010 om 16:45 #17671995Dan wordt het tijd om de draden te controleren en diegene die er ook bij
aangesloten zitten (veelal massa) dit is een tijdrovende en lastige zaak
om deze fout te traceren (of een ander lid moet dit herkenen?).
Gelukkig is er wel iets verbeterd (airco).
Groet en succes , Marcel. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.