buitenste spoorstang en axiaal gewricht

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum buitenste spoorstang en axiaal gewricht

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    LouisBouwman
    Deelnemer

Hallo,

Ik heb een klein beetje speling op het axiaal gewricht van de buitenste spoorstang

Nu wil ik het axiaal gewricht vervangen, maar zie dat het uit 2 onderdelen bestaat.
      De spoorstand zelf en het axiaal gewricht.

Nu heb ik een vraag zou het adviseerbaar zijn om allebei de onderdelen tegelijk te vervangen??
      Of zou dat overbodige luxe zijn??

Omdat ik van het najaar toch de stabilisator stang en de voorste stabilisatorrubber ga vervangen kan ik dat gelijk meepakken.

groet

Louis

koenelsenaar
      Deelnemer

Gewoon alleen vervangen waar speling op zit…

arjontje
        Deelnemer

Je haalt dingen door elkaar. Het axiaal gewricht is de spoor stang.
          Die aan het fusee zit is de stuurkogel of spoor stang eind.

Waar heb je de speling op.
          Kan dat uit het verhaal niet echt opmaken.

LouisBouwman
          Deelnemer

Dus als ik het goed begrijp heb je het axiaal gewricht met spoorstang. daar aangekoppeld zit het spoorstangeind en die is gekoppeld door middel van een fusee kogel aan het wielhub.

Maar het is dus niet raadzaam om ze beide te vervangen omdat toch alles al los ligt en toch opnieuw uitgelijnd moet worden?

Kano
            Deelnemer

Direct alles vervangen. Kost je de wereld niet. Bij mr.auto kostte het mij ongeveer 40,- per kant. Oftewel voor 80 euro alles weer spelingvrij.

Uitlijnen kan ik aanbevelen. Er zijn twee verschillende maten stuurstangen. Ze passen allebei, maar er zit een klein lengteverschil in (3mm).

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.