Forumindex › Forums › Modellen › Astra › buitenspiegel, reparatiehandleiding?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 augustus 2013 om 11:28 #17260250
Hallo,
2 vragen van een Opel “newbie” hier (heb sinds een week een Astra “njoy” uit 2004 ):
– een fijne fietser heeft een barst in mijn linkerbuitenspiegel gereden (hij vond dat ik verkeerd stond geparkeerd,
en reed demonstratief tegen de spiegel op): is het mogelijk alleen het spiegeloppervlak te vervangen?
(auto is “ASTRA-G-CC” (volgens kentekenbewijs), ben niet zeker van de juiste type benaming)– wat is de aanbevolen reparatiehandleiding voor deze wagen?
zag bijv. deze (Vauxhall Astra):
http://www.halfords.com/webapp/wcs/stores/servlet/product_storeId_10001_catalogId_10151_productId_204693_langId_-1_categoryId_165616″ onclick=”window.open(this.href);return false;
(is er een Nederlandse versie?)alvast bedankt,
Patrick
27 augustus 2013 om 18:35 #18169996Is alleen het spiegelglas kapot? Dit kun je idd los vervangen.
Als je de rechterkant van het spiegel naar achteren drukt, kun je aan de linkerkant één of twee vingers tussen het spiegelglas en de unit krijgen. Dan met links trekken en dan krijg je je spiegelglas eruit. Nieuwe erin klikken (let op de bevestiging van de verstelpinnen van de verstelmotor als je elektrisch verstelbare ramen hebt) en klaar. :)
Heb je verwarmde buitenspiegels? Let daar dan op bij aanschaf van een nieuw spiegelglas.
27 augustus 2013 om 18:48 #18169997@StefanM wrote:
Is alleen het spiegelglas kapot? Dit kun je idd los vervangen.
Perfekt, bedankt voor de tips & snelle reactie
Inderdaad alleen het glas kapot, elektrisch verstelbaar, niet verwarmd.
Waar koop je dit soort onderdelen? Zijn er goede online onderdelen sites?
Patrick
27 augustus 2013 om 18:51 #18169998Zelf ben ik wel te spreken over Winparts (nee, werk er niet en heb er verder ook geen belang bij). Kenteken invullen en je weet vrijwel zeker dat het onderdeel bij jouw auto past. :)
28 augustus 2013 om 09:53 #18169999@StefanM wrote:
Zelf ben ik wel te spreken over Winparts (nee, werk er niet en heb er verder ook geen belang bij). Kenteken invullen en je weet vrijwel zeker dat het onderdeel bij jouw auto past. :)
Bedankt :)
Ik ben een sukkel ook, en heb niet goed gekeken: de “barst” is een kromme lijn die over de spiegel loopt
(links van het midden in de (onscherpe) foto, van boven tot onder):Ik zag de lijn ook op foto’s van onderdelensites. (waarom zit die lijn er eigenlijk?)
Blijft nog de vraag wat de beste reparatiehandleiding is (misschien/waarschijnlijk een Duitstalige?)
Patrick
28 augustus 2013 om 10:26 #18170000Die lijn laat zien waar de kromming in je spiegel zit. Deze kromming zorgt ervoor dat de kijkhoek vergroot wordt.
Voor zover ik kan beoordelen is er met je spiegelglas niets mis? Ik zie namelijk geen barsten of iets dergelijks, maar dat kan misschien ook komen door de lichte spiegeling.Verder, wat bedoel je precies met reparatiehandleiding? Een handleiding specifiek gericht op je spiegel? Ik denk dat als je een handleiding vindt van de auto (dus alles in één boek), je dan een vrij dik boek zult krijgen, als ze al bestaan en als particulier te bestellen zijn.
Je kunt tegenwoordig veel vinden op internet (en op dit forum), waardoor zo’n handleiding kopen wellicht overbodig is.28 augustus 2013 om 11:00 #18170001Nee, klopt, er is dus niks mis met de spiegel..
Mbt. reparatiehandleiding: eentje specifiek voor de Astra, zie bijv. de link uit mijn eerste post:
http://www.halfords.com/webapp/wcs/stores/servlet/product_storeId_10001_catalogId_10151_productId_204693_langId_-1_categoryId_165616″ onclick=”window.open(this.href);return false;Ik had er ooit één voor mijn eerste auto (een “Saturn SL1”), en die was erg nuttig.
28 augustus 2013 om 18:56 #18170002Ik kan er zo 1-2-3 geen in het Nederlands vinden, maar ik vermoed dat de welbekende Nederlandse boekenwebsites vast wel zoiets hebben in het Nederlands.
Wat betreft je spiegel, hoe hard was de klap? Ik zou in ieder geval even controleren of je je spiegel nog naar binnen kunt klappen en of je elektrische verstelling nog functioneert, nu je toch ermee bezig bent.
4 september 2013 om 09:36 #18170003Het zal deze zijn:
http://www.bol.com/nl/p/vauxhall-opel-astra-and-zafira-petrol/1001004002634884″ onclick=”window.open(this.href);return false;
(benzine versie)Een Duitse variant:
http://www.amazon.de/So-wirds-gemacht-Pflegen-reparieren/dp/3768810836″ onclick=”window.open(this.href);return false;Bedankt nogmaals :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.