buisje in cilinderkop

Forumindex Forums Techniek Cih buisje in cilinderkop

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Anoniem

achter in de cilinderkop van mijn 2.2 cih zit een buisje voor de terug voer vd olie. moet deze helemaal naar beneden getikt worden tot hij half in het onderblok zit, of moet hij wat uitsteken boven voor een oliebad te krijgen in de cilinderkop. meest voor de hand liggend lijkt me er helemaal in.
      thanx alvast.

Keesjr
      Deelnemer

Niet in het onderblok tikken! Het buisje moet er voor zorgen dat er altijd olie in de kop blijft staan om er voor te zorgen dat de nokkenas direct olie heeft bij de (koude) start!

Buisje steekt plm 1 tot 1,5 cm uit in de kop.

Anoniem

dat idee had ik al, kei bedankt! ik twijfelde, ik denk ik vraag het even.:thumbup

Anoniem

en in het onderblok ziet een gangetje van de waterpomp dat aansluit op een gangetje in de cilinderkop, hier zit een extra ringetje bij de koppakking. dit gangetje loopt dood in de cilinderkop. waar is dat gangetje voor?

bessy

Deze ring zorgt er voor dat dit waterkanaal afgedicht wordt.

Anoniem

wat het ringetje doet is duidelijk, maar dat doodlopende gangetje in de cilinderkop, waar dient dat voor?
                ik heb gekeken bij een 1600 motor, daar komt hij in het thermostaathuis uit.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.