Forumindex › Forums › Overige › Fotografie & Photoshop › Buell velgenshop gevraagd
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 augustus 2014 om 07:18 #17267781
Hey shoppers!
Komende winter ga ik mijn Buell aanpakken en één van de dingen die moet gebeuren is een nieuwe poedercoatlaag op de velgen. Momenteel zijn ze zwart en ik wil graag binnen de RAL-kleuren blijven vanwege de kosten.
Dit is hoe de motor origineel was (plaatje van internet, die van mij heeft een kortere kont, andere knipperlichten en geen reflectoren op de voorvork):En de vorige eigenaar heeft de wielen zwart laten maken, dat ziet er dan ongeveer zo uit (ook plaatje van internet, heb nog steeds geen goede foto’s kunnen maken:
En ik zou dus graag weer van dat zwarte afstappen om wat meer kleur te krijgen in de motor. Ik ben al wat aan het zoeken geweest op internet en in de RAL-waaier aan het kijken geweest en ik denk dat RAL2008 wel iets, dat is een beetje het Nederlandse oranje.
Zou iemand de wielen van één van bovenstaande foto’s oranje willen shoppen?Dit is RAL 2008:
En hier nog een plaatje van een Buell zoals de mijne, wellicht is dit gemakkelijker omdat de rode wielen een mooi contrast geven met selecteren?
27 augustus 2014 om 11:25 #18250358Met een fotoshop kan ik niet helpen. Maar, supermooie fiets! Ik heb zelf een X1 en vind persoonlijk niks leuker rijden als een Buell!
27 augustus 2014 om 11:31 #18250359Dank je wel :thumb
En dus toch, ik was je naam al wel eens tegen gekomen op het buellforum, je hebt een eigen garage motorkledingwinkel en onderhoudsgarage toch?
Ik zal binnenkort nog wel een plaatje posten van m’n eigen XB12S.27 augustus 2014 om 11:34 #18250360Nee, dat is mijn vader. We zijn makkelijk te verwarren omdat we dezelfde naam hebben :-).
Ben erg benieuwd naar de foto’s. Een nette buell is altijd leuk om naar te kijken.
27 augustus 2014 om 11:38 #18250361Ow, ja, dat is inderdaad niet uit elkaar te houden dan ;)
Mijn XB is vrij netjes. Niet als nieuw, hij heeft in het verleden schade gehad, maar ik heb ‘m nu een jaar en met wat kleine modificaties een stuk sneller en stabieler geworden.
Maar een X1 is ook gaaf, in welke kleurstelling heb je ‘m?27 augustus 2014 om 11:44 #18250362De X1 is helemaal origineel in de Millenium kleurstelling. Heb net zolang gezocht totdat ik een officiele Millenium Edition vond. Moest hem wel uit belgie halen en heb hem tot de laatste schroef uit elkaar gehad om hem in vrijwel originele staat terug te brengen. Helaas kom ik niet meer aan rijden toe omdat ik tegenwoordig in duitsland woon en de motor (nog) niet hier heb. Ik hoop volgend jaar tijd te vinden en hem op duits kenteken te kunnen zetten.
27 augustus 2014 om 11:47 #18250363Okay, klinkt goed en die Milleniums zijn erg mooi!
Hopelijk volgend jaar wat meer rijden, ik heb dit jaar ook pas zo’n 1500 km gereden door het beroerde weer. Dus dan maar vroeg begin met het grote onderhoud dit jaar en hopelijk volgend jaar meer meters maken.27 augustus 2014 om 14:46 #18250364Zoiets?
28 augustus 2014 om 06:05 #18250365Ja, dat komt al aardig in de richting. Is het mogelijk om het meer feloranje te maken?
Eens kijken of dat wellicht nog mooier is?28 augustus 2014 om 12:35 #18250366bovenste komt toch meer in de richting van ral2008
28 augustus 2014 om 12:39 #18250367Ja klopt, maar nu ik het zo zie, vind ik die onderste wel gaver, denk ik.
Die komt in de buurt van RAL 2007, zie ik nu.Zo op het beeldscherm is het lastig oordelen, hier op de RAL-kleurenwaaier is RAL 2007 echt zo’n neon-kleurtje.
28 augustus 2014 om 12:44 #18250368Je kan natuurlijk de velgen met plastidip spuiten. Dan kan je ieder jaar wisselen
28 augustus 2014 om 12:46 #18250369Tja, ik vraag me af of dat mooi blijft?
En zou dat niet heel snel beschadigen als je de banden er dan terug op legt?Bij mij laat de oude laklaag van de wielen los langs de rand, ik zal proberen vanavond een foto te maken en te uploaden.
28 augustus 2014 om 14:04 #18250370RAL2007 is echt een “bleke”” kleur, is RAL2003 geen optie? Die vindt ik persoonlijk mooier bij zwart.
RAL2008 is net wat te donker volgens mij.28 augustus 2014 om 14:10 #18250371RAL2007 is (op mijn waaier) een echte neon hoor, heet ook ‘briljant lichtoranje’. Voor mijn gevoel lijkt het op het oranje van de Repsol Honda’s.
RAL2008 is licht roodoranje.
RAL2003 is op mijn waaier pasteloranje, lijkt nogal flets te zijn. Ik zou willen dat ik het eens wat groter kon zien dan alleen zo’n vlakje op een waaier. Ik ga kijken naar voorbeelden in ieder geval.
28 augustus 2014 om 14:25 #18250372Wil je de Repsol oranje dan? Die is natuurlijk wel te achterhalen.
RAL2003, 2007 en 2008 naast elkaar…
(van de Sikkens waaier)Kun je niet bij je spuiter een fatsoenlijk proefstukje laten spuiten?
28 augustus 2014 om 17:52 #18250373Ik heb zelf ook zo’n waaier, maar op het beeld lijkt het toch anders.
RAL is vrij beperkt, iets wat in de buurt komt van het Repsol-oranje vind ik wel gaaf, maar waarschijnlijk valt het tussen twee kleuren in.Even nadenken en wat verder zoeken :)
Ik laat jullie het eindresultaat in ieder geval zien.28 augustus 2014 om 18:35 #18250374ik zou idd zeggen, laat een kleurstaaltje maken, zodat je kan kijken.
heb je ook een groter oppervlakte, en wat meer “echt”.zo’n waaier is net niet gelijk, aan de kleur op metaal. ;)
en anders dit eens bekijken, zie je ze onder elkaar…. ;)
http://www.ralkleur.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;28 augustus 2014 om 18:43 #18250375Ik ga inderdaad even informeren. Zou er nog verschil zitten tussen een gepoedercoat oppervlakte en een gespoten oppervlakte? Want volgens mij kan ik magnesium velgen beter laten poedercoaten.
Bedankt voor de website, Valentijn :thumb
23 september 2014 om 17:17 #18250376tja gespoten is over het algemeeen een stuk glanzender dan poedercoat.
beschadigingen zie je vaak wel sneller.
ik had een cbr met gespoten wielen en die hadden na verloop van tijd last van krasjes voor het losse grind wat je op de snelweg in de wielen krijgt.
poedercoat heeft het voordeel dat het minder snel loslaat van de magesium wielen maar geeft vaak een iets doffe glans bijna mat met als voordeel dat de krasjes minder goed zichtbaar zijn.
er zit dus aan bijde een voor en na deel waar je zelf een keuze in moet maken.
ik zou eerst eens een proefplaatje laten maken voor het coaten en er een laten spuiten zodat je de verrschillen naars elkaar kan leggen.maar eh een hele vete bike heb je. :thumbup
als ik nog had kunnen rijden dan hafd ik er ook voor kunnen gaan met de korte zit, heelaas kan ik door mn handycap niet meer op een normale motor rijden maar ben ik toegewezen aan een trike ofzo :thumbdown -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.