Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › brandstog pomp vraagje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 augustus 2011 om 21:22 #17239424
hallo
ik zit met een probleem of en toe als ik vol gas ga en dan alleen als ik van 1 naar 2 schakel lijkt het of alles weg vald en dat is na dat ik grotere brandstof druk regelaar heb geinstalleerd naast de blauwe injectoren en een maatje die heeft een sub die zei dat het mss een fuel cut kan wezen maar iik weet dat niet
ik heb nog een standaart pomp der in van de 1.4
maar aan gezien ik tog een grotere pomp wil maar welke past er in de tank
via die zelfde vriend kan ik aan een walboro pomp komenmvg wijtzr
3 augustus 2011 om 18:32 #17897760Als het blok verder niet is gekieteld heb je niks aan die drukregelaar en injectoren. Sterker nog, SDB motorsport stelt dat je met throttle bodies tot 200PK kunt gaan zonder andere injectoren dan de creme kleurige.
Daarnaast is de pomp van een 1.4 inderdaad ontoereikend, zelfs met een standaard blok. Het is gewoon spelen met het leven van je blok, want als jij hem een keer lekker op zijn staart trapt en hij loopt veels te arm kan je motor schade oplopen door brandstof tekort.
Een pomp voor in de tank is volgens mij niks bijzonders, kun je zo bij elke onderdelen winkel kopen.
3 augustus 2011 om 20:41 #17897761heb sfi vervanger en een chip maar merk egt verschil alleen met de pomp dus
3 augustus 2011 om 20:42 #17897759maar welke past dan?
3 augustus 2011 om 21:05 #17897762Alleen met SFI vervanger en chipje kom je nog lang niet aan de noodzaak voor andere injectoren. Je ECU zal gewoon net zo hard het inspuit tijdstip terug regelen om weer tot de ‘juiste’ hoeveelheid brandstof te komen voor lambda 1.
Welke past? Is een Corsa toch?? In een Corsa tank zit volgens mij het zelfde gat als voor een Astra F, pluk een kenteken van het net van een Astra F GSI 16V en knal hem er in bij Hbase en zie daar, een brandstofpomp.
Hier staat een linkje op naar Hbase:
http://www.autowessel.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;3 augustus 2011 om 21:08 #17897763mijn lambda is uit geschakeld maar merk et wel hoor meer koppel onderin lijkt et wel
3 augustus 2011 om 21:13 #17897764ok maar ik wil hem zowiezo verder door focken en zo ben ik alle aanbouw delen al upgraden
dus is mss een walbro pomp niet beter?3 augustus 2011 om 21:25 #17897765Voor meer vermogen door meer brandstof zal er toch echt ook meer lucht in moeten, dat gaat je SFI vervanger en chipje echt niet voldoende doen dat je er enorm veel van gaat merken.
En zo’n pomp ook, leuk, maar je gaat er pas op vooruit als dit een zwakke schakel is in je hele systeem. In jouw geval kan dit wel je probleem verhelpen natuurlijk, hoewel ik betwijfel of een XE uberhaupt wel enigzins goed wil lopen op een pompje van een 1.4tje.
Spreek inmiddels wel een beetje uit ervaring. Zo’n SFI vervanger geeft trouwens zowieso niet meer koppel, maar eerder een paar PK’s extra. Wat ik er zelf nog het meest aan merkte was dat hij iets nauwkeuriger op het gaspedaal reageert zonder te gaan bokken enzo. Lambda aan of uit merkte ik eerlijk gezegd geen ene bal van….is wel riskant ook, want als hij per ongeluk te arm loopt draait je blok zo de soep in, als hij te rijk loopt haal je je allerlei roet problemen op de hals. Heb je uberhaupt wel CO afgeregeld?
Het blijft een kwestie van meten is weten, want je beleving zet je ook zo maar op het verkeerde been.
3 augustus 2011 om 21:36 #17897766@Vinci wrote:
Voor meer vermogen door meer brandstof zal er toch echt ook meer lucht in moeten, dat gaat je SFI vervanger en chipje echt niet voldoende doen dat je er enorm veel van gaat merken.
En zo’n pomp ook, leuk, maar je gaat er pas op vooruit als dit een zwakke schakel is in je hele systeem. In jouw geval kan dit wel je probleem verhelpen natuurlijk, hoewel ik betwijfel of een XE uberhaupt wel enigzins goed wil lopen op een pompje van een 1.4tje.
Spreek inmiddels wel een beetje uit ervaring. Zo’n SFI vervanger geeft trouwens zowieso niet meer koppel, maar eerder een paar PK’s extra. Wat ik er zelf nog het meest aan merkte was dat hij iets nauwkeuriger op het gaspedaal reageert zonder te gaan bokken enzo. Lambda aan of uit merkte ik eerlijk gezegd geen ene bal van….
Het blijft een kwestie van meten is weten, want je beleving zet je ook zo maar op het verkeerde been.
Als die 1.4 een multipoint is, loopt hij er prima op.
Heb met een maat van me twee keer een circuit-Corsa met C20XE gebouwd, liep daar uitstekend op.
Een monopoint pomp heeft minder opbrengst, omdat dat systeem op een lagere druk en met maar 1 injector werkt.Ik heb zelf bij diverse motoren (C20NE, C20XE) de lambda uitgeschakeld. Eigenlijk schakel je hiermee de beveiliging voor de kat uit.
Over het algemeen worden ze iets feller op het gas, omdat het niet meer uitmaakt dat er wat onverbrande benzine in de uitlaat komt. Als je een kat hebt, raakt die daardoor beschadigd.
Mijn D-Kadett GT/E 16V ging er erg mooi van ploffen in de uitlaat. (stuk laten rollen met gas los, dan gas erop, BOEM) Ook erg leuk in het donker, je zag af en toe een mooie flits achter je. Maar misschien lekten de injectoren ook wel een klein beetje….3 augustus 2011 om 21:47 #17897767sorry de auto is een 1.2 geweest
maar wat zou et stotteren dan moeten zijn geweest of mss stappen motor wel meer gezeik mee gehad hij daalt nu langzaam naar mooi station air of mss een vacuum slang?4 augustus 2011 om 16:33 #17897768Stappenmotor regelt enkel je stationair toerental, zal hier niet het probleem zijn denk ik.
4 augustus 2011 om 18:35 #17897769ok et stotteren is wanneer ik ree en wanneer ik volgas ging
4 augustus 2011 om 19:59 #17897770Da’s meestal tekort aan sap, in sommige gevallen is het een ontstekings probleem.
4 augustus 2011 om 20:39 #17897771onsteking is nu al 2x vervangen dat mag het dan tog niet zijn mag ik hopen
en weet iemand mss wat voor bougiekabels ik moet hebben als ik dikkere wil
en welke bougies precies4 augustus 2011 om 21:07 #17897758Heb wel goede dingen gelezen en gehoord over Magnecor kabels, en heb zelf FR56 Super 4 bougies van Bosch erin en loopt als een zonnetje, maar er zijn anderen die ook prima resultaten hebben met NGK BKR 6 EK…
4 augustus 2011 om 21:12 #17897772ok dankje zal kijken maar ik heb nog steeeds geen nieuwe pomp:S
4 augustus 2011 om 21:17 #17897773Maar je hebt ook nog steeds niet verteld wat voor benzinetank het is, als ik me niet vergis zelfs niet wat voor model/bouwjaar auto. Zo kenne we er niks mee natuurlijk! ;)
Aan je naam af te leiden vermoed ik dat het om een Corsa gaat….maar dan weten we nog weinig…..
4 augustus 2011 om 21:20 #17897774ja is een corsa a3 uit 1991 1.2 van origine verder kwa tank en pomp weet ik het niet want zo heb ik hem gekocht
staat wel 2.0 op kenteken4 augustus 2011 om 21:44 #17897775Neem aan dat er nu zo een in hangt dan:
http://cgi.ebay.de/NEW-PETROL-FUEL-PUMP-VAUXHALL-CORSA-A-1-2-1-4-1990-93-/350482227920?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item519a5e62d0″ onclick=”window.open(this.href);return false;4 augustus 2011 om 21:47 #17897776Weet het absoluut niet zeker, maar misschien past zo iets:
http://cgi.ebay.de/VAUXHALL-OPEL-OMEGA-2-0-16V-12V-PETROL-FUEL-TANK-PUMP-/310295103310?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item483f07874e” onclick=”window.open(this.href);return false;En anders een externe pomp pakken, maar dan ben je aan de beurt want dan moet je een ophang beugel hebben in dempers (anders wordt je gek van de herrie) en je moet een aanvoer en retour leiding op je tank gaan knutselen.
5 augustus 2011 om 07:33 #17897777ik heb geen idee welke pomp ik der in heb heb mijn tank niet open gehad
5 augustus 2011 om 09:34 #17897757als ze de pomp bij de ombouw niet vervangen hebben voor een multipoint pomp, dan zal het een single point pomp zijn.
Die is niet voldoende.Is het een intank pomp, dan kan je hem vervangen voor een walbro intank, kost je ongeveer 130 euro (kan ik wel leveren voor je met fittingkit voor de corsa).
Maar goed ik zou eerst even kijken wat er nu daadwerkelijk in zit!!
5 augustus 2011 om 10:08 #17897778ok ik zal zo ff kijken
maar ik wou zowiezo een zwaardere pomp hebben voor mss eventueel een turbo blok
maar dat is in de toekomst pas5 augustus 2011 om 18:12 #17897779Hallo,
Vraagje.
Je auto was een 1.2 ? en is nu een 2.0 16v en je hebt de interne brandstofpomp van de 1.2 in de tank laten zitten?
Denk dat je sowieso bij een ombouw van 1.2>2.0 een brandstof pomp van minimaal een 1.8>2.0 moet hebben, anders heb je toch niet genoeg benzinedruk..Ik zou eerst maar eens de druk gaan meten op je toevoer… heb zo’n gevoel dat de motor meer vraagt, dan je pompje kan leveren :)
Je mag me slaan als het niet zo is :) :jerry
Groeten Eric
5 augustus 2011 om 18:55 #17897780Ok, je hebt er zelf om gevraagd heh!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.