Brandstofverbruik/boordcomputer stuk?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Brandstofverbruik/boordcomputer stuk?

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Igor
    Deelnemer

Vanochtend even langs de VOD geweest met mijn Vectra C, 2.2 (2003) ivm mijn brandstofmeter en boordcomputer. Mijn boordomputer geeft nl normaal gesproken netjes het aantal km aan dat ik nog kan rijden. Echter staat mijn brandstofmeter nog niet in het rood (net ervoor) terwijl de boordcomputer dan aangeeft dat ik dan nog slechts bv 20km kan rijden. Voor de zekerheid rij ik dan dus maar naar de pomp, maar blijkt er dan nog geen 50 liter in te gaan.

Het lijkt er dus op dat de boordcomputer niet de juiste waarden aangeeft. Op internet vond ik het volgende: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=4772″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Vandaar dat ik dus vanochten maar naar de VOD ben gereden om mijn boordcomputer opnieuw te programmeren. Na 1,5 uur wachten (pfff wat duurde dat lang) kreeg ik te horen dat het niet lukte om de boordcomputer opnieuw te programmeren. Er werd geen foutmelding gegeven. Dealer: ‘Nee geen foutmelding, alleen staat er er “F”. Iemand hier ervaring mee? Doen zij iets fout of kan mijn boordcomputer stuk zijn? Is er hier iemand die hier meer vanaf weet?

Haasje17
      Moderator

als je doorrijd totdat de meter in het rood staat en het lampje brand corrigeert die het als het goed is weer.

Igor
        Deelnemer

@Haasje17 wrote:

als je doorrijd totdat de meter in het rood staat en het lampje brand corrigeert die het als het goed is weer.

Hmm ok. Dan heb ik alleen het volgende probleem. Volgens mij doet mijn lampje het niet. Als ik nl de sleutel omdraai dan brand hij niet volgens mij. Ik ga dit binnenkort nog eens even in het donker testen, maar vanochtend zag ik hem niet branden bij het ontsteken van mijn motor.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.