Brandstoftank reinigen??

Forumindex Forums Modellen Calibra Brandstoftank reinigen??

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    the aviator
    Deelnemer

Hallo,

Nu ik na 2,5 jaar eindelijk mijn motor heb ingebouwd in de calibra, zou ik hem graag willen starten..Een discussie over het reinigen van de brandstoftank is het enige wat mij nog tegen houd..

Situatie:
      De brandstoftank was gedurende de 2,5 jaar (bijna) leeg. Er zal hooguit een bodempje (zeg een liter of 2 brandstof) in liggen of hebben gelegen.

Vraag:
      Voordat ik de motor voor de eerste keer start, brandstoftank reinigen of niet?

Zelf ben ik op het forum niet echt tegengekomen dat iemand bij een restauratie zijn tank heeft gereinigd na bv een X aantal jaar..Ik had dan ook gewoon de tank opnieuw gevuld met benzine en de auto gestart. Maar omdat ik niet van plan ben mijn motor te slopen was ik benieuwd wat de experts hiervan zeggen..

Ik weet dat een reiniging het mooist is, maar als het niet hoeft scheelt het weer. Ik ben benieuwd!

sebastiaankadettcabriogsi
      Deelnemer

ik zou hem gewoon volgooien en gaan,

wat je voor de zekerheid kan doen is na 1 tank het brandstof filter vervangen :)

mocht er rotzooi in de tank zitten zit het dan daarin (lijk mij)

Pastra
        Deelnemer

Dat is wel het meest slimme ja…

Gelijk meenemen met een beurtje kan ook…

2slow
          Deelnemer

Heb ik het nou mis of wat. Als er rommel in je tank zit dan zou dit niet in je motor mogen komen….

Je hebt immers een brandstoffilter onder de auto hangen..

Zo snap ik ook niet dat mensen zeggen dat je de tank niet mag leeg rijden ivm met rommel of resten, het filter filtert toch??

Dus ik denk, gewoon vol mikken en rijden maar.

McKaamos
            Deelnemer

Sja, ik weet niet in hoeverre een filter z’n werk doet. Het ligt maar net aan hoe groot de deeltjes van de drek zijn en hoe groot de mazen van het filter zijn, toch?
              Daarbij kan het filter ook verstopt raken door de drek, en dan sta je stil ;)

Ik zou zeggen, rij een tank (of twee) leeg en vervang dan je filter.

the aviator
              Deelnemer

Dat lijkt mij ook heren.. Ik gaat de auto één deze dagen eens even vullen en starten..Het filter doet idd al een hoop mocht er drek in zitten.. Bedankt voor het geven van jullie mening :thumbup

Calibrainpower
                Deelnemer

Nadat mijn Calibra 3 jaar had stilgestaan heb ik toch voor gekozen om de tank er eventjes onderuit te halen en schoon te maken.
                  Er zat best wat rommel in dus het was de moeite. Voor het werk hoef je het ook niet te laten, 2 boutjes van de stalen banden, paar slangetjes en je laat hem zo zakken.

Heb ooit meegemaakt dat oude benzine het binnenwerk van een brandstoffilter zo aantastte dat ie niet meer liep, het binnerwerk werd net een soort pap. En die zooi kwam natuurlijk ook in de gallerij en injectors terecht.

kaneelschep
                  Deelnemer

en hoe heb je de tank dan schoongemaakt?

McKaamos
                    Deelnemer

Geen ervaring maar een aardige ingeving al zeg ik het zelf: Giet er een litertje petroleum in, klots dat wat heen en weer en giet het er weer uit.
                      Als er onverhoopt wat achterblijft is dat geen punt want een benzinemotor vind een drup petroleum niet erg. En het lost wel zooi op, dus als het goed is krijg je daarmee de ergste drek wel weg.

Calibrainpower
                      Deelnemer

Ik heb hem leeggekapt, met doeken de grootste zooi er uit gehaald en toen net zo lang met wasbenzine aan het spoelen geweest tot het er net zo zuiver uit kwam zoals het er in ging. Omdat het een kunststof tank is en je er goed in kunt kijken zie je goed wat je doet en of ie schoon is.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.