Forumindex › Forums › Modellen › Astra › brandstoftank leegmaken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 mei 2015 om 20:11 #17271872
Beste leden,
is er iemand onder jullie die kan aangeven hoe je zsm de brandstof tank van een Astra uit 2008 kunt leeg krijgen zonder het te beschadigen?
Met dank voor de hulp
10 mei 2015 om 20:18 #18284265ik weet niet of je net als bij andere astratjes e.d. de tank onder de achterbank hebt zitten en dat je daar ook bij kunt als je de achterbankzitting omhoog doet en het paneel verwijderd.. maar dan zou je met een hevelhandpompje die je bij de Hornbach o.a. kunt halen overhevelen naar een jerrycan.. heb ik ook gebruikt voor me vectra toen ik de tank deed verwisselen… of zo ver mogelijk leeg rijden…
10 mei 2015 om 20:23 #18284266Bij de lidl kon je laatst een pompje kopen voor 15 euro daar werkt het ideaal mee :thumb gebruik ik met sloop auto’s en om me eige auto te tanke met 102 octaan :angel
10 mei 2015 om 20:41 #18284267Is dat een pompje voor in de vulhals?
Ik krijg het bij de meeste auto’s niet goed voor elkaar, omdat er soms een klepje in de vulhals zit. (sluit de boel af als de auto over de kop slaat bijv)Laatste keren heb ik gewoon de retourslang losgehaald en een slang in een jerrycan gedrukt…Zo stroomt ie heel snel leeg met een lopende motor.
10 mei 2015 om 20:52 #18284268http://www.ppo.nu/chocolade/index.php?p=/discussion/1843/motorolie-afzuigpomp-is-dat-wat/p1″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Lidl pompje: https://www.beste.nl/10048538/olie-afzuigpomp-voor-euro14-99/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Deze is dat word olie pomp genoeg maar ach benzine gaat ook goed en die klep hebben veel auto’s maar laatst bij een vectra b even mee lopen frotte en duwe maar de tank was zo goed als leeg, benzine lampje knipperde op het kokpitje haha en wijzer kwam niet meer omhoog.11 mei 2015 om 06:30 #18284269@Fearless wrote:
Is dat een pompje voor in de vulhals?
Ik krijg het bij de meeste auto’s niet goed voor elkaar, omdat er soms een klepje in de vulhals zit. (sluit de boel af als de auto over de kop slaat bijv)Laatste keren heb ik gewoon de retourslang losgehaald en een slang in een jerrycan gedrukt…Zo stroomt ie heel snel leeg met een lopende motor.
Inderdaad, dat is de snelste methode en het enige wat je extra nodig hebt is een stukje slang.
11 mei 2015 om 09:57 #18284270Met dank voor jullie adviezen tot dusver.
Echter een pompje heb ik al, probleem is waar kan ik het slangetje ver genoeg erin steken zodat ik ook daadwerkelijk iets uit de tank kan zuigen.Naar mijn idee moet er achter de achterbank een opening zitten waar bv de brandstofpomp onder zit, maar hoe kan ik daar bij komen?
Hoe moet je de achterbank bv losmaken?
Het is zo’n ecotec motor met voor vele slangetjes, maar voor ij onduidelijk welke eventueel van de brandstof aanvoer is.
Iemand hier iedeeen over?
Grtn
11 mei 2015 om 11:17 #18284271De zitting kun je als het goed ik gewoon omhoog en naar voren kantelen… En dan zul je vanzelf inder de bank de bevestigingspunten zien om de zitting tijdelijk te verwijderen…
11 mei 2015 om 11:45 #18284272Begrijp nu waarom ik geen slangetje door de brandstofvul opening krijg…. er blijkt een soort anti-diefstal klepje in de tankhals te zitten. Bij Opel kost het een kleine 200eu om de tank leeg te laten zuigen, maar dan vullen ze het wel weer met benzine.
Maar ja….120eu is toch nog wel een heel bedrag. Hopelijk weet iemand een snelle en niet destructieve manier.11 mei 2015 om 11:51 #18284273Een pompje op dleiding in de motorruimte of lerg halen door een pompje via de achterbank de tank in te krijgen.
Ik ga uit van verkeerd getankte brandstof??
Dus met lopende motor op de retour zal niet gaan denk ik.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.