Wij hebben een opel astra 1.7 tdi uit 1999, 170d km gelopen. Tijdens het rijden stopte de auto ermee en is naar de garage gesleept na onderzoek bleek de brandstofpomp kapot te zijn, dus een nieuwe gereviseerde brandstofpomp op laten zetten…toen we de auto gingen halen liep hij stationair niet goed en kwam er zwarte rook uit de uitlaat ook tijdens het rijden bleef de zwarte rook komen…dus wij terug naar de garage en daar bleek de turbo kapot te zijn (komt hier het lecht stationair lopen en zwarte rook door??) nadat er een nieuwe turbo opgezet is belde de garage dat de motor kapot is (motor loopt op 3 cilinders). Kan het zijn dat brandstofpomp, turbo en motor tegelijk kapot gaan? Of kan het zijn dat de garage de brandstofpomp niet goed had staan en hierdoor de motor kapot is gegaan??? De garage beweert namelijk dat dit absoluut niet kan.
Zoals het nu klinkt hebben ze je goed genaaid. Stationair niet goed lopen komt waarschijnlijk doordat de pomptiming gewoon niet goed staat. Lijkt me sterk dat alledrie die dingen tegelijk kapot gaan. Waarschijnlijk is de vervangingspomp niet goed, of niet goed afgesteld.
Bedankt voor jullie reactie’s. Dit dachten wij dus ook, we hebben de auto naar huis gehaald en laten het rechtsbijstand uitzoeken. Nu is er gisteren iemand van de verzekering van de garage geweest en deze meneer heeft de auto gestart…de motor loopt nu gewoon op 4 cilinders en er klinkt een gezoem wat volgens de verzekerings-man van de ”nieuwe” turbo afkomt. Raar toch!?