Forumindex › Forums › Modellen › Omega › brandstofpomp relais!?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 februari 2011 om 15:56 #17232716
Hey,
ik heb sinds een paar dagen weer eens problemen met mijn omega! (2.0-16v bj 94) tijdens het rijden af en toe inhouden en licht eventjes met mm lampje op, gaat daarna weer uit en auto rijdt gewoon verder alsof er niets aan de hand is! Bij stationair lopen valt hij soms uit en gaat de toerenteller wijzer naar 4 dzd toeren. In het motorruim in de bak waar de comp. zit, met wat zekeringen en relais! zoemt 1 van de twee relais die naast elkaar zitten! (bovenaan in die bak, als je voor de auto staat. Een rode en een paarse relais) De rode zoemt, en start de auto niet!!!! als hij ophoud met zoemen start hij wel weer. Na een paar honderd meter rijden hetzelfde probleemIs dit het brandstofrelais??? is deze dan stuk?? ik zit alweer een paar dagen te zoeken op het forum maar vindt hier niet de oplossing van mijn probleem!! tevens wordt de accu leeggetrokken na dag stilstaan, kan dat hier ook mee te maken hebben?? ik hoop dat er iemand is die mij wat meer kan vertellen over dit probleem! ik ben in staat om de fik erin te steken op dit moment!:mad::swear
please HELP!!!:wors
13 februari 2011 om 21:36 #17816487Nog ff dit,
ben er net achter dat dit het ompoolbeschermings relais is. iemand een idee wat dit precies doet? Thanks alvast, alle hulp is welkom!
14 februari 2011 om 02:09 #17816488[rquote=1868042&tid=142627&author=injector]Nog ff dit,
ben er net achter dat dit het ompoolbeschermings relais is. iemand een idee wat dit precies doet? Thanks alvast, alle hulp is welkom![/rquote]
de linker is het brandstofpomp relais en de rechter is voor de motorregeling, relais mogen niet zoemen wel klikken.
de ompoolbeschermingsrelais regelt de drempelwaarde van de spanning op het cirquit, dus te hoog of te laag en deze grijpt in en legt de boel plat.
14 februari 2011 om 08:09 #17816489Hai Ral,
Thanks voor je reaktie, ik heb twee wkn geleden mijn dynamo voorzien van nieuwe koolborstels (waar op zich weinig fout aan kan gaan) zou dit er misschien iets mee te maken kunnen hebben???
ik ga mijn dynamo er weer uit halen en laten testen denk ik, omdat ik dit probleem nog niet eerder gehad heb namelijk!
het is een bosch dynamo waar de koolborstels onder de zwarte kap aan de achterkant zit. Er blijken namelijk 2 verschillende dynamo`s voor dit type te zijn. misschien zegt dat je iets! ik zou anders niet weten waar ik het probleem zou moeten zoeken!
suggesties altijd welkom!!greetz,….:wors
15 februari 2011 om 17:49 #17816490vandaag dynamo laten testen op een testbank, dynamo is goed en leverd 75A bij volle belasting! Heb me laten vertellen dat het hoogst waarschijnlijk de massa is die niet goed meer is, en dus een extra massa tussen accu en blok moet leggen! Iemand hier ervaring mee??
mvg…….
28 februari 2011 om 13:50 #17816491Hey guy`s
nou daar ben ik weer:)!!
heb een extra massa gelegd van motorblok naar de – pool van de accu!
probleem leek minder te zijn geworden maar accu loopt nog steeds leeg na een paar uur niet meer te starten! tijdens het rijden (bij iedere rit) nog steeds af en toe het mm lampje aan/uit en een schok. soms wat langer waarvan ik het idee heb dat de motor gewoon uitvalt, en het na een kleine 10 sec. weer gewoon rijdt.:wtf
als ik stil sta loopt de motor netjes maar valt na enige tijd toch ook uit. en hoor dan nog steeds het ompoolbeveiligingsrelais zoemen!???! paar keer contact aan en uit, en het relais is weer stil, en kan dan weer starten! ik zit dus met twee verschillende problemen volgens mij?!
ik heb nu een tech 1 geleend om de boel uit te lezen en ben beniewd wat er uit komt!!is er nou niemand die een soort gelijk iets heeft ondervonden met zijn omega?? aangezien ze bijna allemaal dezelfde kwalen hebben???
heb ook nog ergens iets gelezen over een defecte sim / stuurkolom module?? kan het hier evt. mee te maken hebben??:hmmz:hmmz
mvg
16 maart 2011 om 19:55 #17816492probleem opgelost!
17 maart 2011 om 21:35 #17816493Wat was het probleem en hoe is het opgelost? Toch wel interresant mocht iemand eens iets soort gelijks hebben.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.