Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Brandstofpomp + regelaar Signum/Vectra Z2.2YH (2.2 Direct)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 mei 2015 om 19:04 #17271987
Hallo allemaal,
Vandeweek toen ik ergens reed gingen er opeens motormanagement lampjes branden en begon de auto vreselijk te stotteren. Na het uitlezen kwam er als fout “overslag cilinder 4 herkend” te staan. Na wat controle bleken de bougies versleten te zijn. Na deze vervangen te hebben bleef hij stotteren en kwam de melding weer terug. Hierna besloten om de bobine te vervangen. Je raadt het al: ook dit hielp niet.
Uiteindelijk stonden er twee foutmeldingen op mijn uitleesapparaat, namelijk “overslag cilinder 2 herkend” en “Code 1112, onverklaarbare code”.. Na wat research bleek deze code te gaan om de hogedruk-brandstofregelaar. Na een bezoekje aan de dealer bleek dat er ooit een terughaalactie voor dit onderdeel is geweest, maar na wat zoeken in de Opel-computer bleek dat mijn Signum deze in 2006 al heeft gehad. Er werd mij ook verteld dat als de regelaar kapot is de brandstofpomp zelf dan ook vervangen zou moeten worden. Deze twee onderdelen kunnen ze bestellen voor ± 630 euro! :shock:
Mijn vraag is nu: weet iemand een goedkoop (of in elk geval goedkoper) adresje waar ik dit zou kunnen kopen?? Het liefst wil ik wel een nieuw en origineel Opel onderdeel. Ik heb ook al wel op ebay.de gekeken, daar zijn ze goedkoper. Maar om nou zomaar 540 euro over te maken voor een brandstofpomp met het risico dat het niet past of niet aankomt… :hmmz
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Alvast bedankt! :thumb
19 mei 2015 om 22:10 #18285059Kan je beter kijken of er op de sloop 1tje staat.
Bij me pa ze vec zit de 3de er al op (fabriek en daarna nog 2 keer vervangen) en dat ding is van 2008 met 90k op de teller
20 mei 2015 om 08:23 #18285060Er stond volgens mij nog een pomp te koop hier op het forum.
Maar ook even goed laten uitlezen met de volledige code.
Dan gelijk de gewenste en actuele druk van de pomp aflezen.
In het topic van Aapje1963 staat ook genoeg info.20 mei 2015 om 20:55 #18285061Ik heb inmiddels al een pomp gekocht. Ik kon er nieuw en origineel voor de helft van de dealerprijs aankomen.
Binnenkort maar eens monteren en kijken of de problemen wegblijven.
In ieder geval bedankt voor de reacties!20 mei 2015 om 21:59 #18285062Iemand hier nieuw op het forum had er een te koop..maar die heb jij al mischien als ik de prijs hoor. En bij de dealer 630,- voor pomp en druksensor. Is natuurlijk veel geld maar als het incl btw is.?.dit is wasrschijnlijk ex montage? En ook 20% ouwelullen korting sig is ook 10?
Verder ja heeft de dealer mits orgineel opel 2 jr garantie op materiaal en reparatie.Waarschijnlijk zoals ik het lees kun je het zelf..dat lijkt mij heerlijk. Dat lukt mij niet met invaliditeit. Ik laat het de dealer doen.
En ik heb 20% korting van opel vec is tien. En daarboven op nog een aanzienelijke korting gejregen en gratis montafe. Schijnt niet zoveel werk te zijn 30 min of zo incl foutcodes wissen en uitgebreide proefrit .Ik had anders de pomp hier op het forum gekocht maar verschil werd te overbruggen… dus voor garantie gekozen.
Vanzelfsprekend ben ik wat duurder uit als zelf sleutelen. Maar de orthopeet en andere artsen zijn ook duur.
Tevens weet ik uit ervaring dat ik na zoiets doen 4/dagen met pijn plat leg.
Ik heb een vette hik bij accelereren en toeren hoger dan 3500 toeren en foutneldings lampje lang de kant conract uit en aan en n rijden tot volgede hikdit wordt steeds regelmatiger. Stationair blijft hij met storing netjes lopen.maar houd met brandend lampje wel erg in je voelt hem stotteren maar geen noodloop van 50km per uur. Druksensor is 2010 vervangen als modivicatie opel. Na controle dealer werken de wervel klepen goed handmatig en software matig getest.31 mei 2015 om 18:29 #18285063Is je probleem nogsteeds weg?
Nu met nieuwe pomp geen misfire.s i. De cylinders meer. En Geen gestotter meer..
Kun je ook weer vlink doortekkem in toeren? Gr arnold. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.