brandstofpomp probleem

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) brandstofpomp probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241082
    felix
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 December 2005

      Heb enkele weken geleden een c20xe ombouw gedaan (van c20ne naar c20xe)
      Zit nu met het probleem dat de wagen niet blijft draaien.
      telkens na enige tijd sneuvelt de brandstofpomp, steek ik een nieuwe (3de ondertussen) draait hij terug.
      de relais is telkens ook vervangen.

      weet iemand hier raad mee, of wat het probleem zou kunnen zijn?
      krijg spanning op de pomp, maar die is maar 10v… zou dit de oorzaak kunnen zijn, zoja wat is het probleem dan?

      #17914907
      felix
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 December 2005

        niemand?

        #17914908
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          TE weinig spanning is ook niet goed…

          spanning op de pomp moet 12 tot 13volt zijn..

          willem

          #17914909
          felix
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 December 2005

            en mag de pomp continu blijven draaien, als ik hem gewoon laat meegaan met het contact?
            of kan dit voor problemen zorgen?

            #17914910
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              geen probleem

              #17914911
              Vinci
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2009

                10V is ZEKER je probleem! Daarom zijn toerental regelaars schakelend, zou het met het verlagen van de spanning kunnen werd dat wel gedaan…

                Het probleem is als volgt, de motor in de pomp gaat inderdaad langzamer draaien en dus blijven de spoelen inwendig langer in positie, dus krijg je meer warmte ontwikkeling. Als je een schakelende regelaar hebt dan is de spanning voor een groot deel van de tijd niet aanwezig, dus is er ook geen vermogen en dus geen warmte ontwikkeling.

                Net als bij een luidspreker, pak maar eens een heel goedkoop flut speakertje en sluit er maar eens je auto accu op aan, gegarandeerd binnen enkele seconden rook!

                #17914912
                felix
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 December 2005

                  ok, en enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
                  Heeft er soms ook iemand een elektrisch schema van de brandstofrelais? welke spanningswaarden er daar aanwezig zouden moetn zijn?
                  Ga alles es uitmeten, mss ergens een slecht contact, slechte draad ofzo.

                  voorlopig es 12v van het contact aan de pomp leggen en kijken of de rest ook in orde is…

                  #17914913
                  Vinci
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 August 2009

                    Moet wel een slecht contact zijn of ergens een rotte draad ofzo… Zou de boel maar lekker eens nieuw bedraden en een goede massa maken dicht bij de pomp, even dik vaseline of kopervet op het boutje doen wat massa maakt zodat het goed tegen vocht kan…

                    #17914914
                    jason
                      Lid sinds:
                      1 July 2004

                      geeft de dynamo genoeg laad spanning?

                      #17914915
                      Vinci
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 August 2009

                        Als de accu zelf nog maar 10V heeft start de auto niet, dus neem aan dat die (en dus de dynamo) wel in orde is…

                        #17914916
                        felix
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          11 December 2005

                          voor alle duidelijkheid, de motor komt uit een wagen die ik al jaar of 5 in bezit heb, dus de motor zelf is 100% ok.

                          heb motor in een kas (c20ne) gelegd die roestvrij is.
                          met die wagen (c20ne) heb ik ook een tijdje gereden tot de motor het begaf, was een sensor defect en starte niet meer.
                          al heb ik daar nu wel mijn twijfels bij met de probs die ik nu heb…
                          raar is dat ie draait, vanaf je ermee rijdt de pomp sneuvelt.
                          je hoort de pomp raar doen als je ermee rijdt, daarmee denk ik slechte massa.

                          #17914917
                          Vinci
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 August 2009

                            Schema, draadkleuren erbij in afgekort duits (bijv: rt=rood, sw=zwart)

                            K68 is het brandstofpomp relais, M21 de pomp….

                            + komt dus binnen via twee rode draden en gaat via rood/blauwe draad (de dikke) naar de + van de pomp.

                            Dikke kans dat je massa inderdaad rot is, is wel gebruikelijk…. Maar bij vele auto’s zit het relais ook lekker vochtig onder de motorkap en zijn de contacten van de socket geoxideerd…

                            Kan aan meerdere dingen liggen, ook tegelijk….

                            #17914919
                            felix
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              11 December 2005

                              heb dus 12v op de pomp gestoken meegaand met het contact.

                              gevolg, de pomp sneuvelt terug na een tijdje (500m rijden)

                              ben ten einde raad.
                              Denk dat ik me teveel op hetzelfde focus en het probleem zich ergens anders voordoet, maar waar??

                              #17914920
                              Vinci
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 August 2009

                                Woon je in de buurt van Hilversum toevallig? Wil best eens de boel even voor je doormeten…

                                #17914921
                                Noordpoolgsi
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 March 2009

                                  Hmmm ik wil verder nie zeuren ofzo ? :D ;)

                                  Maar ik heb dit ook keer gehad van c20ne naar c20xe wel met n crossauto maar het principe komt me bekent voor ……

                                  Draai de aanvoer en retour van de benzine eens om :jerry :jerry

                                  Ik voelde me ook knap lullig toen hoor.

                                  #17914922
                                  felix
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    11 December 2005

                                    aanvoer en toevoer zitten juist, gecontroleerd op me andere gsi ;-)
                                    ben van Belgie, Brugge dus denk dat dit wat ver is…

                                    ga hem es aan de tech 2 laten hangen, mss word ik daar wat wijzer van…

                                    #17914918
                                    Vinci
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      3 August 2009

                                      Aanvoer en retour omgedraaid doet hij helemaal niks, start niet eens…

                                      Tech2 gaat je niet vertellen waarom de pomp maar 10 volt krijgt, dat zul je zelf moeten achterhalen. Is op zich niet zo moeilijk als je weet waar je moet meten, gewoon bij de pomp meten en dan eens tussen een echt goede massa en de + op de pomp, dan een keer tussen de + van de accu en de – op de pomp en terug naar het relais meten. Het punt waar de spanning over valt is dan zo gevonden…

                                      #17914923
                                      felix
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        11 December 2005

                                        heb al 12V rechtstreeks op de pomp gestoken.
                                        na 500m rijden sneuvelt ie ook, wat kan dan nog het probleem zijn?
                                        de leidingen zijn doorblazen met compressor, zit de fout mss in de brandstofrail/drukregelaar??

                                        uitmeten ging ik sowieso doen, was maar tijdelijke oplossing om 12v op de pomp rechtstreeks te stelen met contact mee.
                                        maar nu ie ook sneuvelt weet ik niet meer zeker of het een elektrisch probleem is, of een andere oorzaak heeft dat de pomp sneuvelt…

                                        #17914924
                                        Mr. Bone
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          21 September 2009

                                          Je hebt toch geen suikerklontjes getankt he?

                                          Zet er voor de zekerheid is een extra benzinefilter tussen, maar dan vanaf tank naar pomp ipv erna.

                                          #17914925
                                          Vinci
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            3 August 2009

                                            Of beide en maak het filter eens open na een tank leeg rijden…

                                            #17914926
                                            Sebbe GSI
                                              Lid sinds:
                                              26 July 2008

                                              Ja zit ook aan rotzooi in de tank te denken heb het zelfde ook is gehad ook 2 pompen naar de klote er door, Dee het ook maar even en toen liep die ook vast

                                            21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.