Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › brandstofpomp probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 september 2011 om 11:27 #17241082
Heb enkele weken geleden een c20xe ombouw gedaan (van c20ne naar c20xe)
Zit nu met het probleem dat de wagen niet blijft draaien.
telkens na enige tijd sneuvelt de brandstofpomp, steek ik een nieuwe (3de ondertussen) draait hij terug.
de relais is telkens ook vervangen.weet iemand hier raad mee, of wat het probleem zou kunnen zijn?
krijg spanning op de pomp, maar die is maar 10v… zou dit de oorzaak kunnen zijn, zoja wat is het probleem dan?5 september 2011 om 19:06 #17914907niemand?
6 september 2011 om 13:01 #17914908TE weinig spanning is ook niet goed…
spanning op de pomp moet 12 tot 13volt zijn..
willem
6 september 2011 om 15:35 #17914909en mag de pomp continu blijven draaien, als ik hem gewoon laat meegaan met het contact?
of kan dit voor problemen zorgen?6 september 2011 om 16:06 #17914910geen probleem
6 september 2011 om 19:10 #1791491110V is ZEKER je probleem! Daarom zijn toerental regelaars schakelend, zou het met het verlagen van de spanning kunnen werd dat wel gedaan…
Het probleem is als volgt, de motor in de pomp gaat inderdaad langzamer draaien en dus blijven de spoelen inwendig langer in positie, dus krijg je meer warmte ontwikkeling. Als je een schakelende regelaar hebt dan is de spanning voor een groot deel van de tijd niet aanwezig, dus is er ook geen vermogen en dus geen warmte ontwikkeling.
Net als bij een luidspreker, pak maar eens een heel goedkoop flut speakertje en sluit er maar eens je auto accu op aan, gegarandeerd binnen enkele seconden rook!
7 september 2011 om 17:45 #17914912ok, en enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Heeft er soms ook iemand een elektrisch schema van de brandstofrelais? welke spanningswaarden er daar aanwezig zouden moetn zijn?
Ga alles es uitmeten, mss ergens een slecht contact, slechte draad ofzo.voorlopig es 12v van het contact aan de pomp leggen en kijken of de rest ook in orde is…
7 september 2011 om 18:08 #17914913Moet wel een slecht contact zijn of ergens een rotte draad ofzo… Zou de boel maar lekker eens nieuw bedraden en een goede massa maken dicht bij de pomp, even dik vaseline of kopervet op het boutje doen wat massa maakt zodat het goed tegen vocht kan…
7 september 2011 om 19:34 #17914914geeft de dynamo genoeg laad spanning?
7 september 2011 om 19:42 #17914915Als de accu zelf nog maar 10V heeft start de auto niet, dus neem aan dat die (en dus de dynamo) wel in orde is…
8 september 2011 om 14:39 #17914916voor alle duidelijkheid, de motor komt uit een wagen die ik al jaar of 5 in bezit heb, dus de motor zelf is 100% ok.
heb motor in een kas (c20ne) gelegd die roestvrij is.
met die wagen (c20ne) heb ik ook een tijdje gereden tot de motor het begaf, was een sensor defect en starte niet meer.
al heb ik daar nu wel mijn twijfels bij met de probs die ik nu heb…
raar is dat ie draait, vanaf je ermee rijdt de pomp sneuvelt.
je hoort de pomp raar doen als je ermee rijdt, daarmee denk ik slechte massa.8 september 2011 om 15:34 #17914917Schema, draadkleuren erbij in afgekort duits (bijv: rt=rood, sw=zwart)
K68 is het brandstofpomp relais, M21 de pomp….
+ komt dus binnen via twee rode draden en gaat via rood/blauwe draad (de dikke) naar de + van de pomp.
Dikke kans dat je massa inderdaad rot is, is wel gebruikelijk…. Maar bij vele auto’s zit het relais ook lekker vochtig onder de motorkap en zijn de contacten van de socket geoxideerd…
Kan aan meerdere dingen liggen, ook tegelijk….
18 september 2011 om 13:48 #17914919heb dus 12v op de pomp gestoken meegaand met het contact.
gevolg, de pomp sneuvelt terug na een tijdje (500m rijden)
ben ten einde raad.
Denk dat ik me teveel op hetzelfde focus en het probleem zich ergens anders voordoet, maar waar??18 september 2011 om 15:10 #17914920Woon je in de buurt van Hilversum toevallig? Wil best eens de boel even voor je doormeten…
18 september 2011 om 15:18 #17914921Hmmm ik wil verder nie zeuren ofzo ? :D ;)
Maar ik heb dit ook keer gehad van c20ne naar c20xe wel met n crossauto maar het principe komt me bekent voor ……
Draai de aanvoer en retour van de benzine eens om :jerry :jerry
Ik voelde me ook knap lullig toen hoor.
19 september 2011 om 15:21 #17914922aanvoer en toevoer zitten juist, gecontroleerd op me andere gsi
ben van Belgie, Brugge dus denk dat dit wat ver is…ga hem es aan de tech 2 laten hangen, mss word ik daar wat wijzer van…
19 september 2011 om 16:28 #17914918Aanvoer en retour omgedraaid doet hij helemaal niks, start niet eens…
Tech2 gaat je niet vertellen waarom de pomp maar 10 volt krijgt, dat zul je zelf moeten achterhalen. Is op zich niet zo moeilijk als je weet waar je moet meten, gewoon bij de pomp meten en dan eens tussen een echt goede massa en de + op de pomp, dan een keer tussen de + van de accu en de – op de pomp en terug naar het relais meten. Het punt waar de spanning over valt is dan zo gevonden…
19 september 2011 om 19:02 #17914923heb al 12V rechtstreeks op de pomp gestoken.
na 500m rijden sneuvelt ie ook, wat kan dan nog het probleem zijn?
de leidingen zijn doorblazen met compressor, zit de fout mss in de brandstofrail/drukregelaar??uitmeten ging ik sowieso doen, was maar tijdelijke oplossing om 12v op de pomp rechtstreeks te stelen met contact mee.
maar nu ie ook sneuvelt weet ik niet meer zeker of het een elektrisch probleem is, of een andere oorzaak heeft dat de pomp sneuvelt…20 september 2011 om 05:33 #17914924Je hebt toch geen suikerklontjes getankt he?
Zet er voor de zekerheid is een extra benzinefilter tussen, maar dan vanaf tank naar pomp ipv erna.
20 september 2011 om 06:16 #17914925Of beide en maak het filter eens open na een tank leeg rijden…
23 september 2011 om 18:28 #17914926Ja zit ook aan rotzooi in de tank te denken heb het zelfde ook is gehad ook 2 pompen naar de klote er door, Dee het ook maar even en toen liep die ook vast
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.