Forumindex › Forums › Techniek › Airco, lpg en diesel-vragen › Brandstofpomp opel rekord diesel is ineens dood
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 juni 2012 om 12:50 #17249655
Goeiedag lezers,
Als opelman heb ik een bootje gekocht met een GM diesel uit een opel Rekord van 1972 (bj volgens oude eigenaar), motort liep super maar zo ineens tijdens het varen zakte het toerental in en ging hij uit.
Gecontroleerde dingen;1. er is brandstofdruk tot aan de brandstofpomp
2. bij het schakelen van het contact hoor je de stop relay in de pomp klikken
3. de 4 uitgaande brandstofleidingen naar de verstuivers geven tijdens het starten geen enkele druppel diesel
4. uit het ontluchtings boutje tussen de 4 uitgangen komt wel diesel als je op het handpompje op het filter druktIemand een idee?
Bvd, Ingmar
21 juni 2012 om 13:26 #18037917geen flauw, idee, het klinkt gewoon alsof de pomp echt stuk is…
revisie is wel redelijk aan de prijs meestal van dat soort dingen.hoe ziet zoon bootje eruit, en hoe is zoon motor ruimte, zou er wel eens graag foto’s van zien?
weet je op welke basis dat blok is? ik denk als een CIH, dan is het moeilijk om daar een andere diesel in te zetten.. die zijn er niet zoveel…
21 juni 2012 om 13:41 #18037918Mij is wel es verteld dat het zeldzaam is dat alle 4 de uitgangen ineens niks meer doen vandaar de twijfel of het de pomp zelf is of de aandrijving.
De motor zit in een sloep model jachtje van 9,5m lang en 3,6m breedt en heeft een keerkoppeling om voor achter en neutraal te schakelen,
de motor ruimte is gewoon een 4kanten bak waar hij net in past en een deksel er op dus dat stelt niet zo veel voor.Voor zover ik info kan vinden is het een 2.1 Diesel en hij heeft een BOSCH brandstofpomp
21 juni 2012 om 14:34 #18037919je bedoelt de aandrijving van de pomp?
dan moet je riem eraf gelopen ofzo zijn. ofzo?
(of hebben ze een ketting?)die pompen zelf thuis maken zal niet meevallen, een dieselpomp is echt een precisie apparaat.
21 juni 2012 om 17:33 #18037920Hij heeft geen riem en ook geen ketting, hij zit schuin op het blok boven de dynamo en als ik zo naar het giet model
van de zijkant van het blok kijk lijkt het wel alsof hij met een as wordt aangedreven vanaf de krukas.27 juni 2012 om 16:07 #18037921oooonja, op de plek waar normaal de ontsteking zit!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.