Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Brandstofpomp doet niks na herbevestigen brandstoftank
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 mei 2010 om 17:56 #17221380
Ik ben vandaag bezig geweest met het lekvrij maken van mijn brandstoftank. Alleen nu na alles opnieuw bevestigt en aangesloten te hebben en te willen starten, slaat hij niet aan omdat hij geen brandstof krijgt.. ook hoor ik de pomp niet aanslaan. iemand enig idee of ik wat over het hoofd zie? want ik heb niet aan de brandstofpomp gezeten eigenlijk..
18 mei 2010 om 18:18 #17673819draden van de brandstof pomp wel aangesloten.
anders even meten.
theun
18 mei 2010 om 18:49 #17673820origineel gepost door theunm
draden van de brandstof pomp wel aangesloten.anders even meten.
theun
Draden zijn aangesloten en er komt geen stroom op na het omzetten van het contact.
dus het moet ergens anders al tegengehouden worden?
18 mei 2010 om 18:52 #17673821relais nog goed ?
18 mei 2010 om 19:04 #17673822origineel gepost door GlennGSI
relais nog goed ?Dan zou hij niet mogen vonken zover ik weet? Dat doet hij nog wel. Het is echt heel toevallig nadat de brandstoftank eronderuit geweest is en teruggezet is. zit daar niet iets wat er mee te maken zou kunnen hebben qua aansluitingen?
18 mei 2010 om 19:47 #17673823kabelbreuk???? is een oude kabel waarschijnlijk meet hem ff door of zet er een pieper op zodat je hem bij het relais kan door meten.
zover mij bekend is als je brandstof relais kapot is vonkt ie wel gewoon18 mei 2010 om 19:57 #17673824Wellicht een blonde opmerking van mijn kant,. maar welke kabel doel je nu precies op? :P En waar zit het brandstofrelais op een Calibra uit ’92? Dan kan ik die sowieso even doormeten.
18 mei 2010 om 20:12 #17673825sorry verkeerd gelezen
maar ik doelde op de kabels van de brandstof pomp mogelijk door het hermonteren van je tank??
brandstof relais zit rechtsvoor bij passigierskant achter/onder dashboard tegen spatbord aan. zwart relais rechts schuin onder je ecu.18 mei 2010 om 20:16 #17673826origineel gepost door svdk20
sorry verkeerd gelezen
maar ik doelde op de kabels van de brandstof pomp mogelijk door het hermonteren van je tank??
brandstof relais zit rechtsvoor bij passigierskant achter/onder dashboard tegen spatbord aan. zwart relais rechts schuin onder je ecu.De kabels van de brandstofpomp zitten gewoon goed aan de pomp bevestigd. zoals ik al aangaf hebben we deze kabels doorgemeten en komt er geen stroom vanaf zodra we het contact omdraaien en doet ie dus niks :(
18 mei 2010 om 20:17 #17673827misschien een te simpele oplossing.. maare zekering deruit ?
18 mei 2010 om 20:23 #17673828origineel gepost door GlennGSI
misschien een te simpele oplossing.. maare zekering deruit ?Ga ik morgen ook meteen even nakijken. Lijkt me sterk gezien het feit ik geen reden kan verzinnen dat hij eruit gepoft is, maar je zult altijd zien bij dit soort dingen..
18 mei 2010 om 20:49 #17673829origineel gepost door Imperium
origineel gepost door GlennGSI
misschien een te simpele oplossing.. maare zekering deruit ?Ga ik morgen ook meteen even nakijken. Lijkt me sterk gezien het feit ik geen reden kan verzinnen dat hij eruit gepoft is, maar je zult altijd zien bij dit soort dingen..
Tis idd altijd een checkje waard :thumbup
19 mei 2010 om 13:27 #17673830Nou de zekering is het ook niet. Voor de zekerheid vervangen. Relais is het ook niet want die klikt ook gewoon mooi zoals het hoort.. bben ten einde raad.. iemand tips?
19 mei 2010 om 13:45 #17673831krijg je spanning ? Heb de kabels al gecontroleerd zoals hierboven aangegeven
19 mei 2010 om 14:58 #17673832Nou ik ben er achter als het goed is. De pomp is defect. Als ik er stroom op zet dan geeft ie alleen een tik. Heb hem een paar poffen met een rubberen hamer gegeven ook geen geluk.. toen uit ellende en last resort maar een paar keer gecontroleerd op de grond laten vallen (zover dat kan) en verrek.. hij deed het weer..
Wellicht omdat de calibra dik 8 maanden stil gestaan heeft?
19 mei 2010 om 20:37 #17673833Maar klopt het dat bij de calibra je de brandstofpomp niet hoort als je het contact omdraait? maar dat de pomp pas gaat werken zodra je daadwerkelijk start?
19 mei 2010 om 20:42 #17673834origineel gepost door Imperium
Maar klopt het dat bij de calibra je de brandstofpomp niet hoort als je het contact omdraait? maar dat de pomp pas gaat werken zodra je daadwerkelijk start?Hij gaat wel eventjes draaien om de boel op druk te zetten, dan start hij makkelijker.
De pomp kan idd wel eens ‘vastgeroest’ zijn, omdat hij zo lang stil heeft gestaan.
Misschien wat corrosie in de sleepcontactjes ofzo.Lekker makkelijk repareren he, zo’n Opel.
Sla erop, gooi d’r mee, en het werkt weer. :D :jerry:jerry19 mei 2010 om 22:48 #17673835origineel gepost door CommoCruiser
origineel gepost door Imperium
Maar klopt het dat bij de calibra je de brandstofpomp niet hoort als je het contact omdraait? maar dat de pomp pas gaat werken zodra je daadwerkelijk start?Hij gaat wel eventjes draaien om de boel op druk te zetten, dan start hij makkelijker.
De pomp kan idd wel eens ‘vastgeroest’ zijn, omdat hij zo lang stil heeft gestaan.
Misschien wat corrosie in de sleepcontactjes ofzo.Lekker makkelijk repareren he, zo’n Opel.
Sla erop, gooi d’r mee, en het werkt weer. :D :jerry:jerryMja, dat dacht ik dus ook, maar terwijl ik onder de auto lig met mijn aandacht op de brandstofpomp, en een maat zet de auto op contact, hoor en voel ik niks aan de brandstofpomp. pas als de auto aan het starten is (en aanslaat) dan spint de pomp als een tevreden kat.
20 mei 2010 om 06:58 #17673836origineel gepost door Imperium
origineel gepost door CommoCruiser
origineel gepost door Imperium
Maar klopt het dat bij de calibra je de brandstofpomp niet hoort als je het contact omdraait? maar dat de pomp pas gaat werken zodra je daadwerkelijk start?Hij gaat wel eventjes draaien om de boel op druk te zetten, dan start hij makkelijker.
De pomp kan idd wel eens ‘vastgeroest’ zijn, omdat hij zo lang stil heeft gestaan.
Misschien wat corrosie in de sleepcontactjes ofzo.Lekker makkelijk repareren he, zo’n Opel.
Sla erop, gooi d’r mee, en het werkt weer. :D :jerry:jerryMja, dat dacht ik dus ook, maar terwijl ik onder de auto lig met mijn aandacht op de brandstofpomp, en een maat zet de auto op contact, hoor en voel ik niks aan de brandstofpomp. pas als de auto aan het starten is (en aanslaat) dan spint de pomp als een tevreden kat.
Heb nog even gekeken bij m’n Kadett, maar die begint ook pas te draaien als je start.
Bij mijn vorige (A) en huidige Vectra (B) hoor(de) ik ‘m wel even draaien als ik de auto op contact zet(te).
Misschien zijn er kleine verschillen in de ecu’s.20 mei 2010 om 13:11 #17673837Dat hoort ook zo dat een brandstofpomp pas begint te draaien zodra je gaat starten.
Dat is mede voor als je bijv een aanrijding krijgt en de motor slaat af, maar het contact staat nog aan. Dat verminderd de kans op brandstof lekkage bij een aanrijding.
Nog steeds zijn er gasten bij die dat ding rechtstreeks op het contact aansluiten….en dat kan dus vrij gevaarlijk zijn bij een eventuele aanrijding.20 mei 2010 om 13:53 #17673838Ik heb wel eens gehoord dat als de pomp geen benzine heeft om te verpompen (dus in lucht draait) dat de levensduur zeer beperkt is.
20 mei 2010 om 14:01 #17673839is het ook niet zo dat een cali 2 pompen heeft??
1 in de tank en 1 erbuiten????20 mei 2010 om 21:50 #17673840De pomp maakt nu een ratelend geluid em ik heb het gevoel dat de auto daardoor op lage toeren licht schokkend optrekt.(kan dat?) Daarom ga ik toch maar een andere pomp zoeken ergens.. iemand die er 1 heeft liggen? De calibra heeft 1 pomp. Vanaf 93 zitten ze in de tank zover ik weet.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.