Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Brandstofpomp C20XE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 april 2013 om 18:29 #17256828
Hallo
Ik heb een autocross auto gemaakt met een Astra F met daarin de C20xe. De kabelboom is uitgedunt tot maar de plon voor brandstof pomp enzo maar hierdoor zit ik met een groot probleem. Ze zeiden tegen mij om de originele kabels te gebruiken voor de brandstof pomp en niet rechtstreeks aan tesluiten anders zou hij niet mooi draaien.
Maar ik heb al een en ander getest maar ik vind niets hoe ik mijn brandstofpomp kan laten draaien met die relais. De kleur Blauw-rood kabeltje is die van de brandstofpomp en die heb ik overal gevolgt. De ene loopt van de zekeringskast naar de motor en de ene naar een Zwart klein doosje. Daar vertrekt die weer naar een fische.
Ik heb dan ook nog de relais met een bruin-wit kabeltje, 2 blauw-rode kabeltjes.
Kan hier mij iemand met helpen wat ik moet gebruiken voor mijn brandstof pomp te laten draaien als ik mijn contact aanleg?
Of dit eventueel kan aantonen met fotos?Alvast bedankt !
Groetjes Jens !
5 april 2013 om 19:08 #18124450Even hoe ik hem ooit heb uitgezocht.
De groene draad vanaf de bobine moet naar de toerenteller in het dashbord.
86 en 30 met elkaar verbonden en vanaf 30 naar de ecu en op constante plus(rood).
85 naar de ecu(Bruin-wit)
87 naar de injectoren, de stappenmotor, het tankontluchtingsventiel, de ecu en naar de luchtmassameter(roodblauw)
85B vanaf de ecu (bruinzwart)
87B naar de lambdasonde(wit zwart) en naar de brandstofpompEn voor de schema’s
http://www.mantablog.nl/motronic-2-5-c20xe/5 april 2013 om 20:39 #18124451Bedankt voor uw reactie. maar bij mij gaat het over een elektronische ontsteking
Dat is dan de Zwarte relais waar jij over praat?En waar dient de groene relais dan voor ?
Met de nummers :
– 85
– 87
– 85
– 30
– 86PS : Daarbij hangt ook nog een zekering bij .
Alvast bedankt!
5 april 2013 om 20:44 #18124452Dat is voor het brandstofpomp relais. Die nummers staan daarop. Uit je verhaal maak ik op dat je het over dat relais heb, vandaar.
6 april 2013 om 08:24 #1812445386 en 30 zijn permanente + 12 volt 86 is dun rood en 30 dik rood.
85 maakt massa op ECU bij op contact zetten (ECU pin 36) deze is bruin/wit dun
87 krijgt dan + vanuit het relais contact (wordt kortgesloten met 86 en 30 na op contact zetten) deze is dik rood/blauw
85B maakt massa op ECU enkel bij doorstarten, deze is bruin/zwart dun
87B is de + naar de benzinepomp en redelijk dik rood/blauw, soms begint de draad eerst gewoon blauw vanuit de relais voet.http://www.mantablog.nl/motronic-2-5-c20xe/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dit is zoals hij bij de C20XE zit, motronic M2.5 Dit zelfde relais zit ook op een NE, maar wordt dan iets anders geschakeld…
6 april 2013 om 10:39 #18124454Bedankt voor al deze informatie.
Maar ik heb ook nog een groene relais waar er dan 2 rood-blauw kabeltjes aan hangen. Redelijk lang.
En dan heb ik nog 1 bruin-wit kabeltje.Dient deze relais ook voor de brandstofpomp ?
Alvast bedankt !
6 april 2013 om 11:21 #18124455Dus bij deze weet ik niet waarvoor dit dient.
Moet ik deze fisches aansluiten aan mijn benzine pomp ?
En waar dient dat bruin kabeltje voor ?6 april 2013 om 11:32 #18124456Zijn wel de kleuren voor de pomp, maar geen idee wat het precies doet. Dat nummer op het relais komt in google op voor veel verschillende toepassingen…
6 april 2013 om 11:53 #18124457Ja daarom denk ik ook dat het 1 van belang heeft te betekenen. Want nu heb ik geen aansluiting voor naar mijn benzine pomp.
Kheb nog zo 1 Fische ook met het zelfde kleur waar er dan nog een blauwe kabel en groene kabeltje bij zit.
Dus momenteel weet ik echt nog niet welke kabeltjes naar mijn benzinepomp moeten.Alvast bedankt voor uw moeite !
6 april 2013 om 12:21 #18124458Meten is weten zeg ik, kan zijn dat iemand dit ingebouwd heeft als startonderbreking of iets dergelijks…
6 april 2013 om 15:49 #18124459ok ! Zeer van harte bedankt !
8 april 2013 om 18:49 #18124460wij sluiten al jaren de pomp gewoon aan op plus en min, via de hoofdstroomschakelaar.
nooit geen problemen mee gehad, en gewoon netjes draaien.
niet te veel werk van maken.groeten.
8 april 2013 om 19:04 #18124461@kadett4x4 wrote:
wij sluiten al jaren de pomp gewoon aan op plus en min, via de hoofdstroomschakelaar.
nooit geen problemen mee gehad, en gewoon netjes draaien.
niet te veel werk van maken.groeten.
Ik vind dit nogal slecht advies eigenlijk. Heb jij enig idee waarom het zo aangesloten zit als het bedacht is??? :cry
Ik zal het je vertellen. Jij rijdt met een potentiele molotov cocktail rond, het hele idee van die ‘ingewikkelde’ schakeling is dat als er om Joost mag weten wat voor reden dan ook de motor stopt met ronddraaien de pomp ook stopt. Als jij in die auto van je bekneld zit ondersteboven na een heftig ongeluk (niet uitgesloten dat dit gebeurt!!) dan wil je echt niet dat je nog eens 53 liter benzine over je heen gespoten krijgt of wel dan!!??
Slecht advies en ik zou je eigen bedrading ook maar eens onder handen nemen dan…
Succes.
9 april 2013 om 14:29 #18124462Ik heb mijn pomp in de cross ook gewoon via de hoofdstroomschakelaar aan de + en – zitten, niks speciaals.
Wat vinci zegt klopt wel maar ik ben van mening dat dit in de cross geen kwaad kan, meestal zet je je hoofdstroomschakelaar zelf direct uit als je op de kop ligt of als je ergens stil komt te staan, en het is ook verplicht om je hoofdstroomschakelaar van buiten te kunnen bedienen dus er is altijd snel iemand die hem uit kan trekken als je dit zelf niet meer kunt.
En daarbij mag ik hopen dat je je brandstofsysteem goed hebt gemaakt dat dit niet gaat lekker ook al lig je op de kop.9 april 2013 om 14:54 #18124463En dan zijn er altijd wel mensen die gelijk in kunnen grijpen, maar voor een straatauto zou ik het NOOIT doen!!
Ook het argument dat hij zo altijd prima loopt, natuurlijk doet hij dat, maar dan heb je het dus niet begrepen….
11 april 2013 om 11:56 #18124464Ja dat klopt wat DaveAutocross zegt, Er kunnen mensen van buiten af aan mijn hoofdschakelaar. En de pomp stopt met draaien als mijn motor uit gaat .
Hij heeft voor de eerste keer gedraait eergisteren en heb nu nog enkele problemen.
Als de motor draait laat hij nogal veel ‘ ontploffingskes’ hij draait niet zo mooi. Is dat regelbaar aan de drukregelaar? omdat hij te weinig nafte krijgt?
En soms hoor ik een klik in mijn gasklep ergens **** Enig idee wat die klik zou kunnen zijn? want als ik die klik hoor gaat de motor een beetje hoger in toeren.
Alvast bedankt voor al deze commentaren!
8 mei 2013 om 16:56 #18124465brandstofrelais er meteen tussen uit halen
die geeft alleen maar storing tijdens het cross
bedrading door verbinden nooit geen gezeur8 mei 2013 om 20:44 #18124466@kadett 16v power wrote:
brandstofrelais er meteen tussen uit halen
die geeft alleen maar storing tijdens het cross
bedrading door verbinden nooit geen gezeurHahahah, die dingen geven ook in de auto van opa nog snel storing!! Die originele zijn gewoon niet goed. Als je het simpel wilt oplossen kun je beter de bedrading voorzien van twee gescheiden vierpolige relais voeten en twee aparte relais gebruiken. Dan heb je zelfs in de cross geen gezeik er mee denk ik.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.