Brandstofpomp C20XE

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Brandstofpomp C20XE

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256828
    AutocrossCorsa-A
      Lid sinds:
      19 October 2011

      Hallo

      Ik heb een autocross auto gemaakt met een Astra F met daarin de C20xe. De kabelboom is uitgedunt tot maar de plon voor brandstof pomp enzo maar hierdoor zit ik met een groot probleem. Ze zeiden tegen mij om de originele kabels te gebruiken voor de brandstof pomp en niet rechtstreeks aan tesluiten anders zou hij niet mooi draaien.

      Maar ik heb al een en ander getest maar ik vind niets hoe ik mijn brandstofpomp kan laten draaien met die relais. De kleur Blauw-rood kabeltje is die van de brandstofpomp en die heb ik overal gevolgt. De ene loopt van de zekeringskast naar de motor en de ene naar een Zwart klein doosje. Daar vertrekt die weer naar een fische.

      Ik heb dan ook nog de relais met een bruin-wit kabeltje, 2 blauw-rode kabeltjes.

      Kan hier mij iemand met helpen wat ik moet gebruiken voor mijn brandstof pomp te laten draaien als ik mijn contact aanleg?
      Of dit eventueel kan aantonen met fotos?

      Alvast bedankt !

      Groetjes Jens !

      #18124450
      Looney
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 June 2010

        Even hoe ik hem ooit heb uitgezocht.

        De groene draad vanaf de bobine moet naar de toerenteller in het dashbord.
        86 en 30 met elkaar verbonden en vanaf 30 naar de ecu en op constante plus(rood).
        85 naar de ecu(Bruin-wit)
        87 naar de injectoren, de stappenmotor, het tankontluchtingsventiel, de ecu en naar de luchtmassameter(roodblauw)
        85B vanaf de ecu (bruinzwart)
        87B naar de lambdasonde(wit zwart) en naar de brandstofpomp

        En voor de schema’s
        http://www.mantablog.nl/motronic-2-5-c20xe/

        #18124451
        AutocrossCorsa-A
          Lid sinds:
          19 October 2011

          Bedankt voor uw reactie. maar bij mij gaat het over een elektronische ontsteking
          Dat is dan de Zwarte relais waar jij over praat?

          En waar dient de groene relais dan voor ?
          Met de nummers :
          – 85
          – 87
          – 85
          – 30
          – 86

          PS : Daarbij hangt ook nog een zekering bij .

          Alvast bedankt!

          #18124452
          Looney
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 June 2010

            Dat is voor het brandstofpomp relais. Die nummers staan daarop. Uit je verhaal maak ik op dat je het over dat relais heb, vandaar.

            #18124453
            Vinci
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 August 2009

              86 en 30 zijn permanente + 12 volt 86 is dun rood en 30 dik rood.
              85 maakt massa op ECU bij op contact zetten (ECU pin 36) deze is bruin/wit dun
              87 krijgt dan + vanuit het relais contact (wordt kortgesloten met 86 en 30 na op contact zetten) deze is dik rood/blauw
              85B maakt massa op ECU enkel bij doorstarten, deze is bruin/zwart dun
              87B is de + naar de benzinepomp en redelijk dik rood/blauw, soms begint de draad eerst gewoon blauw vanuit de relais voet.

              http://www.mantablog.nl/motronic-2-5-c20xe/” onclick=”window.open(this.href);return false;

              Dit is zoals hij bij de C20XE zit, motronic M2.5 Dit zelfde relais zit ook op een NE, maar wordt dan iets anders geschakeld…

              #18124454
              AutocrossCorsa-A
                Lid sinds:
                19 October 2011

                Bedankt voor al deze informatie.

                Maar ik heb ook nog een groene relais waar er dan 2 rood-blauw kabeltjes aan hangen. Redelijk lang.
                En dan heb ik nog 1 bruin-wit kabeltje.

                Dient deze relais ook voor de brandstofpomp ?

                Alvast bedankt !

                #18124455
                AutocrossCorsa-A
                  Lid sinds:
                  19 October 2011

                  Dus bij deze weet ik niet waarvoor dit dient.
                  Moet ik deze fisches aansluiten aan mijn benzine pomp ?
                  En waar dient dat bruin kabeltje voor ?

                  #18124456
                  Vinci
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 August 2009
                    #18124457
                    AutocrossCorsa-A
                      Lid sinds:
                      19 October 2011

                      Ja daarom denk ik ook dat het 1 van belang heeft te betekenen. Want nu heb ik geen aansluiting voor naar mijn benzine pomp.
                      Kheb nog zo 1 Fische ook met het zelfde kleur waar er dan nog een blauwe kabel en groene kabeltje bij zit.
                      Dus momenteel weet ik echt nog niet welke kabeltjes naar mijn benzinepomp moeten.

                      Alvast bedankt voor uw moeite !

                      #18124458
                      Vinci
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 August 2009

                        Meten is weten zeg ik, kan zijn dat iemand dit ingebouwd heeft als startonderbreking of iets dergelijks…

                        #18124459
                        AutocrossCorsa-A
                          Lid sinds:
                          19 October 2011

                          ok ! Zeer van harte bedankt !

                          #18124460
                          kadett4x4
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 July 2004

                            wij sluiten al jaren de pomp gewoon aan op plus en min, via de hoofdstroomschakelaar.
                            nooit geen problemen mee gehad, en gewoon netjes draaien.
                            niet te veel werk van maken.

                            groeten.

                            #18124461
                            Vinci
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 August 2009

                              @kadett4x4 wrote:

                              wij sluiten al jaren de pomp gewoon aan op plus en min, via de hoofdstroomschakelaar.
                              nooit geen problemen mee gehad, en gewoon netjes draaien.
                              niet te veel werk van maken.

                              groeten.

                              Ik vind dit nogal slecht advies eigenlijk. Heb jij enig idee waarom het zo aangesloten zit als het bedacht is??? :cry

                              Ik zal het je vertellen. Jij rijdt met een potentiele molotov cocktail rond, het hele idee van die ‘ingewikkelde’ schakeling is dat als er om Joost mag weten wat voor reden dan ook de motor stopt met ronddraaien de pomp ook stopt. Als jij in die auto van je bekneld zit ondersteboven na een heftig ongeluk (niet uitgesloten dat dit gebeurt!!) dan wil je echt niet dat je nog eens 53 liter benzine over je heen gespoten krijgt of wel dan!!??

                              Slecht advies en ik zou je eigen bedrading ook maar eens onder handen nemen dan…

                              Succes.

                              #18124462
                              DaveAutocross
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 August 2010

                                Ik heb mijn pomp in de cross ook gewoon via de hoofdstroomschakelaar aan de + en – zitten, niks speciaals.

                                Wat vinci zegt klopt wel maar ik ben van mening dat dit in de cross geen kwaad kan, meestal zet je je hoofdstroomschakelaar zelf direct uit als je op de kop ligt of als je ergens stil komt te staan, en het is ook verplicht om je hoofdstroomschakelaar van buiten te kunnen bedienen dus er is altijd snel iemand die hem uit kan trekken als je dit zelf niet meer kunt.
                                En daarbij mag ik hopen dat je je brandstofsysteem goed hebt gemaakt dat dit niet gaat lekker ook al lig je op de kop.

                                #18124463
                                Vinci
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 August 2009

                                  En dan zijn er altijd wel mensen die gelijk in kunnen grijpen, maar voor een straatauto zou ik het NOOIT doen!!

                                  Ook het argument dat hij zo altijd prima loopt, natuurlijk doet hij dat, maar dan heb je het dus niet begrepen….

                                  #18124464
                                  AutocrossCorsa-A
                                    Lid sinds:
                                    19 October 2011

                                    Ja dat klopt wat DaveAutocross zegt, Er kunnen mensen van buiten af aan mijn hoofdschakelaar. En de pomp stopt met draaien als mijn motor uit gaat .

                                    Hij heeft voor de eerste keer gedraait eergisteren en heb nu nog enkele problemen.
                                    Als de motor draait laat hij nogal veel ‘ ontploffingskes’ hij draait niet zo mooi. Is dat regelbaar aan de drukregelaar? omdat hij te weinig nafte krijgt?
                                    En soms hoor ik een klik in mijn gasklep ergens **

                                    ** Enig idee wat die klik zou kunnen zijn? want als ik die klik hoor gaat de motor een beetje hoger in toeren.

                                    Alvast bedankt voor al deze commentaren!

                                    #18124465
                                    kadett 16v power
                                      Lid sinds:
                                      6 April 2009

                                      brandstofrelais er meteen tussen uit halen
                                      die geeft alleen maar storing tijdens het cross
                                      bedrading door verbinden nooit geen gezeur

                                      #18124466
                                      Vinci
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 August 2009

                                        @kadett 16v power wrote:

                                        brandstofrelais er meteen tussen uit halen
                                        die geeft alleen maar storing tijdens het cross
                                        bedrading door verbinden nooit geen gezeur

                                        Hahahah, die dingen geven ook in de auto van opa nog snel storing!! Die originele zijn gewoon niet goed. Als je het simpel wilt oplossen kun je beter de bedrading voorzien van twee gescheiden vierpolige relais voeten en twee aparte relais gebruiken. Dan heb je zelfs in de cross geen gezeik er mee denk ik.

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.