Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Brandstofpomp blijft zoemen???
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 mei 2015 om 21:47 #17272115
Beste leden,
Sinds paar dagen geleden merk ik dat de brandstofpomp blijft zoemen als ik de sleutel op contact zet. Is dat iets wat normaal is of werkt dat anders ???
Alvast bedankt!!!P.S. Ik heb een astra g 98 1.6 16v xel
27 mei 2015 om 21:56 #18285886meestal wel.. als je geen goede isolatie hebt onder de achterbank.. maar dan hoor je dat je pomp werkt en de benzine naar voren pompt.. anders start je auto niet zo snel…
bij luxere autos met een dikke isolatie tussen de tank en de auto hoor je je pomp niet zo goed27 mei 2015 om 21:57 #18285887als je van dat gezoem af wilt.. koop een stuk isolatje van 1 cm dik.. en plaats dit onder je achterbank zitting.. dan zul je er minder last van hebben
27 mei 2015 om 22:38 #18285888Is dat niet beetje kort door de bocht bartje? :hmmz
als het goed is hebben de meeste hier een G en ikzelf heb de pomp nooit gehoord laat staan last van…
Misschien is de pomp wel aan het overlijden? zo gaat dat ook meestal met de stuurbekrachtigingspomp, Lang zoemen is stervende pomp.
Smoke
27 mei 2015 om 22:52 #18285889@smoke_soldier wrote:
Is dat niet beetje kort door de bocht bartje? :hmmz
als het goed is hebben de meeste hier een G en ikzelf heb de pomp nooit gehoord laat staan last van…
Misschien is de pomp wel aan het overlijden? zo gaat dat ook meestal met de stuurbekrachtigingspomp, Lang zoemen is stervende pomp.
Smoke
normaal gesproken hoor je een pomp… bij een volle tank wat minder omdat de benzine ook geluid dempt.. maar normaal gesproken hoor je je pomp wel zachtjes..
heb ook een keer een benzine pomp van een vectra b in een corsa b gsi gezet en die deed ook zoemen.. niks aan het handje.. stuk isolatie gehaald en nooit meer last van gehad…28 mei 2015 om 11:21 #18285890Dat hij geluid maakt als je de auto op contact zet, klopt. Dat is altijd.
Maar In een astra g hoor je die zoals smoke al zegt niet zomaar te horen.
En de rest wat hij zegt, klopt ook. Als je hem meer dan normaal hoort, kan hij aan het overlijden zijn.
Ik zou het zeker niet zomaar weg isoleren, maar even goed in de gaten houden.
Mocht hij gaan jengelen, dus op verschillende toonhoogtes of harder en zachter geluid gaan maken dan is er wel iets mis.28 mei 2015 om 12:33 #18285891@kaneelschep wrote:
Dat hij geluid maakt als je de auto op contact zet, klopt. Dat is altijd.
En de rest wat hij zegt, klopt ook. Als je hem meer dan normaal hoort, kan hij aan het overlijden zijn.
Mocht hij gaan jengelen, dus op verschillende toonhoogtes of harder en zachter geluid gaan maken dan is er wel iets mis.Staat ook in zijn bericht alleen maar over het op contact staan.. Niks over tijdens een draaiende motor… Dus daar heb ik ook geen antwoord op gegeven
28 mei 2015 om 13:21 #18285892@bart-gsi wrote:
@kaneelschep wrote:
Dat hij geluid maakt als je de auto op contact zet, klopt. Dat is altijd.
Mocht hij gaan jengelen, dus op verschillende toonhoogtes of harder en zachter geluid gaan maken dan is er wel iets mis.Staat ook in zijn bericht alleen maar over het op contact staan.. Niks over tijdens een draaiende motor… Dus daar heb ik ook geen antwoord op gegeven
Ik neem aan dat de brandstofpomp ook draait bij draaiende motor ;)
28 mei 2015 om 13:22 #18285893Daar ging ik ook al vanuit ja… Anders kom je er wel snel achter dat je pompje niet meer werkt ^^
28 mei 2015 om 13:32 #18285894brandstof pomp hoort maar een paar seconden te zoemen met sleutel op contact.
als die blijft zoemen is er iets niet goed, misschien brandstoffilter verstopt.
meestal heb je dan ook start en vermogen problemen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.