brandstofpomp blijft draaien…

Forumindex Forums Modellen Kadett brandstofpomp blijft draaien…

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242600
    KadettE_gsi16v
      Lid sinds:
      27 August 2011

      Hallo,

      sinds kort heb ik een probleem met mijn kadett, het betreft een E kadett gsi met c20xe motor.

      na de auto een poosje te hebben weggezet in de winter, heb ik er dus een stukje in gereden,
      en nu viel me op dat na het uitschakelen van het contact de brandstofpomp bleef draaien.

      nu heb ik er al een nieuw contactblokje in gezet achter het contactslot en het leek even goed te zijn.
      na een 2e keer starten en uitschakelen had ik hetzelfde probleem weer. nu heb ik de accupool er dus af liggen.

      ik heb alle relais al bijlangs gelopen, die in de motorruimte en die bij de zekeringskast.
      toen ik de auto had weggezet was alles nog prima in orde.

      heeft iemand misschien een idee waar dit aan kan liggen?

      Mvg Jeroen

      #17931748
      Jurgen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 September 2007

        brandstofpomp relais wat blijft hangen?

        #17931747
        KadettE_gsi16v
          Lid sinds:
          27 August 2011

          ok kun je me ook vertellen waar ik deze kan vinden?

          #17931746
          arnold kadett
            Lid sinds:
            17 October 2010

            onder de kap bij je stekker van je kabelboom in de buurt
            kan niet missen dat dat het euvel is ;)

            #17931745
            Jurgen
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 September 2007

              Vierkant langwerpig zwart relais, zal denk ik idd onder de motorkap moeten zitten bij de stekker van de motorkabelboom naar de autokabelboom.

              #17931744
              KadettE_gsi16v
                Lid sinds:
                27 August 2011

                ok bedankt zal er nog eens naar kijken ;) en anders zal ik de auto wel even laten uitlezen.

                Mvg

                #17931743
                KadettE_gsi16v
                  Lid sinds:
                  27 August 2011

                  heb nog even gekeken, maar de enigste relai’s die ik nog kan vinden in de motorruimte zijn de relais die ik al gecontroleerd heb,
                  ik heb ze er allemaal stuk voor stuk uitgehad en als ik dan de accuklem tegen de pool aanhou blijft hij toch draaien met de sleutel uit het contact.

                  zou ik nog iets anders over het hoofd kunnen zien?

                  mvg.

                  #17931751
                  bluethunder
                    Lid sinds:
                    19 June 2009

                    dat relais zit bij je computer rechts onder in de hoek bij je deur.

                    #17931750
                    KadettE_gsi16v
                      Lid sinds:
                      27 August 2011

                      ok bedankt, zal morgen gelijk kijken

                      #17931749
                      Vinci
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 August 2009

                        Die originele relais zijn gewoon ruk, is bekend, niet voor niets later door Opel veranderd door er twee afzonderlijke relais voor te pakken….

                        Ik maak dat soort relais zelf met veel betere contacten en e.e.a. aan controle en beveiliging aan boord. Wordt dan ook ineens niet meer heet en zo, en past op de zelfde voet, dus geen geknip in de bedrading…

                        http://www.migweb.co.uk/forums/engines-transmission/488898-c20xe-fuel-problems.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
                        [youtube:2axwyudi]http://www.youtube.com/watch?v=0IOJ_W6gtzE[/youtube:2axwyudi]

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.