brandstofpom

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum brandstofpom

  • Dit onderwerp is leeg.
24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272298
    harm harm
      Lid sinds:
      2 March 2011

      mijn branstofpomp is weer stuk

      mijn vectra heeft in 2010 in garantie termijn een nieuwe brandstofpomp gekregen
      vandaag pomp weer stuk moet tussen €700 en €800 gaan kosten

      hoe kan het dat pomp kapot gaat ??????????

      #18287076
      SimpleFace
        Lid sinds:
        14 July 2014

        Tja, mechanische dingen gaan nou eenmaal stuk ooit. Soms heb je pech, en soms werkt het 50 jaar lang. Hoe nieuwer de auto’s hoe meer defecte en dure onderdelen. Wen er maar vast aan :thumb

        #18287077
        theunm
          Lid sinds:
          29 June 2004

          het wil wel eens helpen als je er bij vermeld om wat voor auto en motor het gaat

          #18287078
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Ik vermoed een Z22YH 2.2Direct als ik de prijs zo leest

            verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

            #18287079
            harm harm
              Lid sinds:
              2 March 2011

              een vectra stationwagon SW 2.2 i benzine
              bouwjaar 2008
              km stand nu 90.000
              in 2010 nieuwe brandstofpomp in garantie
              nu weer stuk
              gaat €700 tot €800 kosten

              ben verbaast dat de pomp weer stuk is, hoe kan dit toch ???
              heb ik gewoon pech ? of zijn het slechte pompen

              #18287080
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Gebruikte of Nieuwe pomp vervangen incl. Drukregelaar.

                Deze benzinepomp wil ook wel kapot gaan door een versleten distriketting.

                verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                #18287081
                Opeltje17
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 January 2012

                  Pompen gaan vaker stuk.

                  #18287082
                  aapje1963
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    28 July 2006

                    Mijne moet ook vervangen worden…….. welke foutcode heb je of welke symtonen?
                    Mijn staat op 77.200 km
                    code p1191/52
                    Soms misfires…

                    In nood indien… moet de drukregelaar ook weer.

                    2010 is de drukregelaar op coulance Opel vervangen.

                    #18287083
                    SigNumberOne
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      26 May 2011

                      pomp scoren op ebay, scheelt de helft.
                      monteren is 15 minuten werk.

                      FYI: ben met de derde pomp bezig, nu 192.000 km

                      #18287084
                      johanhummer9
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 May 2011

                        @SigNumberOne wrote:

                        pomp scoren op ebay, scheelt de helft.
                        monteren is 15 minuten werk.

                        FYI: ben met de derde pomp bezig, nu 192.000 km

                        Doe je het beter als me vader die is met zijn derde bezig maar die heeft nog maar +- 90k gelopen

                        #18287085
                        bart-gsi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 July 2012

                          is er geen mogelijkheid om er een ander pompje in te hangen die langer meegaat als het bekend is dat deze bekend staan om het kapot gaan??
                          zoals deze bijvoorbeeld..
                          http://www.opel-tuning.nl/?View=page&part_id=740025&hid=&lhid=&lvid=&mid=62″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                          dan is mij ook meer de vraag waardoor gaan ze vaak kapot?? vast lopen door kapotte lagers of onvoldoende smering/koeling van de benzine die er doorheen gaat??

                          #18287086
                          aapje1963
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            28 July 2006

                            Lijkt mij niet mogelijk, deze moet in de tank, de dgi heeft ook een apparte aanvoerpomp in de tank en een hogedruk pomp aan het motorblok, deze levert veel druk om de rail met injectoren te bedienen.
                            Dit is de pomp… dat dit dingetje zo duur moet zijn pfffff

                            De pomp die er nu bij mij op zit is een Siemens… deze Continental worden tegenwoordig gebruikt

                            #18287087
                            bart-gsi
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              7 July 2012

                              hmm idd dat wordt lastig.. maar er moet toch wel een keertje iemand komen die een verbeterde variant er van kan leveren.. want zoals bij signumberone 3 pompjes en nog geen 2 ton aan getikt dat is best wel veel….

                              #18287088
                              aapje1963
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                28 July 2006

                                @bart-gsi wrote:

                                hmm idd dat wordt lastig.. maar er moet toch wel een keertje iemand komen die een verbeterde variant er van kan leveren.. want zoals bij signumberone 3 pompjes en nog geen 2 ton aan getikt dat is best wel veel….

                                Ik ben het met je eens…. ja misschien Ebay… zie ze daar voor tegen de 400 euro.
                                Maar daar moet je wel het type voor zijn, ik bv ben invalide in de rug, kan niet eens voorover gebogen staan laat staan zo’n pomp vervangen.

                                Ik heb wel geluk met mijn dealer die me een fikse korting geeft…. dan weer twee jr garantie.. dus ik neem dan die risico niet.. maar wie wel doet die is goedkoper uit……

                                Stond er laatst een op dit forum en marktplaats voor 300 euro. Deze is verkocht…

                                Wat nog wel wil helpen om langer met pomp te doen is regelmatig flesje reiniger door de brandstof zegt men..of dat echt zo is….
                                Meeste dealers doen dit al bij service beurt

                                #18287089
                                bart-gsi
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  7 July 2012

                                  nouja ik bedoel ook qua ontwerp.. dat het beter en simpeler is.. gewoon net als de oude pompjes enzo

                                  ik kan maar aan 2 redenen denken dat zo`n pomp kapot gaat.. 1 is te veel spanning dat je de levenduur nogal verkort of 2 dat de lagers van de pomp kapot gaat dat je pompje vast loopt…
                                  dan een van de 2 herzien en kijken of het op een andere manier te verbeteren valt… ik heb dan zo`n oud simpel pompje. maar pas bij 2 ton ging er het 2de pompje in… en ook een stuk goedkoper.. ik was 100 euro kwijt.. dus vind het wel slecht dat je 400 euro betaald of meer en dat het nog geen 2 jaar mee gaat

                                  #18287090
                                  aapje1963
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    28 July 2006

                                    @bart-gsi wrote:

                                    nouja ik bedoel ook qua ontwerp.. dat het beter en simpeler is.. gewoon net als de oude pompjes enzo

                                    ik kan maar aan 2 redenen denken dat zo`n pomp kapot gaat.. 1 is te veel spanning dat je de levenduur nogal verkort of 2 dat de lagers van de pomp kapot gaat dat je pompje vast loopt…
                                    dan een van de 2 herzien en kijken of het op een andere manier te verbeteren valt… ik heb dan zo`n oud simpel pompje. maar pas bij 2 ton ging er het 2de pompje in… en ook een stuk goedkoper.. ik was 100 euro kwijt.. dus vind het wel slecht dat je 400 euro betaald of meer en dat het nog geen 2 jaar mee gaat

                                    JE hebt een punt maar het is nu ook weer niet zo dat ze allemaal na 2 jr weer stuk gaan voor mijn vec is het de eerste en vec is 10 jr oud…
                                    Bij mij zou het kunnen zijn te weinig rijden……..

                                    Ik kan wel met de vec rijden maar als ik wat te veel vermogen vraag een vette hik en brandende lampjes in dashboard auto met baco… slecht lopen.. aan de kant herstarten en alles is weer normaal.

                                    Tot de volgende Hik, ik had het twee jr voor het eerst in Frankrijk… terug in NL uit laten lezen en de bekende storing. Heb er in NL bijna 2 jr geen last van gehad ben geen strepen trekker…. maar wordt steeds erger nu moet ik al voor de 3000 toeren blijven.. en heen vette vlaag tegenwind krijgen waardoor de pomp meer moet doen, dat is minder dus vervangen.

                                    Ik heb lang gedaan om te vervangen, wilde alles uitgesloten hebben, dus zelfs de laatst afspraak geannuleerd omdat ik niet zeker was en ik wilde dat de dealer meer onderzoek deed…. we komen steeds bij de pomp welke test er ook gedaan wordt, ook druktesten zijn gedaan de pomp verliest op bepaalde momenten dat hij moet erken zijn druk dit geeft problemen naar injectoren, en soms misfires op cylinders.

                                    Baal wel maar als de vec dan weer een tijd mee kan, is een heerlijke auto en motor..

                                    Voor de rest glansrijk door de keuring dus tja kost soms geld dat is jammer… maar als hij dan weer lekker rijd vergeet ik dan vast weer snel.

                                    #18287091
                                    wim-v6
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 August 2005

                                      Bart, de pomp is vol mechanisch, word aangedreven door de nokkenas.

                                      Dit is een hogedrukpomp dus een gewoon electrisch pompje heeft te weinig opbrengst en druk.
                                      Dit in verband met directe benzine inspuiting.

                                      Te veel spanning op de pomp kan dus niet.

                                      verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                                      #18287092
                                      bart-gsi
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        7 July 2012

                                        @wim-v6 wrote:

                                        Bart, de pomp is vol mechanisch, word aangedreven door de nokkenas.

                                        Dit is een hogedrukpomp dus een gewoon electrisch pompje heeft te weinig opbrengst en druk.
                                        Dit in verband met directe benzine inspuiting.

                                        Te veel spanning op de pomp kan dus niet.

                                        verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                                        hmm ok… geen idee.. maar thx voor de info.. vind het nog steeds slecht dat iets wat zo`n prijskaartje heeft kapot gaat binnen een korte tijd

                                        #18287093
                                        wim-v6
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          12 August 2005

                                          Mee eens, maar je doet er weinig aan.

                                          verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                                          #18287094
                                          SimpleFace
                                            Lid sinds:
                                            14 July 2014

                                            Haha, beter maakt iemand een keer zo een defecte pomp open om te kijken waar het probleem nu echt zit. Misschien is het repareerbaar, net zoals mensen ook dynamo’s en startmotoren kunnen reviseren. Maar zal wel niet, anders was dat een weeldige business.

                                            #18287095
                                            SigNumberOne
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              26 May 2011

                                              @SimpleFace wrote:

                                              Haha, beter maakt iemand een keer zo een defecte pomp open om te kijken waar het probleem nu echt zit. Misschien is het repareerbaar, net zoals mensen ook dynamo’s en startmotoren kunnen reviseren. Maar zal wel niet, anders was dat een weeldige business.

                                              Het is ook wel te repareren.
                                              Er is iemand in Duitsland die de pompen reviseert ;)
                                              Oude opsturen en je krijgt een gereviseerde terug.

                                              #18287096
                                              bart-gsi
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                7 July 2012

                                                Ik lees het al.. De start van het idee is gemaakt ^^

                                                #18287097
                                                bart-gsi
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  7 July 2012

                                                  @SigNumberOne wrote:

                                                  @SimpleFace wrote:

                                                  Haha, beter maakt iemand een keer zo een defecte pomp open om te kijken waar het probleem nu echt zit. Misschien is het repareerbaar, net zoals mensen ook dynamo’s en startmotoren kunnen reviseren. Maar zal wel niet, anders was dat een weeldige business.

                                                  Het is ook wel te repareren.
                                                  Er is iemand in Duitsland die de pompen reviseert ;)
                                                  Oude opsturen en je krijgt een gereviseerde terug.

                                                  gaat die gereviseerde pomp wel langer mee dan het originele??

                                                  #18287098
                                                  harm harm
                                                    Lid sinds:
                                                    2 March 2011

                                                    pomp kost excaxt € 575
                                                    exclusief BTW
                                                    exclusief monteren

                                                    maar weet nog steeds niet waarom pomp zo snel stuk was
                                                    KM stand 90.000
                                                    en reeds 2x stuk
                                                    hoop dat de derde het langer volhoud
                                                    wie heeft tips om levensduur te verlengen ????

                                                  24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
                                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.