Forumindex › Forums › Techniek › Cih › brandstofleiding
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 oktober 2014 om 17:36 #17268785
Ik heb een misschien wat idioot lijkende vraag. Maarruh…… wat voor brandstofleidingen horen er bij een 2.2E?
In mijn circuitwagen zijn de leidingen binnen gelegd maar lijken me wat aan dunne kant.
Als ik er de buitenmantel afstrip houd ik nog maar een dun adertje over, vandaar mijn vraag.26 oktober 2014 om 17:43 #182586996 tot 8 MM zou genoeg zijn gaat er meer om hoeveel druk je brandstof pomp opbrengt
Leidingen van 10 tot 12 mm zou dus zinloos zij , het enige voordeel daarvan zou bij uitval van je brandstofpomp de drukopbouw kunnen zijn waardoor je nog enige kilometers zou kunne door rijdenPS bij een Opel omega MV6 zijn de leidingen 7mm (dit als reverentie punt)
26 oktober 2014 om 18:46 #18258700als het zonder problemen op je injectierail past
moet het geen problemen geven27 oktober 2014 om 15:39 #18258701Gebruik altijd 8 mm. :thumbup :thumbup
27 oktober 2014 om 16:56 #18258702Die 8 mm, heb je dan over inwendig of uitwendig? Die er nu in ligt, ziet er super solide uit, maar het is meer kunststoffen bescherming dan daadwerkelijk binnendiameter. Die is zo achterlijk dun dat de slang vanaf de originele drukregelaar op de buitenmantel van de net genoemde leiding is vastgezet om hem passend te houden. :shock: Hmmm…. nie goed hè !?
27 oktober 2014 om 16:59 #18258703inwendige maat is dan 8 mm
27 oktober 2014 om 17:48 #18258704Mooi! :D ga ik eens ff op mijn gemak goegelen waar ik die het best vandaan kan halen. Omdat de leidingen binnenin liggen wil ik ze extra beschermd hebben om dat er tijdens het transport van en naar het circuit van alles in de auto meereist, gereedschapskistjes, bokken, wielen, krik, etc.
Denk dat ik er maar een flexibele buis van 19 mm over heen schuif, just in case.
Maar bedankt voor jullie antwoorden! Heb ik tenminste een richtlijn en iets om mee aan de gang te gaan! :thumb :thumb :thumb27 oktober 2014 om 17:51 #18258705Je hoeft niet ver te zoeken
Dit is dubbel gewapend slang (zie link)http://www.rs-jachttechniek.nl/brandstofslang/brandstofslang-8mm-p-8599.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
27 oktober 2014 om 19:30 #18258706Wat?
Koop nou maar een koperen leiding, ben je gelijk klaar.
Simpel!!! king:27 oktober 2014 om 20:01 #18258707Wordt koperen leiding goed gekeurd voor autosport?
27 oktober 2014 om 22:18 #18258708Hey RamSwa72, kei leuke site! Heb ook nog andere leuke dingen gevonden voor aantrekkelijke prijzen! Zoals de plastic accubakken. een stuk goedkoper als de polyester exemplaren uit de rally- en raceshops, maar dit even terzijde. Dit is idd wel de slang die het gaat worden waarschijnlijk. :thumb thanx!!
28 oktober 2014 om 08:48 #18258709De onderdelenboer kan je ook gewoon aan gewapende slang helpen.
Ik heb toen een rol van 10 meter gekocht voor 50 euro.
….edit…dit was staal omvlochten slang28 oktober 2014 om 09:13 #18258710Toppie , daar is deze site ook voor he om elkaar te helpen :jerry
28 oktober 2014 om 11:30 #18258711Een koperen leiding is er voor eeuwig, een brandstof slang is beperkt houdbaar. :thumb :thumb
:jerry
28 oktober 2014 om 11:54 #18258712Maar niet geschikt KNAC (autosport) keuring
Als een koperen leiding knikt gaat deze ook lek dus bij een crash niet geschikt voor autosport
En als koper geschikt en duurzaam zo zijn had de hele auto industrie wel koper gebruikt , Maar dit is niet het geval 99% is het kunststof of rubber met een mantel!
Een rubberen slang met CE ISO 7840 A1 keur is bestand tegen knikken, pletten , rekken en zelfs enige minuten tegen brand schade!Maar ik als leek ken er ook naast zitten,……………
28 oktober 2014 om 12:16 #18258713Sinds het ongeluk van Niki Lauda 1976, zijn de regels wel aangescherpt.
En kunstof of een rubberen leiding weegt minder dan koper, vandaar dat de gehele auto industrie het gebruikt.
Tja, in dit geval gezien dat hij rijd onder KNAC regels, zou ik ook kiezen voor de CE ISO 7840 A1.
Nog efkes vragen bij de KNAC of deze voldoet? ;)28 oktober 2014 om 21:43 #18258714Die slang die Fearless bedoelt was ook die in eerste instantie in gedachte had. Heb ooit een circuit-auto gekocht die in Nederland en België, Duitsland weet ik niet zeker, aan diversen kampioenschappen deelgenomen had. En die had ook de diversen keuringen doorstaan met die gewapende slang.
En wat de levensduur van zo’n rubberen slang betreft; die zal wellicht langer zijn dan menig onderdeel aan de wagen of de wagen zelf. Als het mis gaat kan het zo bekeken zaak zijn natuurlijk.
Het is immers geen klassieker bestemd voor het nageslacht, hè.
Ik sprak pas nog iemand die nam kunststof luchtleiding als benzineleiding!30 oktober 2014 om 15:04 #18258715Al bericht gehad van die KNACcers?? ;)
:jerry
30 oktober 2014 om 21:05 #18258716Ik hoorde van mijn maat, die in Nederland, Belgie en Duitsland deelnam aan het EK rallycross, een paar jaar terug, dat alles op dat niveau FIA-gehomologeerd moet zijn. Dus met die mooie rooie of blauwe alu- koppelingen en de juiste tekentjes der in.
Ik echter, ga niet verder dan het regionale VAS-kampioenschap in Belgie.
Daar schrijven ze nu voor dat de brandstofleidingen van een brandvrij materiaal moet zijn en in de bestuurdersruimte koppelingsvrij en uit één stuk.2 november 2014 om 16:15 #18258717En Jethro, met die 8 mm inwendige slang zit het echt wel goed, denk ik.
Ik nam gisteren de leiding los van de galerij voorin en van de brandstofdrukregelaar achterin, en daar bleken de aansluitingen mooi 8mm uitwendig te zijn! :jerry Dus dat nieuwe slangetje van 8 inwendig past daar heeeeeel mooi op! :thumb king:2 november 2014 om 17:13 #18258718Meten = weten. ;) king:
:jerry :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.