Brandstoffilter verwijderen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Brandstoffilter verwijderen

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Igor
    Deelnemer

Vanavond mijn brandstoffilter geprobeerd te vervangen. 1 klem ging goed los. Wel aardig wat benzine dat er dan uit komt. Had minder verwacht. Of moet ik eigenlijk eerst de druk er af halen op een bepaalde manier? De andere klem kreeg ik er voor geen mogelijkheid af. Is er misschien speciaal gereedschap voor? Of een bepaalde tang die ik er voor kan gebruiken? Iemand nog tips? Het zit vast met plastic klemmetjes.

Morgen maar nog een poging doen. :???:

Opeltje17
      Deelnemer

Gewoon rommelen met een schroeven draaier, komt altijd benzine uit blijft een beetje druk opstaan.

midnight black
        Deelnemer

Je kunt de druk enignzins aflaten bij het ventiel op de aanvoerleiding naar de injectorrail.

Igor
          Deelnemer

Het is inmiddels met veel gepiel gelukt. Ik heb uiteindelijk 2 dunne draadjes achter de klipjes geschoven. Hierdoor kon ik de brandstofleiding + klipje samen van het filter aftrekken. Ik weet nou niet wat de echte manier zou moeten zijn (indrukken of opwippen van het klipje), maar het is dus gelukt. Die kan er dus weer de nodige km tegenaan. Tnx voor jullie advies!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.