Brandstofdruk+type computer

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Brandstofdruk+type computer

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215809
    Bas_nl
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 June 2008

      In mijn c-kadett ligt nu een c20xe maar ik ben nog een beetje met de computers aan het klooien.
      Ik heb namelijk een kabelboom met gechipte computer overgenomen met computercode G nogiets (in ieder geval geen FP).
      Het blok is komt uit volgens mij uit een e-kadett dus met een 2,5 bar brandstofdrukregelaar. (kan je dit trouwens ergens aanzien ofzo???).
      Nou heb ik er van de week een andere computer in gehangen met code FP die geschroefd is, maar ik las dat deze geen lamba ondersteuning heeft maar wel gemaakt is voor 2,5 bar brandstof druk. Het blok loopt wel een stuk soepeler, betere gasreactie en zachter stationair maar trekt iets minder bij de 4000 rpm.

      Met die andere gechipte comp met code G?? loopt de motor vrij rauw en hard stationair. Ik dacht zelf dat de stationair klep kapot was maar misschien ligt dit ook wel aan de ECU. Deze ECU is namelijk gemaakt voor 3 bar brandstof druk. Maar deze comp ondersteunt wel weer een lamdasonde

      Zelf zat ik te denken om een 3 bar brandstofdrukregelaar te monteren en dan nog een keer met gechipte comp gaan rijden aangezien deze bij de kabelboom hoort. Ik hoop dat het enigszins duidelijk is en misschien kan er iemand iets zinnigs over zeggen.

      Quote:
      Over de ECU
      de volgende ECU’s zijn geleverd aan de C20XE:
      FP Kadett tot 89, met schroeven in deksel, chip hoeft niet gesoldeerd te worden
      FP Kadett vanaf 90, zonder schroeven in deksel, chip is altijd gesoldeerd
      FX Vectra 91, met schroeven in deksel, chip hoeft niet gesoldeerd te worden
      FX vectra vanaf 92, zonder schroeven in deksel, chip is altijd gesoldeerd
      GX calibra tot 91, altijd solderen
      GY calibra tot 93, altijd solderen
      HA calibra vanaf 94, altijd solderen
      QJ astra tot 93, niet solderen
      PL astra tot 94, niet solderen
      PT astra met DIS, niet solderen

      uiteraard zijn de ecu’s onderling te wisselen, met uitzondering van de eerste Kadetts, aangezien die zonder KAT geleverd zijn,en dus geen lambda herkenning hebben
      hou er wel rekening mee dat:
      de FP ecu’s voor 2.5 bar gemaakt zijn,en de rest voor 3 bar brandstofdruk
      je kan wel zonder problemen een FP aan een 3bar regelaar hangen, maar geen andere aan een 2.5 bar,dan loopt die te arm.

      #17583123
      Bas_nl
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 June 2008

        Niemand???
        Is zo’n FP ecu die geschroefd is altijd zonder lamba aansturing of zijn daar ook weer verschillende types in??

        #17583124
        TRPower
          Lid sinds:
          13 October 2008

          ook daar zit verschil in

          de 1e type’s waren 20xe dus zonder de C
          daar is een fp comp aan geleverd, met een 2.5 bar drukregelaar

          op de regelaar zelf staat hoeveel bar het is, en als er niets op staat is het een 2.5

          die cpu met chip van jou, kan je verschillende brandstofdrukken voor nodig hebben
          de ene 3bar
          de ander 3.5 bar
          en euro 98 is dan noodzakelijk

          schrijf anders ook ff de nummers op die op de cpu staan, dan kijk ik ff in mn epc waar ze officieel uit komen

          Marc

          #17583125
          Corsa_GSi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Op de drukregelaars staan boschnummers, ff googlen, dan weet je hoeveel bar die levert.

            #17583126
            Bas_nl
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 June 2008

              Ik moet nog eens kijken hoe het nu allemaal zit. Want heb nu weer een andere ecu er in zitten.

              Maar het is een GY computer waar niks aan gedaan is en die FP computer is gechipt.

              Ik had ook het idee dat ie niet lekker door wilde trekken in zijn 3, 4 en 5. Ik heb nu 13″ velgen gemonteerd en hij loopt nu even hard op de gps (200+) alleen hij trekt veel beter door in zn 3 en 4. Alleen in zijn 5 valt ie nu nog dood. Maar ik heb een 18s bak met een achteras met 3.44 overbrenging en dat is gewoon veel te lang. Van de week nog eens een andere as (3.67) monteren en kijken wat ie dan doet.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.