Brandstofdruk Z18XE

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Brandstofdruk Z18XE

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    rinus747
    Deelnemer

Om mijn hardnekkig P130 probleem op te lossen ban ik ALLES maar eens aan het controleren, ook de dingen waar ik nog nooit naar gekeken gehad.

Op dat glimmende railtje bij de brandstofinjectie zat een meetventiel, dus heb ik maar eens een verloopstukje gemaakt om met de manometer die ik ook voor bandendruk gebruik eens te meten.

Ik meet 3.9 atm, maar dat is ook bijna het einde van de schaal dus misschien niet zo heel betrouwbaar.

Wat hoort die druk trouwens te zijn bij een Z18XE? En let het erg nauw of is het een brede range? Wie kan er my een waarde geven voor min, max en typisch?

bart-gsi
      Deelnemer

druk moet 3.8 bar zijn voor een z18xe mag schommelen tussen3,7 en 3,9 bar

rinus747
        Deelnemer

Dank je bart. Dan ziet het er goed uit denk ik. Die manometer heeft nog geen 10 euro gekost, en zal wel aardig zijn maar niet heel precies.

liviu2004
          Deelnemer

P0130 is elektrisch probleem.

SimpleFace

Misschien is het omwille van het probleem en het bij elkaar houden van de informatie beter om alles in 1 topic te zetten met een startpost die je bijhoud. Anders weet er straks niemand meer wat je wel/niet hebt geprobeerd. Volgens mij had je al zo een leuk topic met de P0130.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.