Brandstofdruk meter monteren

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Brandstofdruk meter monteren

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    ckadett16v
    Deelnemer

Hallo,

Ik wil een vaste brandstofdrukmeter in mijn dachbord hebben, maar nu was
      ik benieuwd of jullie de sensor in de toevoer of in de retour hebben. Omdat
      de drukregelaar aan de retourkant zit, maar volgens mij moet het niks uitmaken
      waar je hem hebt. En bij de brandstofpomp heb ik de meeste ruimte voor de sensor
      zou dat nog wat uitmaken ipv bij de motor.

Alvast bedankt.

max
      Deelnemer

Retour is drukloos.
        Je moet de aansluiting ergens tussen je pomp en de brandstofdrukregelaar zetten. In je toevoerleiding of in je rail.
        Leg GEEN slang naar binnen!!, mocht deze uitdrogen of scheuren loopt je bestuurdersruimte vol!

ckadett16v
        Deelnemer

Ojah tuurlijk is retour drukloos, maar als ik hem in de toevoer bij de pomp maak moet
          dat toch goedkomen. Dat komt voor mij het beste uit, en ik neem een met een elektrische
          sensor. Dus komt geen slang naar binnen. Iemand trouwens nog tips voor een goeie betaalbare
          brandstofdrukmeter.

2000
          Moderator

Maar waarom een brandstofdruk meter. Uiteindelijk gaat het toch om het mengsel? Ik zou zelf voor een A/F meter gaan

ckadett16v
            Deelnemer

@2000 wrote:

Maar waarom een brandstofdruk meter. Uiteindelijk gaat het toch om het mengsel? Ik zou zelf voor een A/F meter gaan

Dat het uiteindelijk om het mengsel gaat klopt wel, maar aangezien ik nogal wat problemen gehad heb met mn
              brandstofdruk. Wil ik dit gewoon kunnen aflezen. Als die eens inhoud ofzo dat ik weet of het aan de druk ligt.

HOT ROD
              Deelnemer

Ligt er maar net aan welke brandstof druk je wilt meten.
                De brandstofdruk die je met een druksensor meet, zoals een oliedruksensor, die meet de brandstofdruk ten opzichte van de buitenluchtdruk. Omdat de brandstof wordt ingespoten in het inlaatspruitstuk, zit er een vacuumslangetje van je inlaat naar de brandstofdrukregelaar. Wat je dus ziet is de absolute druk min het motorvacuum. Met andere woorden, draaid je motor stationair, dan zie je een lage druk, rem je op de motor af dan zie je een nog lagere druk en geef je volgas dan zie je een druk die bijna de druk is die de regelaar afregelt.
                Nu zit er in het huis van de oliedruksensor een gaatje van bijna een milimeter. Zou je daar een vacuumslang op aansluiten (even knutselen dus) dan zou je de druk moeten zien zoals die is afgeregeld dor de drukregelaar als het vacuum niet is aangesloten. Ik heb het nog nooit geprobeert maar dat zou kunnen werken.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.