brandstof verbruik astra(g) 1.7 DTI bj 2001

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen brandstof verbruik astra(g) 1.7 DTI bj 2001

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    arnold buurma

Hallo ik heb een vraag,
      Ik heb het idee dat mijn diesel ineens veel meer brandstof verbruikt dan voorheen,ik rijd altijd lange stukken en ik kan op een tank rond de 750-800 km rijden,nu heb ik het idee dat hij meer verbruikt aangezien ik net 123 km heb gereden en mijn brandstof meter in het begin boven driekwart stond en nu al aardig onder de driekwart,lekkage heb ik niet.
      Ik heb hem net maar weer volgegooid en weer op 0 gezet.
      Komt het vaker voor dat een diesel ineens meer verbruikt dan voorheen?
      Ook heb ik het idee dat hij ”zwaarder”’rijd als hij warm is.
      Ook pluimt hij veel zwarte rook,boven de 3000 rpm gaat het helemaal lekker en geeft hij zón pluim dat ik de auto achter me bijna niet zie:o
      Ik word echt moe van die bak,eerst remproblemen nu misschien weer dit.
      ow ja hij heeft 208.000km gelopen,lmm is al vervangen en dynamo in het verleden.
      Ik zit er echt aan te denken om hem een fikse shop te geven:fy1 ondanks dat hij me nooit problemen heeft gegeven en altijd op mijn plekje heeft gebracht.

Dolby
      Deelnemer

Ik rijd gemiddeld met mijn Astra G DI 2.0 16V (82PK) gechipped naar +/- 110PK ongeveer 680KM per tank. Gemiddeld dus 1 op 15 gecombineerd. Als ik alleen snelweg rij haal ik 1 op 18.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.