Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Brandstof Monza 3.0E
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 juli 2010 om 12:37 #17223191
Ik had hier en op het Big opelforum al even rond gekeken, maar kom niet tot een bevredigend antwoord.
Ik moet vanmiddag een monza 3.0E op halen, maar wat moet er eigenlijk voor benzine in ??? want er zullen wel geen geharde kleppen in zitten neem ik aan.
Dus 95 of 98 met lood vervanger, of zit ik er dan naast :hmmz
5 juli 2010 om 13:09 #17695952AnoniemLid sinds:
1 January 1970jij zit er niet naast, maar in….:D
er is al veel over gediscussieerd :thumbup
link>>>> http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=123420
;)
5 juli 2010 om 13:46 #17695953Hmpfffffff :mad: zeker over het toppic heen gelezen.
Bedankt Ron :wors
5 juli 2010 om 14:06 #17695954ik wil :kewlpics zien van je Monza!!!! :wub:D
6 juli 2010 om 06:40 #17695955:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics
wel duidelijk articuleren he monzaron volgens mij verstond ie je niet :P
:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics
6 juli 2010 om 13:57 #17695956Gisteren dus even de monza opgehaald.
Het is een beestje wat al geruime tijd stil heeft gestaan en dat stukje bij beetje opgelapt is door de laatste 2 eigenaren (schat ik)
De wagen is nog in redelijke staat en met een paar dagen laswerk en een hoop kleine dingen staat hij er straks weer mooi bij.
De motor loopt verder als een tierelier (ondangs de oude olieprut die er nu nog in zit ) en de automaat schakelt nog prima, dus ook in z’n 4 :thumbupMet een stel geleende nummerborden heb ik op de terug weg toch nog wel even moeten zweten, want toen ik net de 174km aan tikte moest er geremt worden en toen :o ……… oeps geen remmen meer :wtf
Ondangs die ervaring zijn wij toch goed thuis gekomen.En voor de foto freaks :kewlpics
En onder de motorkap, …. alles nog hard.
Het GSE interieur
En van onderen gezien.
En :wtf is dat nou dan weer, als iemand hier antwoord op weet…
6 juli 2010 om 14:13 #17695957nette Monza…:thumbup
dat is schrikken…zo zonder remmen…:thumbdown
gelukkig goed afgelopen…:worsen nee…heb geen idee wat die bal daar doet….:o
die zit er in ieder geval niet bij mijn Monza…:P6 juli 2010 om 15:06 #17695958AnoniemLid sinds:
1 January 1970gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst :jerry
ik heb die ergens zien staan op het net, :hmmz
op het oog een zeer nette, met een beetje werk uiteraard,
maar de buitenkant oogt zeer netjes :thumbupstaat die [nu] bij mij in de buurt, jomanta ? :hmmz
zo ja, dan mot ik ff komen kijken ;)7 juli 2010 om 05:55 #17695959Succes met je aankoop. Leuke Monza, die wel een beetje (optische) TLC nodig heeft om weer hlemaal lekker in z’n vel te zitten. Maar dat komt wel goed, denk ik. Mooie kleur trouwens.
Ook leuk, digi-dash zonder een GSE te zijn. Als deze er niet later is ingezet, is het 1 van de weinige “normale” Monza’s, die dat als klantenoptie erin hebben zitten, want het was gewoon te bestellen (net zoals Recaro interieur trouwens). Is de KM stand 182 DKm ongeveer ?
Die bol heb ik ook nog nooit gezien, mischien van de airco? Het lijkt me wel origineel, want de paravanafdekking (dat zwarte kunststof stuk) zit er netjes rondheen.
7 juli 2010 om 06:40 #17695960is toch voor vacuum?
Heeft een oud golfie ook onder de kap :)7 juli 2010 om 17:01 #17695961origineel gepost door MonzaRon
gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst :jerryik heb die ergens zien staan op het net, :hmmz
op het oog een zeer nette, met een beetje werk uiteraard,
maar de buitenkant oogt zeer netjes :thumbupstaat die [nu] bij mij in de buurt, jomanta ? :hmmz
zo ja, dan mot ik ff komen kijken ;)Van Ron uit Losser gekocht, via marktplaats.
De mooiste details heb ik uiteraard even op foto gezet, maar er zit een hoop werk aan hoor want bij de bijde achterspatbord randen is het net een heuvel landschap en je ziet
gewoon de plamuur klodders/vegen zitten :puke dus daar moet nog aan gewerkt worden.
Op het dak zitten 2 behoorlijke scherpe knik deuken (altans daar lijkt het op) , maar na een goede beoordeling is er wat op gevallen.
Bij de bijrijder deur zit een roest plekje van 5cm en ik weet wel zeker dat er bij de plek waar je de voeten hebt ook nog wel verrassingen tevoorschijn komen want daar was
kort geleden verse tectiel overheen gespoten :vertag ……. Het is tenslotte een opel he’
Voor de rest zijn de meeste rotte plekken al gelast, alleen ben ik bang dat er over de roest heen gelast is, maar dat moet ik nog even bekijken.Ennuuhhh Ron je weet waar de Monza nu staat he’ dus je bent welkom. (anders ff een PM,men)
origineel gepost door rinus de boer
Succes met je aankoop. Leuke Monza, die wel een beetje (optische) TLC nodig heeft om weer hlemaal lekker in z’n vel te zitten. Maar dat komt wel goed, denk ik. Mooie kleur trouwens.
Ook leuk, digi-dash zonder een GSE te zijn. Als deze er niet later is ingezet, is het 1 van de weinige “normale” Monza’s, die dat als klantenoptie erin hebben zitten, want het was gewoon te bestellen (net zoals Recaro interieur trouwens). Is de KM stand 182 DKm ongeveer ?
Die bol heb ik ook nog nooit gezien, mischien van de airco? Het lijkt me wel origineel, want de paravanafdekking (dat zwarte kunststof stuk) zit er netjes rondheen.
Tja daar zeg je me wat, ik ben gisteren op .DE op zoek gegaan naar gegevens van deze monza en als ik dan het Schlüsselnummer ingeef bij de onderdelenshop of een duitse
verzekering, dan zegt deze dat het een GSE is en ook in de papieren die ik er bij heb staat dat het een GSE is :wtfToch klopt het dan niet met de zittingen en de strips want die zijn met een Crome rand.
De gegevens van deze wagen zijn:
OPEL MONZA A (22_),3.0 GSE, Bj:16-04-1983
Farben (kleur) nummer = 421 = Weißgold
leeg-Gewicht = 1451Motornummer: 30E-0058072 met 180-pk (132 kW)
AW 03-71 L 4-Automaat
Oliekoeler Rechts achter het spatbord
abs
digitaal dashboard
boordcomputer
Airconditioning
stuurbekrachtiging
gordels achterin
electrische ramen
getinte ramen
antenne in de voorruit
electrische spiegels
schuifdak (Handmatig)
niveau regeling
GSE spoiler (met opel logo in het midden)
originele GSE velgen
Trekhaak 700/1600Het onderstaande weet ik nog niet.
…………………………………
? Die bol
? 24mm stabi stang voor
? 45% sperDus schiet mij maar lek wat het is voor en uitvoering :hmmz
7 juli 2010 om 17:16 #17695962niiiiiiiiiiiiiceeee, sjieke monza :o:wors
Hahaha je hebt er toevallig toch geen ophanging van een Citroën onder gehangen :jerry heb die bol ook nog nooit niet gezien. Ben benieuwd waar hij voor dient
7 juli 2010 om 17:55 #17695963origineel gepost door Goossens Bjorn
niiiiiiiiiiiiiceeee, sjieke monza :o:worsHahaha je hebt er toevallig toch geen ophanging van een Citroën onder gehangen :jerry heb die bol ook nog nooit niet gezien. Ben benieuwd waar hij voor dient
Hahaha geen citroiets, maar ben er inmiddels wel achter waar de op aangesloten zit en zo te zien is het idd en vacuum (zoals de kaneelschep al aangaf)
De parfan bescherming los gehaald en …?
zie pijl ….
En dan dit raadsel nog ?
Iets van de VDO fabriek …….
7 juli 2010 om 18:04 #17695964Is die niet van de automaat?
7 juli 2010 om 18:12 #17695965Die bol zit alleen bij auto’s met een airco. Wat ie precies doet weet ik niet.
Dat VDO kastje is als ik me niet vergis van je cruise-control.
7 juli 2010 om 18:19 #17695966AnoniemLid sinds:
1 January 19708 juli 2010 om 07:22 #17695967Misschien dat de eerste eigenaar het Recaro interieur niet mooi vond, en ook de rest van de GSE uiterlijkheden ook niet (behalve de spoiler op de achterklep), en een gewoon interieur in kleur erin heeft besteld en choom aan de buitenkant. Alles was mogelijk bij Opel in die dagen. Het was allemaal uitwisselbaar. Ik zie trouwens ook geen skirts op de dorpels, die de GSE wel had.
En de GSE had ook geen Monza 3.0 E aanduiding op de achterklep.
Blijft een uitzonderlijke mix.
8 juli 2010 om 09:08 #17695968AnoniemLid sinds:
1 January 1970Van Ron uit Losser gekocht, via marktplaats.
Ja, die ken ik [nu], was ook bij Monzaghuru,
hebben nog ff gebabbeld, idd komt uit losser, woont dicht
bij kennisen van me, heeft ook een witte GSE, as ik me niet vergis ;)maar euh… je hebt een u2 :wors
grtz
8 juli 2010 om 16:27 #17695969Die vacuum bol is inderdaad voor je airco ( de schakelaar werkt ook op vacuum en electrisch )
Had er bij mij ook airco inzitten heb het eruit gesloopt, werkte toch niets meer van !8 juli 2010 om 17:41 #17695970origineel gepost door noci
Die vacuum bol is inderdaad voor je airco ( de schakelaar werkt ook op vacuum en electrisch )
Had er bij mij ook airco inzitten heb het eruit gesloopt, werkte toch niets meer van !Inderdaad als deze airco ook niet werkt , dan kiep ik ‘m er ook uit ……. :afro net zoals de tempomat (cruise control) want daar heb ik een schijt hekel aan :puke
En trouwens in nederland maak ik het niet vaak mee dat ik langer als 20km aan één stuk met de zelfde snelheid kan rijden want er is altijd wel wat loos hier op de wegen.
En daarbij hou ik liever zelf de controle over het gaspendaal. ;)BTW. Monzaron you hebt u2u retour
8 juli 2010 om 18:51 #17695971We hebben toch ARKO ? :P:P:P
8 juli 2010 om 21:54 #17695972AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door rinus de boer
We hebben toch ARKO ? :P:P:Pyep, die werkt altijd storingsvrij :D:thumbup
9 juli 2010 om 06:29 #17695973origineel gepost door MonzaRon
origineel gepost door rinus de boer
We hebben toch ARKO ? :P:P:Pyep, die werkt altijd storingsvrij :D:thumbup
links wel een beetje langzaam maar rechts moet ik hem 1 cm helpen:o
puntje voor volgende week net zoals mijn airco:afro
9 juli 2010 om 13:38 #17695974Die Monza is geen GSE….
Geen verstraler in de koplamp
Chroom
Is met het kenteken gekloot als der GSE opstaat.Maar goed die bol is de onderdruk tank van het ac systeem,die vangt inlaat vacuum op en stuurt hiermee de luchtschuiven/kleppen in de bak waar de kachelradiateur en verdamper zitten aan.
Ik zou de ac proberen gangbaar te krijgen ipv deraf gooien,met dit weer is een werkende airco echt fijn.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.