Forumindex › Forums › Modellen › Manta › brandstof meter werkt andersom
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 oktober 2010 om 12:59 #17226573
Hey luitjes
Ik dacht dat is makkelijk stekker loshalen van de benzinetank en op de meter zetten van het klokje van de lpg tank
massa extra aangelegd perfect
contact aan
geef die bijna een lege tank aan terwijl die nog ruim 75 % vol is
HAhaa ik dacht draadjes omdraaien blauw op zwart en zwart op blauwDus echt nie, maak niet uit
als ik met een magneet het metertje naar 5% laat gaan geeft de dashboard meter vol aan
weet iemand hierop een oplossing of moet ik het maar andersom aanleren
Ik heb namelijk de benzinetank eruit gemikt en een lpg tank op die plaats gezet :cool:1 oktober 2010 om 14:18 #17736224kan wezen dat je de verkeerde weerstands waarden hebt.
maar het kan ook zijn dat de tank op de kop ligt :D
1 oktober 2010 om 15:16 #17736225De tankgever in de LPG-tank is auto-afhankelijk.
Er zal dus een andere gever in moeten.
Wat ik me herinner van vroeger, is dat de gever (de potmeter) op de buitenkant van de tank zit. De werkelijke gever hoeft er niet eens uit.
Dit werkte toen met een magneetje.
Even het randje losschroeven, andere potmeter erop en het randje weer vastschroeven……………KLAAR!Ik weet niet of dit bij jou ook zo is en of dit systeem nog steeds wordt toegepast? :hmmz
1 oktober 2010 om 19:48 #17736226klopt stefan.
let dat sensortje werkt met andere weerstandswaarden als de meter in de auto.
heb hier bij volle bak maar 3/4 op meter staan,
2 oktober 2010 om 07:36 #17736227heb zelf gewoon lampjes in de auto
werkt net zo goed
af en toe kijk ik wel even op de tank wat er precies in zit :thumbup2 oktober 2010 om 08:03 #17736228origineel gepost door mantadevil
heb zelf gewoon lampjes in de auto
werkt net zo goed
af en toe kijk ik wel even op de tank wat er precies in zit :thumbupdat heb ik met mijn andere wagen ook die met lampjes
normaal zit dit metertje niet aangesloten en aangezien de benzinetank er toch niet meer inzit dacht ik van even proberenEn het is inderdaad een losse metertje die met een magneet word gestuurd
dus naar de gasboer en vragen naar een goeie meter probleem opgelost denk ik
En anders werkt die maar lekker andersom (leuk voor dat iemand je auto leent hahaha)
3 oktober 2010 om 10:21 #17736229origineel gepost door plexpiloot
origineel gepost door mantadevil
heb zelf gewoon lampjes in de auto
werkt net zo goed
af en toe kijk ik wel even op de tank wat er precies in zit :thumbupdat heb ik met mijn andere wagen ook die met lampjes
normaal zit dit metertje niet aangesloten en aangezien de benzinetank er toch niet meer inzit dacht ik van even proberenEn het is inderdaad een losse metertje die met een magneet word gestuurd
dus naar de gasboer en vragen naar een goeie meter probleem opgelost denk ik
En anders werkt die maar lekker andersom (leuk voor dat iemand je auto leent hahaha)
kost nog wel paar knaken om zo`n gasding te laten maken.
3 oktober 2010 om 12:33 #17736230kan je deze er niet opzetten dan?? of zit ik verkeerd???
http://www.lpgonderdelenshop.nl/epages/61481037.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61481037/Products/E0004
3 oktober 2010 om 21:19 #17736231al je meter dan ook werkt van 0 tot 90 ohm wel ja.
maar dat is het punt nou net… dat zal die wel niet doen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.