brandstof meter raar?

Forumindex Forums Modellen Kadett brandstof meter raar?

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    johanhummer9
    Deelnemer

hallo,

vanmiddag branden het lampje van me brandstof meter dus ik ging tanken en na zon 24 liter kon er niks meer bij , ik heb 10 keer dat pistool ingedrukt maar hij zat helemaal vol.

ik heb een astra tellerklok in me kadett die een tankinhoud aangeeft van 50 liter , maar zit er ergens iets mis , in de teller of de vlotter van de tank.

want ik heb net zon 50-60 km gereden en hij geeft nu al dik onder de helft aan.

ik zal morgen eens de achterbank eruit halen en kijken hoeveel er nou precies nog in zit (neem aan dat daar het deksel zit onder de achterbank?)

maar kan er ergens iets mis zitten oid?

BlackDevil

Heb bij mijn Corsa B laatst een zelfde vaag probleem gehad met de brandstofmeter. Verkeerde waarde en het pompje ging niet meer branden op reservepeil. Probleem was pas weg na uitwisselen van de tankmeter, vlotter en spanningsstabilisator.

Deksel van de benzinepomp zit idd onder de achterbank.

kadett4x4
        Deelnemer

Maak eerst het stekkertje aan de tank eens schoon, slechte massa kan het ook zijn.

groeten.

Vinci
          Deelnemer

Inderdaad stekkertje goed controleren, of de vlotter is lek en dan hangt hij ook vrolijk laag in de benzine te roeren. Zo iets een keer met een carburateur gehad, en die verzoop toen als een malle….

johanhummer9
            Deelnemer

oke , maar het rare is als ik hem helemaal tot de nok toe vol doe , geeft ie wel vol aan , maar als ik dan zon 100-150 km heb gereden geeft ie zowat leeg aan

onder de bank zit trouwens niets.

me auto is trouwens aan de voorkant flink verlaagd en achter bijna niet , ik weet niet hoe die vlotter staat misschien dat het daar mee te maken kan hebben

wim-v6
              Deelnemer

Kan zijn dat de waarden van de vlottee nirt overeen komt

Vlotter zit ergens aan de zijkant van de tank erin geschroefd.
                Dacht achterzijde

Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

Vinci
                Deelnemer

Vlotter zit aan de voorkant, is een bajonetsluitplaat. Met een hele grote waterpomptang kan je hem wel los draaien, maar eerst alle benzine aftappen! Als je injectie hebt kan dat met de pomp op spanning en drukzijde los halen en in een grote jerrycan hangen…

johanhummer9
                  Deelnemer

Oke ja ik had de aansluiting gezien aan de voorkant,

Maar als ik de vlotter eruit kan ik dan misschien zien of er iets mis zit ?

Ps: hoeveel liter gaat erin eigenlijk ? Ik dacht zelf een liter of 40 tis een kadett sedan met offcieel een 1600 motor

Vinci
                    Deelnemer

Ja, je kan als je massa blijft maken gewoon de vlotter op en neer bewegen, maar bedenk je wel dat er een enorme vertraging in zit, anders zou de wijzer op je dash de hele tijd schommelen natuurlijk. Je kan ook weerstand meten op de vlotter. Die meet je dan tussen de aansluiting en het metalen deel wat in de tank schroeft.

johanhummer9
                      Deelnemer

oke , ik heb 2 aansluitingen op de vlotter , 1 met gewoon zo eentje:

en een met een soort van hoedje wat op een kogeltje word geklikt.

hoe moet ik dat meten ( elektro is niet mijn sterkste kant:P)

Vinci
                        Deelnemer

Ah, ja, was ik vergeten, maakt geen massa op de koets, maar met losse draad, logisch, want alles is rubber waar de tank in hangt..

Eh, bruin is massa, rood is +, kan ook andere kleur zijn wat ‘massa’ is, want loopt dan waarschijnlijk naar de meter eerst….

Dan is hij gewoon testbaar met de draadjes er zo aan als normaal, alleen kun je denk ik het beste even iemand er bij laten helpen en dan de vlotter een tijdje in bepaalde standen houden om te zien wat de meter doet. En testen of het plastic balletje wel goed drijft. Er zit aan de vlotter een vegertje die over weerstandsdraad veegt, even goed kijken of die niet gaar is ook, pas op, want dat spul is best kwetsbaar….

johanhummer9
                          Deelnemer

oke ik zal hem morgen eens loshalen en kijken of het er nog een beetje goed uitziet

word vervolgd…

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.