Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Brandstof meter probleem Kadett D
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 oktober 2014 om 12:02 #17268457
Sinds kort heb ik een klein probleempje met de Kadett. Van de een op de andere dag is de aanduiding op de brandstofmeter op z’n zachtst gezegd onbetrouwbaar geworden. Is de tank nokkie vol, dan wijst tie netjes vol aan. Maar is er eenmaal een litertje of 10 a 15 verbruikt, dan gaat het wijzertje schommelen op elke bocht die ik neem (veel erger dan vroeger was) en een paar liter verder valt de meter helemaal naar leeg. En dan zit er nog zeker 20 liter in de tank.
Koelvloeistof meter werkt gewoon goed.
Aansluitingen losgemaakt bij de tank, schoongemaakt en contactspray erop gedaan. Maar dat gaf geen soelaas.
Wat kan de oorzaak zijn ? Vlotter misschien?
6 oktober 2014 om 12:24 #18256061Denk inderdaad dat je vlotter overleden is.
6 oktober 2014 om 13:03 #18256062Tank vlotter kapot
6 oktober 2014 om 19:14 #18256063Breek me de bek niet open over vlotters. Ik heb er een drietal NIEUW origineel van gehad van classic parts in duitsland en steeds onder garantie een nieuwe omdat het plastic balletje lek ging. Ik kan een boek schrijven over de ellende die me dat gegeven heeft over het afgelopen jaar! :swear :swear :swear
Nu heb ik er een messing tonnetje op gezet van een Jeep, paste vrij goed moet ik zeggen.
In jouw geval lijkt het alleen eerder op een probleem met de potmeter, of de meter zelf. Eigenlijk moet de meter heel traag reageren, zodat je de wijzer niet bij bochten ziet wijzigen. De meter moet slechts het globale gemiddelde aangeven van wat hij meet, en dat is dan vrij accuraat wat de werkelijke inhoud nog is.
De vraag is even welk type vlotter hij heeft, er bestaan nogal wat verschillende types.
21 oktober 2014 om 16:44 #18256064ff meten met multimeter ,de vlotter, en dan vanaf de tank 2 draden aarde en plus kortsluiten,kijken of meter in paneel naar vol gaat.komt wel goed ,ik had zelfde probleem ..
21 oktober 2014 om 21:23 #18256065Die draden kortsluiten zegt al alles, als dan de meter netjes naar vol gaat is de vlotter sowieso het probleem. En ik had op minder gezeik gehoopt dan drie keer een nieuwe van classic parts die elke keer weer lek ging. Wat een ellende ik daarvan heb gehad jonge! Elke keer ging het een maand of twee goed, ben bijna een jaar bezig geweest nu met dit goed te krijgen! Krijg wel steeds een nieuwe onder garantie, maar heb nu dus een metalen vlotter tonnetje van een Jeep er in gezet en dat zal nu wel stabiel blijven. Dat kunststof is kennelijk op de plank verdroogd geraakt. Bij de laatste zat er geen gat in, nu twee weken geleden vervangen en staat nog steeds benzine in! De benzine trekt er kennelijk gewoon doorheen.
Heb nu alleen weer rubber slangen lek vanaf de vulhals!! :swear
Dus die ook maar weer nieuw besteld, weer 50 euro verder…
Die auto heeft me toch onmetelijk veel geld gekost in de afgelopen jaren, dat is eigenlijk absurd gewoon, en dan is het nog steeds maar een middelmatige verschijning. Had dat liever aan bijv. een mooi nieuw laagje lak uitgegeven.
‘T is dat hij verder zo heerlijk rijdt! :jerry
22 oktober 2014 om 15:59 #18256066ja klopt ,vlotter is dan meest het probleem,kun je die wel meten met multimeter ,even stand Ohm zetten ,dan zie je wel of gelijdelijk gaat werken …
22 oktober 2014 om 19:11 #18256067Ja, maar dan weet je nog niet of de waarde ook klopt, dus je kan dan hooguit meten of er iets of niets aan weerstand is, maar dat zegt meestal nog amper wat. Als je toch al weet als je de vlotter er uit moet halen dan is meten eigenlijk ook al zinloos. Gewoon bedrading en meter checken zegt al genoeg en als dan de vlotter niet goed is moet hij er uit, en dan kom je met visuele inspectie verder dan met meten vanaf de buitenkant. Ik heb dit net vier keer moeten doen, geloof me, ik ben er aardig goed in geworden…
23 oktober 2014 om 15:44 #18256068geloof ik ,meten is weten toch?? zo ben ik er ook achter gekomen, ik geef gewoon advies ,mvg
23 oktober 2014 om 19:09 #18256069Wij zeggen op werk, meten = weten als je weet wat je meet. En dat is hier erg van toepassing. Ik snap dat het behulpzaam bedoeld is, maar zolang je geen referentie hebt van de hoeveelheid benzine dan kan je joost mag weten wat voor waarde meten, ook al klopt de waarde, dan kun je dat alsnog niet toetsen. Dat ding moet er dan gewoon uit.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.