Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Brandstof leidingen vervangen.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 februari 2011 om 21:37 #17232894
Ruikte benzine lucht in mij senator ! Ben er nu achter waar het vandaan komt :( .
De leidingen zijn doorgeroest :hmmz :puke
Nu wil ik ze vervangen door kunstof leidingen, weet iemand hier op het Forum waar ik deze kan bestellen of kan ophalen ?16 februari 2011 om 22:17 #17819090Niemand dit probleem gehad :hmmz
16 februari 2011 om 23:04 #17819091Ik heb ook problemen met benzine maar bij mij is het gelukkig niet de leidingen, maar de benzine druk:D
misschien helpt dit :hmmz
opel4ever
kees in Stavenisse heb wel zijn nummer, als je die wil hebben hoor ik het wel van je
als je ff de forum hier en daar doorlees kom je heus wel wat tegen:thumbup
17 februari 2011 om 07:00 #17819092Ik weet niet, of kunststof leidingen wel zo’n goede keus is. Volgens mij gaat benzine op de lange duur een reactie aan met de kunststof, die hierdoor verhard em bros en poreus wordt. Meestal worden de metalen gedeelten van de benzine toevoer vervangen door ook weer metalen (koperen) leidingen.
17 februari 2011 om 11:37 #17819093Zou een dikke koperen leiding nemen,zoals bv een dikke remleiding,voordeel is dat het zich gemakkelijk laat bewerken en jaren meegaat.
17 februari 2011 om 11:44 #17819094Bedankt voor jullie reactie.
Heb al een adres gevonden, worden toch kunstof leidingen.Rinus, waarom zitten er bijna bij alle nieuwe auto’s dan kunstof leidingen onder, als deze niet jaren mee zouden gaan ;)
17 februari 2011 om 14:48 #17819095[rquote=1871004&tid=142858&author=noci].
Rinus, waarom zitten er bijna bij alle nieuwe auto’s dan kunstof leidingen onder, als deze niet jaren mee zouden gaan ;)[/rquote]
Lichter in gewicht, dat is 1 reden. Ten tweede, produktiekosten. Ik weet wel, dat veel benzinetanks ook in kunststof worden uitgevoerd. Opel begon daarmee bij de Vectra en Calibra.
Toch heeft kunststof de neiging om “uit te drogen”. De weekmakers in de kuinststof (de stofjes dus die het “soepel” houden) gaan eruit. maar waarschijnlijk heb je gelijk, dat de tegenwoordige kunststoffen nu net zo lang meegaan als metalen uitvoeringen.
17 februari 2011 om 16:09 #17819096AnoniemLid sinds:
1 January 1970de nieuwe auto’s gaan ook niet meer zo lang mee dan onze oldies :D :hmmz
17 februari 2011 om 18:20 #17819097Kwa chassie zeker wel,als je bv kijkt naar audi,s van 10 jaar of vw vind je nog geen puntje roest…
Kijk je bij opels van 30 jaar terug die toen 10 jaar waren…
Haha18 februari 2011 om 08:49 #17819098Ja, met het koetswerk zit het meestal nu wel goed. maar als je dan de techniek aanschouwt, en dat vooral het electronische gedeelte. Je hoort de Wegenwachters vaak steen en been klagen over uitvallende electronica.
Dat is bij onze oldies even wat anders, maar dat zit (gelukkig) ook niet zoveel in.
18 februari 2011 om 13:25 #17819099Je kan metalen leiding op rol krijgen (Zelfde als remleidingen) in 8 en 10mm.
Zijn alleen veel moeilijker te plooien als koper, maar dan blijft het wel zoals OE.
Grtz, John18 februari 2011 om 15:56 #17819100[rquote=1871836&tid=142858&author=jojonopel]Je kan metalen leiding op rol krijgen (Zelfde als remleidingen) in 8 en 10mm.
Zijn alleen veel moeilijker te plooien als koper, maar dan blijft het wel zoals OE.
Grtz, John[/rquote]die hebben ze mij er ook onder gesleuteld (bij de benzine tank)
is volgens mij, best wel iets duurder:hmmz -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.