Brandstof lampje + meter problemen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Brandstof lampje + meter problemen

• Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Igor
    Deelnemer

Ik heb een aantal problemen met de brandstofindicatie van mijn auto. Misschien dat iemand weet wat hier allemaal mis gaat. Hier een beschrijving van de symptomen die ik zie:

– Als ik het contact van mijn auto aan doe, dan zie ik het lampje van de brandstofindicator niet aan gaan (tijdens de zelftest of hoe dit ook heet). Ik dacht dat het lampje stuk was aangezien ik dit nog nooit heb zien branden. Echter heb ik hem vanochtend eindelijk eens zien branden wanneer mijn boordcomputer aangaf dat ik nog 25 km kon rijden.

– Mijn brandstofindicator metertje staat helemaal op het 0-punt wanneer het contact uit is. Wanneer ik hem het contact aanzet gaat hij helemaal naar 100%. Wanneer ik vervolgens ga rijden gaat hij netjes terug van 100% tot precies het begin van het rode stuk. Hij gaat dus nooit helemaal terug naar het 0-punt.

– Wanneer ik dan vervolgens ga tanken. Dus hij staat aan het begin van het rood + mijn boardcomputer geeft aan nog 23km te kunnen rijden. Dan kan ik slechts 50,5 liter tanken. Wat toch raar is bij een Opel Vectra C uit 2003. Volgens mij zit er een 60 liter tank in.

Dus nu de vragen. Waarom gaat het brandstofindicatielampje niet branden bij het aanzetten van de auto? Dit zou toch wel moeten? Waarom gaat het pijltje tijdens dat het contact aan staat niet terug naar 0? Zou er dan toch nog zo een 10 liter in de tank zitten? Maar waarom geeft de BC dan nog maar 23 km aan? Ik durfde eigenlijk nooit door te rijden omdat ik dacht dat het lampje van de brandstofindicatie stuk was, maar blijkbaar doet hij het toch. Dus als ik nu vaker doorrij tot ik het lampje zie branden, zou de BC dit alles dan corrigeren?

Het is een heel verhaal geworden, maar ik hoop dat het allemaal een beetje duidelijk is.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.