Brandstof gebruik l.p.g.

Forumindex Forums Modellen Kadett Brandstof gebruik l.p.g.

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235505
    kadetter
      Lid sinds:
      20 June 2006

      Misschien de zoveelste keer dit onderwerp, maar goed.

      Ik heb een c kadett coupe uit 1977, automaat
      er zit nu een 1.2 in met een cilinderkop van en kadett e
      (ofwel grotere kleppen).
      Ik rij op l.p.g. met gastuk tussen inlaatspruitstuk en standaard caburateur ook heb ik het standaard luchtfilter.

      Ik kom met l.pg. op een gemiddeld gebruik van 1 op 7 in de stad, zonder choke.

      Ik vind dit absurd hoog voor zo’n licht wagentje met een 1.2 motor.
      Is dit normaal, of is er toch iets niet goed afgesteld ?
      Motor start makkelijk, draait goed, verzuipt niet.

      #17853939
      manta2
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2004

        We hebben een C Kadett 1200S op LPG met een handgeschakelde bak, het verbruik is gemiddeld 1:10. Automaat gebruikt iets meer. Laat eens het CO afstelen, kan ook aan je rechtse voet liggen. De A Manta met een 20s blok van me, verbruikt ongeveer 1:8 op LPG bij normaal gebruik, ga ik een beetje trappen, is het ook 1:4.
        Als het mengstuk net boven de gasklep zit is verbruik toch erg hoog bij normaal gebruik.

        #17853940
        KadAstra-EF
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 July 2010

          Uh, mischien niet helemaal te vergelijken maar om mee te denken:

          Ik rijdt in een Opel Astra F GLS uit 1992 met een C1.6NZ motor.
          Alles is standaard zoals carburateur, luchtfilters, bougies enz.
          deze fijne auto rijdt gemiddeld 1:11, soms 1;12.

          ter uwe informatie !

          Groet, Rik

          #17853941
          x-tinction
            Lid sinds:
            12 October 2008

            niet vergelijkbaar lijkt me eentje is carberateur en die van jouw is injectie en nieuwe technologien

            #17853942
            DevilraY
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 January 2005

              Je zou eens een gasstuk tussen je carb en je luchtfilter kunnen proberen, dat is beter voor je verbruik. Heb je wel een nieuw gasstuk nodig.

              En opnieuw stationair en deellast laten afstellen. Kan zijn dat ie veel te rijk staat.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.