Forumindex › Forums › Modellen › Astra › brandstof druk x18xe1
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 augustus 2013 om 12:53 #17260000
beste opel rijders
wie kan mijn vertellen hoeveel brandstof druk een astra g x18xe1 heeft
rede hier voor is dat ik een k&n filter in een behuizing van pvc heb gemaakt
mijn aanzuiging is 3 keer zo groot als van een vectra cde k&n zit in een 110 pvc buis en een 75 vanaf de grill
sins dat ik dit heeft gemaakt met optrekken trek de x18xe1 erg goed op :thumb
alleen vanaf de 4500 toeren begint de auto in te houden :sweardaarom wilde in graag weten wat de brandstof druk is van deze x18xe1
dan zou ik een brandstof druk die hoger met een verhoging van 0,5 tot 0,8 :hmmzalles is welkom
16 augustus 2013 om 14:56 #18167041Blijft leuk dit. Branstofdruk verhogen op een stock motor heeft eerder een nadelig effect dan een positief effect. Onderin staat je motor constant bij te regelen waardoor de ecu constant moet ingrijpen.
Bovenin sta je je waarschijnlijk nog steeds teveel in te spuiten maar doordat de lambda wordt uitgeschakeld bij volgas sta je alleen maar je cilinderwanden te spoelen.
Meten is weten.
Haal een wide lambda kit en plaats die eerst eens. Ok kost 400 euro een serieuse set maar dan week je echt wat er gebeurd. Zomaar brandstof extra gaan inspuiten is echt niet de oplossing.16 augustus 2013 om 15:05 #18167042Ik geloof dat je met een dikke 1 bar meer dat de motor dan niet meer lekker loopt
Een maat van mij had dit hij had een dikke bar meer
Ik heb dit terug gedraaid naar 0.4 (3,4bar) standaard 3bar
Maar mij vraag was meer wat de benzine druk is van een x18xe1
16 augustus 2013 om 20:43 #181670433,8 bar…
Willem
16 augustus 2013 om 20:50 #18167044Willem ontzettend bedankt
Zou het zijn dat de brandstof pomp versleten??16 augustus 2013 om 21:04 #18167045Nope, Zeer open luchtsystemen en een normaal motormanagement zullen nooit samen gaan, evenals leeghalen kat, of een katvervagnen, kost meestal meer vermogen dan het oplevert..
hier kan het motormanagement niet op bereken, ligt buiten zijn bereik…
Willem
16 augustus 2013 om 21:11 #18167046Oke das duidelijk
Eigenlijk chip op maat zal wonderen doen dan???16 augustus 2013 om 21:47 #18167047kan ja…
17 augustus 2013 om 06:17 #18167048Op een stock motor niet. Helemaal omdat het een na motor is zal het je weinig opleveren.
17 augustus 2013 om 09:19 #18167049Wat kan ik er dan wel aan doen dan
17 augustus 2013 om 11:39 #18167050Het luchtfilter terug bouwen naar orgineel en er dan een k&n inlegfilter in plaatsen. Voor een standaard motor meer als voldoende.
Wil je meer dan beginnen met andere nokkenassen en je uitlaatsysteem. In de meeste gevallen voldoet de luchtfilterbak inclusief inlegfilter nog steeds voldoende. Dan eventueel een chip op maat. Zodat de toerenbegrenzer ook een beetje opgeschoven kan worden.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.