Beste mede forum leden. Eerder had ik al een post gedaan echter via mijn samsung note en pakte de tekst niet optimaal. Wij hebben een astra G 1.6 16V als 2e auto en afscheid nemen ken ik niet bij deze. In november 2014 nog behoorlijk wat aan laten verspijkeren gezien hij verder heerlijk rijdt als 2e auto en je tenminste weet wat er aan is gedaan. Echter de laatste tijd weer brand af en toe het motor mgt lampje.
Ik heb net even de auto getest, dit weekend naar ikea geweest. Ging goed maar:
1. stationair gaat hij gewoon goed eerst
2. dan gaat hij minder goed lopen en brandt het mgt lampje, toerental daalt en lijkt alsof jij op 3 poten lootp
3. gaat ook weer uit na een tijdje, als ik gas bijgeef loopt hij dan weer beter.
etcetc.
Denk of bougies( zijn wel vernieuwd in dec 2014 bij grote beurt, of idd EGR. Maar je zou denken als hij grote beurt had eind 2014 dat het niet hoort.
maar ja ook al 16 jaar oud. Op de snelweg rijdt hij goed maar af en toe inderdaad ging het lampje aan en bokte hij een beetje.
Jullie tips hoe ik dat zelf kan doen. Garage is ZEER behulpzaam altijd, Car Control Almere, mag worden gezegd….
Komen zelfs in de avond om te kijken als er iets is. Heb al meerdere forum items gelezen en EGR lijkt meest voornaamste, is dat normaal.
Graag tips hoe ik dit stap voor stap zelf kan doen.
Dank, een opelliefhebber