Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › BPR’S B..(C14NZ–>C20XE)(kerstcado met foto’s 29-12-13)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 juni 2012 om 21:30 #17847545
Heb er genoeg, maar het meeste kun je vinden op de Corsanovatuningsite.
Daar staan ook tekeningen op voor de motorsteunen.Je hoeft natuurlijk niet alles te kopen, je kan ook een hoop zelf maken.
14 juni 2012 om 21:52 #17847546laat ik die nu ook allemaal al hebben…
maar zal eens kijken op die site, dankje
BPR
14 juni 2012 om 21:53 #17847547oja brandstofpomp kon ook van verschillende motortyes gebruik worden toch, hoef ik niet speciaal 1 voor een 2.0 te halen toch?
15 juni 2012 om 09:12 #1784754814SE X14xe, C14XE, C16XE en X16XE pompen van een B werken bij jouw ombouw naar C20XE zonder problemen.
Staat ook op de site….. :thumb
25 augustus 2012 om 13:21 #17847549ja eindelijk is daar de tijd gekomen voor de verbouwing….
motorblokje met toebehoren is eruit, motorruimte is gereinigd zodat de kleur weer als nieuw uitziet maar door het grondige reinigen is op een aantal plaatsen de kleur ook weggepoetst, tevens zijn er gister de verstevigingen erin gelast tussen de kreukelzone en metalen plaat waar de radiator ingestoken word.
volgende week zal de motorruimte geschuurd gaan worden en een andere kleur krijgen dan het nu is kleur zeg ik nog niet maar het komt wel overeen met het kleppedeksel en steekt lekker af tegen de rest van de auto.
BPR
25 augustus 2012 om 15:35 #17847550hoop dat je allus compleet hebt
16 december 2012 om 12:33 #17847551ja hier heb ik dan een aantal foto’s van hoe het tot nu toe allemaal gelopen is:
laatste dag dat de auto nog reed:
de kilometerstand na 19jaar trouwe dienst van de c14nz:
blokje voordat het eruit gehaald werd:
motorruimte na verwijdering van:
na het schoonmaken:
het c20xe blokje zoals het ernu bij staat na het schoonmaken en vervangen van alle pakkigen en keerringen:
achteras na aanpassingen en bevestiging van stabistang onderlangs:
de F20 na het schoonmaken:
dat was het wel een beetje met de foto’s, er zullen er snel weer een aantal volge
BPR
22 december 2013 om 08:53 #17847552hierbij komen er een aantal foto’s bij van het afgelopen jaar, inmiddels rijd de corsa weer en wat een verschil tussen een 1.4 en 2.0…. :thumb :D
begin gemaakt met versteviging erin te lassen:
de stabistangen schoongemaakt, geschuurd en opnieuw gespoten, en zoals je kan zien ligt de achteras voor de schijfremmen links in het hoekje klaar na het spuiten:
de schijfremmen voor de achteras gedemonteerd:
na al het werk zien de schijfremmen er achter zo uit (met rvs gevlochten flexibele remleidingen):
en de voorremmen (tevens met rvs gevlochten flexibele remleidingen):
de andere kleur van de motorruimte:
de stabistangen met de PU-bussen (die overal waar een ophangrubber heeft gezeten vervangen zijn draagarm, achteras)
en gemonteerd:
onderzijde van de auto gereinigd en opnieuw getextileerd:
en de c20xe op zijn nieuwe plekje met spagetti spruitstuk:
de onderkant met de mooie glimmende stabistang:
met de beschermplaat eronder is er niet heel veel speling meer:
en toch zoals je kan zien toch wel happy met de carterbeschermplaat:
en zo staat ie er nu bij:
en dankzij Ivartje een nieuw projectje beetje bijwerken en misschien 2 stukje erbij lassen die over de achterlichten gaan:
dat waren een beetje de foto’s die ik zo snel kon vinden……
BPR
23 december 2013 om 19:25 #17847553eey mooie achterklep haha :thumb
29 december 2013 om 09:03 #1784755429 december 2013 om 12:13 #17847555groep A :thumb
5 januari 2014 om 09:25 #17847556gister na een heeeeeeele lange dag 13:30u tot 0:15u waar we eerst de oude eronder uit gehaald hebben, beetje laswerk verricht zit dan de RVS Groep A uitlaat er dan eindelijk onder, hadden we hem er eindelijk onder hangen ging die door zijn eigen gewicht scheef hangen en lag bijna op de achteras, hebbe we een extra beugel moeten maken zodat die gewoon recht hing met genoeg speling boven de achteras en ook om het flexibele stuk te ontzien.
ben toch van 48mm na 63,5mm gegaan en met gister na huis rijden merkte ik al meteen een groot verschil, motor leek rustiger te lopen, en had veel meer zin om sneller de toeren in te gaan.. :thumb maar omdat alles koud was natuurlijk niet geheel kunnen testen.
en het geluid, lekker zwaar en donker met zo denk rond de 2500rpm een lekkere roffel.. (lijkt mij de beste beschrijving)nu helemaal happy :D
op na het volgende projectje….. de achterklep en tussendoor de koeling nakijken
BPR
5 januari 2014 om 12:46 #17847557Mooie upgrade, :thumb
5 januari 2014 om 19:10 #17847558Ziet er mooi uit.
hopelijk voor de lente nog een c20xe corsa b rijker op de weg :thumb5 januari 2014 om 19:32 #17847559Ziet er allemaal goed uit hoor, leuk projectje enneee weer een C20XE btje erbij :thumb
6 januari 2014 om 16:47 #17847560thanks voor de reacties en ben er ook zeker wel blij mee, met de groep a was het wel leuk op de snelweg voor ik het wist zat ik al op de 180…. :thumb :thumb
8 januari 2014 om 15:03 #17847561@bpr wrote:
motorruimte na verwijdering van:
Kleine tip:
Plaats een zekering tussen je pluskabel en de accu.
Als de pluskabel doorslijt tegen de carrosserie dan brand je auto af.8 januari 2014 om 15:18 #178475628 januari 2014 om 18:52 #17847563hmm, nou vraag ik me af was het niet makkelijker geweest om die kabel aan de rechter kant van de wagen door te voeren. Dus de kant waar de accu staat, precies daar achter zit een mooi rubber van je een snee in kan geven en de kabel door kan voeren :D.
En er pas 50mmQ draad door heen :D
8 januari 2014 om 21:56 #17847564Dat was toen…. hihi nu moet toch alles weer opnieuw gedaan worden dus gaat helemaal goed komen….. :thumb :agent
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.