Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › BPR’S B..(C14NZ–>C20XE)(kerstcado met foto’s 29-12-13)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 mei 2011 om 22:08 #17847471
hey allen,
ik ben van plan om een schroefset te gaan bestellen van TA- Technix met verlaging van -15 tot -120mm verlaging voor Corsa A/B en ik neem aan dat dat gewoon onder mijn CorsaB past van ’93, nu is mijn vraag of iemand die set heeft en of iemand ervaringen heeft met deze set. set kost trouwens maar €189,- via marktplaats.
alvast bedankt voor de reacties,
BPR13 mei 2011 om 22:32 #17847502ik heb set van ta technix onder me corsa..
ja moet gewoon passen..
set is vrij stug maar ik vindt het prima setje voor het geld.. en gaat laag king:14 mei 2011 om 08:31 #17847503dat is net wat ik wou weten…. wil graag dat het lekker stug is want dan kan het net iets lager allemaal he…en dat het tot -120mm kan gaan was voor mij een punt dat ik het graag wou hebben…
dankje voor de reactie
BPR
14 mei 2011 om 11:21 #17847504Ik heb zelf een Tec-tuning. Die koste destijds 250 euro, ook zon goedkope set.
Wat ik wel vaak merk, dat is dat de zuigerstangen ruimte gaan krijgen op de demper. Dan krijg je vage speling.
Ik heb dit al gezien op een supersport setje….
Mijn tec tuning heeft dat gelukkig nog niet.14 mei 2011 om 12:08 #17847505je kenteken is al zichtbaar op een eerdere foto :shock:
verder word het wel een leuke bak .
grtz :afro
15 mei 2011 om 17:23 #17847506oeps…. :hmmz
dankje… :D
20 mei 2011 om 18:45 #17847508vandaag een leuk pakketje opgehaald in belgie…schroefsetje van VMAXX:
het verschil tussen de oude en de nieuwe:
letwel, moet nog het een en ander van de orginele naar de nieuwe omzetten… :( en het lukt me maar niet….zonder pootje:
nog op de orginele hoogte:
nu maar kijken hoe ik de oude los kan halen van mekaar en dan bepaalde onderdelen omgooien, of weet iemand of de delen die omgezet moeten worden ook los te koop zijn en wat dat zou kosten?
BPR
20 mei 2011 om 19:39 #17847509uhh…
Het enige wat je over moet zetten zijn de lagers.Gewoon luchtsleutel erop, of als je het netjes wil doen, met een ringsleutel en imbus.
Zijn idd ook gewoon los te koop, misschien ook niet verkeerd om meteen te vervangen, kost de kop niet ;)
20 mei 2011 om 21:14 #17847510De mijne (tectuning) hadden al lagers. Heb dus alleen de veerschotels over gezet. Die met die 2 tapeindjes er in.
21 mei 2011 om 06:58 #17847507ja moet inderdaad de veerschotels met die 2 tapeindjes omzetten en dan ook wat er nog tussen de veer en de 2 tapeindjes zitten en miss is het wel handig om de lagers te vervangen ja want de vorige eigenaar heeft een keer goed de stoeprand geraakt rechtsvoor. heeft iemand een idee wat me dat zou moeten gaan kosten
en luchtsleutel heb ik niet en de orginele kan ik ook niet met een inbus losmaken is een zeskant… bovenop.
BPR
21 mei 2011 om 09:14 #17847477Dat deel waar het originele rubber op zit heb je niet nodig Die komt te vervallen
21 mei 2011 om 09:27 #17847476welk rubber…. heb je misschien een foto?????
BPR
21 mei 2011 om 13:46 #17847475Als er al toplagers bij de set zitten, hoef je alleen die schotels met die 2 tapeinden erop te zetten.
21 mei 2011 om 13:54 #17847474na een beetje klooien met een maat van is het toch gelukt en zit de schroefset eronder en maximaal verlaagd geloog dat het -60mm is zowel voor als achter:
voor de verlaging:
met de schroefset op maximale verlaging met 195/50 15 en ET waarde van geloof ik 37:
nu alleen nog uitlijnen van de voorwielen en weet nu ook dat Kwik-Fit het niet kan want ze hebben niet de nodige gereedschap jammer genoeg anders was ik nu lekker toeren….
BPR
21 mei 2011 om 17:54 #17847473Ziet er goed uit! en kwik shit kon idd ook een verlaagde corsa A niet uitlijnen omdat zij geen 3d uitlijn apparatuur hebben.
24 mei 2011 om 16:20 #17847511bohhhh, zet je de auto lekker plat naar de straat toe krijg je te horen dat het te laag is om de auto uit te lijnen….pffff wat een gedoe… en komen ze met de reactie van zet hem maar 2 cm hoger en doe er 185/65 15 bandjes op en kijk voor velgen met een et van ergens rond de 40… de bedoeling was juist om zo laag mogelijk te gaan…
weet iemand misschien welke bandenmaat ik op een 7j velg kan leggen van 15inc. met een et van geloof ik 37, zodat ik toch wel lekker laag kan blijven, of wilt iemand 4 velgen ruilen 13 tot 15inc. voor 4 andere mooie velgen de velgen die ik in de aanbieding heb zijn imitatie BBS velgen zoals de foto hieronder waar wel 4 nieuwe bandjes op moeten,
BPR
26 mei 2011 om 15:57 #17847512nou eindelijk is het gelukt en heeft de garage de wielen kunnen uitlijnen, en ook maar meteen 2 nieuwe bandjes gemonteerd en wat een verschil met rijden en sturen in vergelijking van voor het uitlijnen van het weekend zal ik een paar mooie foto’s gaan maken van hoe hij nu staat.
voor heb ik nu 195/45 15 op de velgjes liggen en achter heb ik nog 195/50 15 maar zit te denken om daar ook 195/45 15 op te leggen.
foto’s volgen zeer snel… :D
BPR
26 mei 2011 om 16:02 #17847513195 50 kan ook prima hoor.
Ik heb bij mij dan wel de plastic moertjes van de wielkastranden platter geslepen, met schroefje en al. want die hapte telkens in mn banden. Heb ook de randen iets gerold zelfs
26 mei 2011 om 16:09 #17847514bij mij hebben de achterbandjes al een behoorlijk stuk weggeslepen van de wielkastrandjes en de bandjes zelf zelfs (zal er een foto van posten)voor is er al een gedeelte weggeslepen door de banden en ook als ik de voor en achterwielen bekijk van boven af zijn de 195/45 minder breed dan de 195/50 als ik naar de wang kijk van de bandjes…. vind ik eigenlijk wel vreemd want 195 is toch 195 ongeacht de hoogte van de wang…. toch?? :hmmz
BPR
26 mei 2011 om 16:12 #17847515Dat ligt aan het merk van de band….scheelt altijd wel iets. 100% is het toch nooit met die bandenmaten.
Dat ie de wielkastrandjes pakt is niet erg. Die zijn van plastic en die slijten dan wel. Alleen moet je je banden zo min mogelijk zien te beschadigen.
Daarom heb ik dus 4 x de randen gerold en bij alle kanten de moertjes/tapeindjes bij geslepen.
Ik heb mn schroefset nu een wel best stuk omhoog gegooid, want met harde bochten raakte de voorste wielkasten de banden met inveren. Dat was een beetje te lomp.24 juni 2011 om 09:34 #17847516na lang wachten heb ik hier alvast een paar foto’s zoals de corsa nu staat met nieuwe bandjes en uitgelijnd… is nu wel niet op de max verlaagd voor kan ik nog een 1,5 á 2 cm zakken maar kom dan niet uit met de bandjes…. en achter zal het ook zoiets zijn maar dan meer richting de 3 cm….
maar heb meteen weer een vraag…. nu heb ik de rechter en linkerkant precies het zelfde staan kwa hoogte maar aan de bijrijderskant staat de auto hoger dan aan de bestuurderskant zonder dat er iemand inzit… hoe kan dat dat het zowel voor als achter is voor kan ik enigsinds inkomen vanwege de versnellingsbak maar achter…????
maar nu de foto’s…
BPR
25 juni 2011 om 06:00 #17847517daar had gewoon een smaller bandje op gemoeten, een 175 of 185 breed.
met een 50 of 45 bandje maakt het niet veel verschil26 juni 2011 om 16:00 #17847518@wessaa wrote:
daar had gewoon een smaller bandje op gemoeten, een 175 of 185 breed.
met een 50 of 45 bandje maakt het niet veel verschilscheelt toch 5% 175 op 7j ( gok dat het 7j is ? ) ziet er ook niet echt uit..
27 juni 2011 om 14:21 #17847519ja is een 7j velg ja…. maar hoe bedoel je dat het 5% scheelt??
BPR
4 juli 2011 om 18:08 #17847472of je een maat 50 of een 45 band gebruikt voor je velg. Dat scheelt 5% t.o.v. elkaar
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.