Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Boxen ingebouwd, met licht aan goed, licht uit gekraak…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 maart 2011 om 20:58 #17233625
Hallo,
Ik heb vanmiddag is een keer de boxen voor vanvoren in me deuren die ik had passend gemaakt en erin gezet.
Verder niks gedaan.Boxen in de hoedenplank waren al aangesloten nog nooit problemen mee gehad.
Ik had ze erin, met motor uit even getest klonk allemaal goed.
Maar na stukje rijden werd het geluid ineens heel slecht! ook uit de boxen in de hoedenplank kwam een ernstig slecht geluid!
Als ik hem stil zet en licht aan doe met motor uit enzo klinkt het goed maar met licht uit word het slecht!
Net reed ik weer even, aan het begin was het goed maar na een poosje werd het weer het zelfde.
Wat is dit? en wat moet ik er aan doen.
draden die tegenelkaar komen ofzo? ergens waar ik ze vanmiddg gemonteerd heb in mijn deur?
iemand die het weet?
alvast bedankt
2 maart 2011 om 21:32 #17828150Ik gok op iets met de voeding, vind het wel raar dat ze het wel fatsoenlijk doen waneer de moter uit staat, voeding ff nameten ?
2 maart 2011 om 21:39 #17828151Hmm maar de voeding van wat? De boxen die ik er vanmiddag heb in gezet? (luidspreker kabels gewoon nakijken?)
Daarvoor was er namelijk nix aan de hand.. Weet zeker dat het iets te maken heeft met vanmiddag 100% zeker.Zou het teveel stroom kosten ofzo? Een maat van me zei Extra massa draad…
Maar heeft dat er iets mee te maken? en van waar naar waar moet ik die dan trekken?
2 maart 2011 om 21:59 #17828152Als je de speakers op de hoedenplank effe afsluit, als de voorspeakers dan niet meer ruizen denk ik dat ze gewoon te weinig stroom krijgen
2 maart 2011 om 22:04 #17828153het zou een aardfout of een gebrek aan massa kunnen zijn. Heb je de massa rechtstreeks op de accu? Zo ja: niet doen. probeer de massa over het chassis te laten gaan. Loop hoe dan ook even de massa na, veel mensen leggen wel een fat ass fasekabel maar vergeten de massa goed te doen, terwijl deze minstens zo belangrijk is.
3 maart 2011 om 06:31 #17828154en vanaf waar naar waar moet ik de massa draad precies aansluiten? iig aan 1 kant dan op het chassis, maar de andere kant..?
En wat voor draad kan ik daar het beste voor genruiken?
Heb nog wel 100 meter luidspreker snoer liggen maar dat kan ik daar zeker niet voor gebruiken?:P4 maart 2011 om 17:47 #17828155van waar naar waar moet ik de massa draad trekken?
4 maart 2011 om 18:34 #17828156hallo,
zit er een versterker tussen??
mvrg Rob
5 maart 2011 om 00:25 #17828157nee die zit er (nog) niet tussen :)
5 maart 2011 om 06:35 #17828158kopel eerst je hoedeplank speakers eens los.
is het dan over, dan moet je er een versterker tussen zetten, omdat je radio max waarschijnlijk 4×50 wat is, (dus ong 4x25wat continu) krijgen je speakers nu te kort, dit zou kunnen he, zeg niet dat het zo is.
en check anders de bedrading eens na.
hoe heb je de speakers aangesloten? nieuwe bedrading getrokken, of via de orginele bedrading?
is het puntje 2, dan hoef je de bedrading niet na te kijken, kan je alleen je radio er een uittrekken en kijken of daar alles goed zit.5 maart 2011 om 15:27 #17828159nog een mieren**** op de zaterdag middag,
Een baby ligt in een box, jij hebt het over speakers :).
Naast de bovenstaande melding van robert, kan het ook zijn dat je kabels te dun zijn voor het geheel. Maar dan zouden ze volgens mij continu moeten kraken. Probeer de speakers eens om en om aan te sluiten. Doen ze het dan ook? Anders zit het waarschijnlijk in het totaal gevraagde vermogen tov wat de head unit kan leveren.
5 maart 2011 om 17:16 #17828160Ja het probleem is dat ze het niet heel de tijd doen, net ook reed gewoon een half uur met goed geluid en toen kwam het ineens pas weer!
Volgens mij moet mijn radio het wel aan kunnen. is een vrij goeie en dure Pioneer.
Hij moet volgens mij 4 x 52 of 54w aankunnenAls het metaal van de ”Speaker”!:P (de omringing) het metaal van me deur raakt kan zoiets misschien ook gebeuren?
Ik moet als ik tijd heb alles weer even uit elkaar halen en nakijken.
Ik heb het draad van de orginele speaker gebruikt trouwens! alleen beetje verlengt en 2 klemmetjes erop zodat ze op me speakers passen.
5 maart 2011 om 18:04 #17828161om wat voor auto gaat het eigenlijk?
ik heb bij mijn orsa namelijk boxen in de deur gemaakt, dunne kabbel, niks geen extra massa en niks geen rare dingen er bij en er is niks aan de hand.
waneer als jij rijd met je auto geeft je dynamo een constante stroom af. en het gekke is, jij zegt dat waneer je je lampen AAN doet hij beter speelt dan waneer jij je lampen UIT doet.
dat is dan weer dubbel zinng dat ze dan te weing stromm zouden hebben, dan was het namelijk andersom geweest lijkt me, begin eens wat makkelijker te zoeken, als je eventueel nog een andere radio heb liggen, probeer die eens, of ruil eens om met een radio van een andere auto, dan ken je gelijk kijken wat jou radio in een andere auto doet, dan weet je al beter waar je moet zoeken, doet je radio in die andere auto het zelfde? dan is de kans groot dat je radio een probleem heb, doet die andere radio in jou auto goed? dan weet je zeker dat het aan je radio ligt.
zit het hem niet in de radio zal ik je kabel eens na lopen, wie weet maakt ie wat kortsluiting, 2 kabels tegen elkaar aan, dat omhulzel va de kabel kapot wat door een hobbel in de weg contact maak met metaal. kijk dan vooral ff daar waar de kabel de deur in gaat.
zijn zo maar wat dingen waar ik het zou zoeken iig.
succes5 maart 2011 om 20:37 #17828162Ja idd ik denk zelf toch de bakabeling, radio is net nieuw! En was dus na het monteren van de boxen vanvoren. Dus ga het gewoon nog maar eens uit elkaar halen en bekijken.
6 maart 2011 om 08:47 #17828163enigste wat ik me kan bedenken is de radio die teweinig spanning krijgt.
in de stekker zit namelijk een draadje die de verlichting van de radio aan zet als je de lampen aan doet.
op 1 of andere manier krijgt je radio dus dan meer spanning en het probleem verdwijnt.probeer eens een 12volt en massa vanaf je accu pakt of dan het probleem over is.
zo niet, maar nog wel met verlichting aan, maak dan een brug van de geschakelde + naar de verlichting van de radio.probeer het allemaal te bedraden met 2,5mm2.
niet elke kabel heeft de zelfde weerstand namelijk en om dat een beetje uit te sluiten een dikkere kabel.groetjes Jurrian
6 maart 2011 om 09:07 #17828164[rquote=1884432&tid=143802&author=JHR]enigste wat ik me kan bedenken is de radio die teweinig spanning krijgt.
in de stekker zit namelijk een draadje die de verlichting van de radio aan zet als je de lampen aan doet.
op 1 of andere manier krijgt je radio dus dan meer spanning en het probleem verdwijnt.[/rquote]maar dan weer het verhaal, als de verlichting van de radio gaat branden word er meer stromm verbruikt, waardoor dan de boxen dus moeilijk moeten gaan doen, dat vind ik juist het vreemde, hoe meer stroom de auto gebruikt hoe beter hij speelt:s
6 maart 2011 om 09:12 #17828165Slechte massa op de gehele auto
leg extra massa kabels aan van accu- naar carroserie en motor
6 maart 2011 om 13:38 #17828166klopt alleen van de verlichting schakelaar krijgt hij dus op dat moment ook een 12v+
als de rode of gele dat weet ik zo niet, teveel weerstand heeft omdat die een kabel breuk heeft kan die niet genoeg spanning krijgen.om dit uit te sluiten zeg ik dus zet er even 2 draden vanaf de accu rechtstreeks op de radio en dan zou het probleem over moeten zijn.
mocht de + draad beschadigt zijn is die dan goed.
is de massa niet goed moet dat ook over zijn.is het dan nog niet goed moet het in de radio zitten.
groetjes Jurrian
6 maart 2011 om 19:27 #17828167vannochtend niet veel tijd maar toch even deurpaneel eraf gehaald en die speaker die ik vanvoren had aangelsototen even uitgehaald en bedrading opnieuwe ingetaped.
Geluid was heel de tijd goed alleen eind van middag kreeg ik het idee dat de Bass toch wat minder was als normaal.
Had nog niet echt gekraak ofzo maar de Bass leek toch wat minder..Zou ik dan toch een versterker moeten?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.