Boxen bedrading bouwjaar 2000

Forumindex Forums Modellen Corsa Boxen bedrading bouwjaar 2000

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231197
    Mipilo
      Lid sinds:
      17 January 2011

      Hallo,

      Ik ben nieuw op dit forum dus ik hoop dat ik dit in de goeie topic heb gezet!:cool:

      Ik ben sinds een paar dagen de trotse eigenaar van een Opel Corsa 1.7 Diesel Bouwjaar 2000
      In de auto zitten nog de originelen boxen.
      Ik wil er graag achter mijn eigen gekochten en betere boxen in zetten.
      Alleen ik heb 2 problemen.
      1. Waat voor aansluitingen zitten op de orignelen boxen(omdat deze helemaal zijn afgewerkt zie ik de aansluitingen niet dus en er zit een specialen aansluiting op)
      2. De rechterkant zit een hele box draden allemaal netjes afgewerkt met tape echter ik kan niet zien welke kleur draden er zijn voor rechtsachter.
      Voor heb ik gekeken maar daar is ook alles netjes afgewerkt dus je hebt bij de ISO connectors 15 draden draden lopen.

      Alvast bedankt en als er nog vragen zijn hoor ik het graag!

      #17799391
      McKaamos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 December 2009

        Is dat nog net een B Corsa of al een C Corsa?

        En wat stekkers betreft zou ik gewoon de kabel knippen op een punt waar het jou het beste uitkomt.
        Ik heb zelf een tijdje terug de Corsa B van m’n vriendin voorzien van een setje betere speakers. Mooi op de hoedenplank geparkeerd en achter de afdekkapjes aan weerszijden van de kofferbak de draden geknipt en een langere draad er aan gesoldeerd.
        Grijs+grijs/zwart links, Groen+groen/zwart rechts.

        Owjah, als je op de hoedenplank speakers wil monteren, zet dan ook even stekkers in de kabel van de plank naar de vaste delen.
        Anders kan je nooit je hoedenplank er uit halen ;)

        http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10788 <– die stekkers zijn echt ideaal. Zit strak vast en kan een hoop marteling weerstaan. Plus, je kan ze maar op 1 manier in elkaar steken zodat je nooit Plus en Min van de speaker omdraait.
        En zet daar van de female (met de gaatjes) stekker aan de kant van de auto. Dan kan je nooit kortsluiting maken als de hoedenplank er uit is.

        #17799392
        Mipilo
          Lid sinds:
          17 January 2011

          [rquote=1844172&tid=140693&author=McKaamos]Is dat nog net een B Corsa of al een C Corsa?

          En wat stekkers betreft zou ik gewoon de kabel knippen op een punt waar het jou het beste uitkomt.
          Ik heb zelf een tijdje terug de Corsa B van m’n vriendin voorzien van een setje betere speakers. Mooi op de hoedenplank geparkeerd en achter de afdekkapjes aan weerszijden van de kofferbak de draden geknipt en een langere draad er aan gesoldeerd.
          Grijs+grijs/zwart links, Groen+groen/zwart rechts.

          Owjah, als je op de hoedenplank speakers wil monteren, zet dan ook even stekkers in de kabel van de plank naar de vaste delen.
          Anders kan je nooit je hoedenplank er uit halen ;)

          http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10788 <– die stekkers zijn echt ideaal. Zit strak vast en kan een hoop marteling weerstaan. Plus, je kan ze maar op 1 manier in elkaar steken zodat je nooit Plus en Min van de speaker omdraait.
          En zet daar van de female (met de gaatjes) stekker aan de kant van de auto. Dan kan je nooit kortsluiting maken als de hoedenplank er uit is.[/rquote]

          Bedankt voor je reactie!

          Dat was ik al van plan aan de rechter kant maar aan de linker kant kan ik niet zien welke draden het zijn omdat daar alles netjes af is gewerkt met tape en isolatie stof om de draden.
          Is er niet ergens een handleiding of een schema waar ik kan zien welke draden voor welk onderdeel zijn bedoeld?

          Bedankt voor de dealextreme Tip!! Dit is al een site waar ik veel onderdelen koop en ik ga kijken of dit onderdeel ook iets voor mij is!

          #17799393
          Mipilo
            Lid sinds:
            17 January 2011

            [rquote=1844178&tid=140693&author=Mipilo][rquote=1844172&tid=140693&author=McKaamos]Is dat nog net een B Corsa of al een C Corsa?

            En wat stekkers betreft zou ik gewoon de kabel knippen op een punt waar het jou het beste uitkomt.
            Ik heb zelf een tijdje terug de Corsa B van m’n vriendin voorzien van een setje betere speakers. Mooi op de hoedenplank geparkeerd en achter de afdekkapjes aan weerszijden van de kofferbak de draden geknipt en een langere draad er aan gesoldeerd.
            Grijs+grijs/zwart links, Groen+groen/zwart rechts.

            Owjah, als je op de hoedenplank speakers wil monteren, zet dan ook even stekkers in de kabel van de plank naar de vaste delen.
            Anders kan je nooit je hoedenplank er uit halen ;)

            http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10788 <– die stekkers zijn echt ideaal. Zit strak vast en kan een hoop marteling weerstaan. Plus, je kan ze maar op 1 manier in elkaar steken zodat je nooit Plus en Min van de speaker omdraait.
            En zet daar van de female (met de gaatjes) stekker aan de kant van de auto. Dan kan je nooit kortsluiting maken als de hoedenplank er uit is.[/rquote]

            Bedankt voor je reactie!

            Dat was ik al van plan aan de rechter kant maar aan de linker kant kan ik niet zien welke draden het zijn omdat daar alles netjes af is gewerkt met tape en isolatie stof om de draden.
            Is er niet ergens een handleiding of een schema waar ik kan zien welke draden voor welk onderdeel zijn bedoeld?

            Bedankt voor de dealextreme Tip!! Dit is al een site waar ik veel onderdelen koop en ik ga kijken of dit onderdeel ook iets voor mij is![/rquote]

            Sorry het type is CORSA-B; X1.7D
            was ik vergeten bij te melden

            #17799394
            Mipilo
              Lid sinds:
              17 January 2011

              Boxen zitten er in!! Zuiver geluid met goeie bas ben blij:D

              Topic wordt gesloten

              #17799395
              Mipilo
                Lid sinds:
                17 January 2011

                P.s. Weet iemand hoe ik deze vraag uit kan zetten?
                Heb echt geen idee waar ik dat kan vinden:hmmz

                #17799396
                DarkNL08
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 March 2010

                  Een vraag uitzetten? Je bedoelt topic verwijderen??

                  Lijkt me niet handig.. er lezen hier vast mensen met dezelfde vraag en dus ook de oplossing. ;)

                  #17799397
                  Mipilo
                    Lid sinds:
                    17 January 2011

                    Ja hebt gelijk sorry!

                    De oplossing van mijn auto is van mij de groene en de groen/bruine draad gebruiken!
                    Gelukkig heb ik niks doorgeknipt dus ik kan als ik de auto verkoop alles weer netjes erop zetten!:cool:

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.