Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Bovag-garantie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 mei 2016 om 08:39 #17274917
Beste forumleden,
Vorige week is de voorruit van mijn Corsa C gescheurd. De barst loopt vanuit de hoek naar het midden.
Nu hebben wij de Corsa nog niet zolang, en kwam de auto met 6 maanden Bovaggarantie.
De scheur is ontstaan doordat een strip, waarop de sierstrip zit, losgeschoten is. Deze hoort vastgeklonken te zijn, maar dit is los geroest.
In de voorwaarden van Bovag staat dat de garantie geldt op “gebreken die ten tijde van de koop niet
waarneembaar waren, als het herstel van gebreken die tijdens de garantieperiode
ten gevolge van normaal gebruik zijn ontstaan“.
Kan ik ervan uit gaan dat dit ook voor dit probleem geldt? Er staat nergens vermeld dat het ook om bv. plaatwerk gaat of roest oid.
Alvast bedankt, groet, Floris19 mei 2016 om 09:01 #18307485De scheur is ontstaan doordat een strip, waarop de sierstrip zit, losgeschoten is.
:hmmz
19 mei 2016 om 09:02 #18307486Dat was wat de carglass monteur me net kwam melden. De druk die op de ruit is ontstaan was te groot
19 mei 2016 om 09:04 #18307487Lijkt me gewoon vette steenslag op een vervelend plek. Geen ruitschade in je verzekering? Dit valt natuurlijk niet onder de Bovag garantie.
19 mei 2016 om 09:14 #18307484Ja tuurlijk is de ruitschade wel gedekt, maar het punt is dat het begin van de barst niet zichtbaar is zonder de sierlijst te verwijderen. Het lijkt me dus heel onwaarschijnlijk dat hier een steentje op kan komen.
Daarnaast is duidelijk te zien dat de U-vormige strip aan de onderste 3 punten nog vast zit, maar de bovenste 2 los zijn. Deze zijn ook helemaal verroest20 mei 2016 om 08:48 #18307479Kwestie van overleggen met de garage waar je hem gekocht heeft, voordat je dingen gaat laten vervangen.
Zowieso denk ik dat ze de U-strip weer netjes moeten bevestigen onder garantie.
Of ze ook de ruit vergoeden is een tweede. :hmmz20 mei 2016 om 11:54 #18307480De ruit is geen probleem. Deze is netjes vervangen.
Wat ik mezelf meer afvroeg, vallen problemen met roest als dit onder garantie?20 mei 2016 om 12:04 #18307481de garantievoorwaarde van opel nederland via de dealers:
“Zo wordt iedere nieuwe Opel geleverd met twee jaar volledige fabrieksgarantie. De fabrieksgarantie van Opel geeft klanten recht op gratis reparaties (bij alle Opel Erkend Reparateurs) voor defecten die onder de verantwoordelijkheid van de fabrikant vallen, ongeacht de kilometerstand van de auto en het moment waarop het probleem zich binnen de twee jaar voordoet. Dat geldt ook voor onze onderdelen. Op de carrosserie geven we maar liefst 12 jaar garantie! Het enige dat u hoeft te doen, is u houden aan de voorgeschreven fabrieksinstructies op het gebied van onderhoud. Zo gemakkelijk is het!”als je je corsa bij een andere garage gekocht hebt zal je zijn garantievoorwaarde even door moeten spitten…
kijk ook op het factuur van aankoop of er geen beperkingen voor je garantie bij staat zoals “gekocht als gezien zonder garantie”
als je betaald hebt telt dat als dat je met de voorwaarde akkoord gaat…20 mei 2016 om 19:51 #18307482@bart-gsi wrote:
de garantievoorwaarde van opel nederland via de dealers:
“Zo wordt iedere nieuwe Opel geleverd met twee jaar volledige fabrieksgarantie. De fabrieksgarantie van Opel geeft klanten recht op gratis reparaties (bij alle Opel Erkend Reparateurs) voor defecten die onder de verantwoordelijkheid van de fabrikant vallen, ongeacht de kilometerstand van de auto en het moment waarop het probleem zich binnen de twee jaar voordoet. Dat geldt ook voor onze onderdelen. Op de carrosserie geven we maar liefst 12 jaar garantie! Het enige dat u hoeft te doen, is u houden aan de voorgeschreven fabrieksinstructies op het gebied van onderhoud. Zo gemakkelijk is het!”als je je corsa bij een andere garage gekocht hebt zal je zijn garantievoorwaarde even door moeten spitten…
kijk ook op het factuur van aankoop of er geen beperkingen voor je garantie bij staat zoals “gekocht als gezien zonder garantie”
als je betaald hebt telt dat als dat je met de voorwaarde akkoord gaat…Dank voor de uitgebreide lap tekst. Wellicht dat ik het bij mijn opel dealer eens kan navragen hoe het zit net verklonken/ge-popnagelde onderdelen. Ik denk dat de volgende stap nu contact opnemen met de garage is. En dan de garage waar wij de auto gekocht hebben. Deze was bovag aangesloten, en we hebben nog 1,5 maand bovaggarantie. Hopen maar dat ze hier het defect kunnen herstellen. In goed overleg moet er vast van alles mogelijk zijn.
Ik heb in ieder geval wat advies ingewonnen. Dank hiervoor.20 mei 2016 om 20:06 #18307483moet er wel bij zeggen dar de garantie op het carrosserie vervalt als je het elders laat repareren.. dus kijk eerst even of er de originele voorruit in zit..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.