Bouten vliegwiel

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Bouten vliegwiel

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Bas_nl
    Deelnemer

Weet iemand waar ik nieuwe bouten voor mn vliegwiel van mn c20xe kan kopen?
      Ik ben namelijk vandaag bij de lokale autoboer geweest en die konden mij niet helpen.
      Ook ben ik nog op zoek naar bouten om mn krukas poellie vast te zetten. Dit is volgens mij M8 alleen dan weer fijne draad. Het liefst ook met normale torx.

TRPower

vliegwiel bouten kan je van ARP krijgen
        je kan ze ook gewoon bij de dealer halen

je riempoullie kan je met normale M8 bouten vastzetten, is geen fijn draad, ik heb er ook gewoon M8 imbus bouten in gedaan

mayhem

dealer.

voor de poulie, vraag om uitwendige torx :) past zo, en is minder makkelijk dol te draaien

jason

origineel gepost door mayhem
            dealer.

voor de poulie, vraag om uitwendige torx :) past zo, en is minder makkelijk dol te draaien

inbus kan je altijd nog een torx uitwendige dop inslaan als ze dol zijn en niet los komen.
            bij torx wordt t wat moeilijker als ze dol zijn.
            maar ja alles is los tekrijgen.
            als je maar wilt:P

jblfreak
            Deelnemer

opel dealer?

heb k pas nog gedaan en die dingen kosten echt niets

en in de poelie kunnen gewoon m8

zaten bij mij rvs inbusjes in (wel met kopervet)

Anoniem

voor je vliegwiel kun je ook n setje arp,s nemen
                kun je hiero waarschijnlijk wel kopen via
                rallyastra of corsaboy;):thumbup

en poelie inderdaad gewoon m8 maar das
                al vaak zat gepost:P

Bas_nl
                Deelnemer

origineel gepost door jblfreak
                  opel dealer?

heb k pas nog gedaan en die dingen kosten echt niets

en in de poelie kunnen gewoon m8

zaten bij mij rvs inbusjes in (wel met kopervet)

Rvs bouten zijn wel wat zachter dan gegalvaniseerde bouten maar volgens mij is het aandraaimoment niet zo hoog dat je ze kapot zou kunnen draaien.

Mijn vliegwiel zit er wel weer op maar ik heb gewoon de oude bouten gebruikt en met loctite vast gezet. Ik las alleen hier op het forum dat da niet echt de bedoeling is om die bouten te hergebruiken.
                  Ik zag trouwens dat mtech ze ook had maar ik zal eerst eens bij de opel dealer hier in de buurt eens proberen.

IMpY

het zijn ook rekbouten die zijn al een keer uitgerekt en als je deze dan weer gebruikt zitten ze korter bij de breukgrens. Je kan er geluk mee hebben maar ook pech mee hebben. Zet ze zelf liever nieuw kosten geen drol namelijk. De poeliebouten zijn normale M8 bouten welke gehard zijn! Deze zijn sterker als normale gegalvaniseerde bouten. Je kunt dit ook al herkennen aan de zwarte kleur van de bouten. kwaliteit 10.9 tov 8.8 heb je ook nog. Zou er gewoon de originele uitwendige torx voor gebruiken die je bij de dealer kunt halen.

groeten Twan

mayhem

origineel gepost door jason

origineel gepost door mayhem
                      dealer.

inbus kan je altijd nog een torx uitwendige dop inslaan als ze dol zijn en niet los komen.
                      bij torx wordt t wat moeilijker als ze dol zijn.
                      maar ja alles is los tekrijgen.
                      als je maar wilt:P

klopt, maar een uitwendige torx bout draai je niet zomaar dol. en anders slijp je de kop eraf en draai je m er met t handje uit:P

kadett4x4
                      Deelnemer

ik heb de vliegwielbouten al 5 keer gebruikt, die gaan echt niet zomaar kapot.

groeten.

IMpY

vliegwielbouten niet direct nee. Zeg alleen dat ik wel geharde bouten zou nemen. Voor t vliegwiel zijn dit ook aparte bouten met een extra dunne kop. De torx bouten die eventueel dol gedraaid zouden worden krijg je in de poelie tog niet erafgeflext bij mijn weten hoor. Kan morgen wel eens een foto’tje plaatsen hoe mijn poulie en de bouten er vorige week uitzagen. Heb nu de hele zooi kunnen vervangen. Dus ook krukastandwiel waar de poelie op bevestigd word. Dus disriem er weer naast moeten leggen. Zijn allemaal weer extra werkzaamheden waar je niet op zit te wachten lijkt me. Pak gewoon de originele bouten wat ervoor bestemd zijn.

Groeten Twan

Dennisman
                          Deelnemer

Hallo ik had even een vraag over de uitwendige torxbout die in het midden vd poulie zit:is dat een links of rechtse draad?
                            Ik krijg hem met geen mogelijkheid los en zit nou twijfelen of het geen linksedraad is.

Vinci
                            Deelnemer

Gewoon linksom los te draaien, even het vliegwiel blokkeren en hoppa…

Hou er rekening mee inderdaad dat het met 250nm aangehaald zit, dus los krijgen kan idd wel eens lastig zijn….

Dennisman
                              Deelnemer

Oke bedankt,
                                We zullen het eens gaan proberen.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.