Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Bouten vliegwiel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 oktober 2009 om 16:58 #17213484
Weet iemand waar ik nieuwe bouten voor mn vliegwiel van mn c20xe kan kopen?
Ik ben namelijk vandaag bij de lokale autoboer geweest en die konden mij niet helpen.
Ook ben ik nog op zoek naar bouten om mn krukas poellie vast te zetten. Dit is volgens mij M8 alleen dan weer fijne draad. Het liefst ook met normale torx.26 oktober 2009 om 17:05 #17541311vliegwiel bouten kan je van ARP krijgen
je kan ze ook gewoon bij de dealer halenje riempoullie kan je met normale M8 bouten vastzetten, is geen fijn draad, ik heb er ook gewoon M8 imbus bouten in gedaan
26 oktober 2009 om 18:08 #17541312dealer.
voor de poulie, vraag om uitwendige torx :) past zo, en is minder makkelijk dol te draaien
26 oktober 2009 om 19:56 #17541313origineel gepost door mayhem
dealer.voor de poulie, vraag om uitwendige torx :) past zo, en is minder makkelijk dol te draaien
inbus kan je altijd nog een torx uitwendige dop inslaan als ze dol zijn en niet los komen.
bij torx wordt t wat moeilijker als ze dol zijn.
maar ja alles is los tekrijgen.
als je maar wilt:P26 oktober 2009 om 23:00 #17541314opel dealer?
heb k pas nog gedaan en die dingen kosten echt niets
en in de poelie kunnen gewoon m8
zaten bij mij rvs inbusjes in (wel met kopervet)
27 oktober 2009 om 11:19 #17541315AnoniemLid sinds:
1 January 1970voor je vliegwiel kun je ook n setje arp,s nemen
kun je hiero waarschijnlijk wel kopen via
rallyastra of corsaboy;):thumbupen poelie inderdaad gewoon m8 maar das
al vaak zat gepost:P27 oktober 2009 om 11:42 #17541316origineel gepost door jblfreak
opel dealer?heb k pas nog gedaan en die dingen kosten echt niets
en in de poelie kunnen gewoon m8
zaten bij mij rvs inbusjes in (wel met kopervet)
Rvs bouten zijn wel wat zachter dan gegalvaniseerde bouten maar volgens mij is het aandraaimoment niet zo hoog dat je ze kapot zou kunnen draaien.
Mijn vliegwiel zit er wel weer op maar ik heb gewoon de oude bouten gebruikt en met loctite vast gezet. Ik las alleen hier op het forum dat da niet echt de bedoeling is om die bouten te hergebruiken.
Ik zag trouwens dat mtech ze ook had maar ik zal eerst eens bij de opel dealer hier in de buurt eens proberen.27 oktober 2009 om 13:42 #17541317het zijn ook rekbouten die zijn al een keer uitgerekt en als je deze dan weer gebruikt zitten ze korter bij de breukgrens. Je kan er geluk mee hebben maar ook pech mee hebben. Zet ze zelf liever nieuw kosten geen drol namelijk. De poeliebouten zijn normale M8 bouten welke gehard zijn! Deze zijn sterker als normale gegalvaniseerde bouten. Je kunt dit ook al herkennen aan de zwarte kleur van de bouten. kwaliteit 10.9 tov 8.8 heb je ook nog. Zou er gewoon de originele uitwendige torx voor gebruiken die je bij de dealer kunt halen.
groeten Twan
27 oktober 2009 om 14:56 #17541318origineel gepost door jason
origineel gepost door mayhem
dealer.voor de poulie, vraag om uitwendige torx :) past zo, en is minder makkelijk dol te draaien
inbus kan je altijd nog een torx uitwendige dop inslaan als ze dol zijn en niet los komen.
bij torx wordt t wat moeilijker als ze dol zijn.
maar ja alles is los tekrijgen.
als je maar wilt:Pklopt, maar een uitwendige torx bout draai je niet zomaar dol. en anders slijp je de kop eraf en draai je m er met t handje uit:P
28 oktober 2009 om 08:27 #17541319ik heb de vliegwielbouten al 5 keer gebruikt, die gaan echt niet zomaar kapot.
groeten.
29 oktober 2009 om 17:20 #17541320vliegwielbouten niet direct nee. Zeg alleen dat ik wel geharde bouten zou nemen. Voor t vliegwiel zijn dit ook aparte bouten met een extra dunne kop. De torx bouten die eventueel dol gedraaid zouden worden krijg je in de poelie tog niet erafgeflext bij mijn weten hoor. Kan morgen wel eens een foto’tje plaatsen hoe mijn poulie en de bouten er vorige week uitzagen. Heb nu de hele zooi kunnen vervangen. Dus ook krukastandwiel waar de poelie op bevestigd word. Dus disriem er weer naast moeten leggen. Zijn allemaal weer extra werkzaamheden waar je niet op zit te wachten lijkt me. Pak gewoon de originele bouten wat ervoor bestemd zijn.
Groeten Twan
10 september 2010 om 08:21 #17541321Hallo ik had even een vraag over de uitwendige torxbout die in het midden vd poulie zit:is dat een links of rechtse draad?
Ik krijg hem met geen mogelijkheid los en zit nou twijfelen of het geen linksedraad is.10 september 2010 om 08:23 #17541322Gewoon linksom los te draaien, even het vliegwiel blokkeren en hoppa…
Hou er rekening mee inderdaad dat het met 250nm aangehaald zit, dus los krijgen kan idd wel eens lastig zijn….
10 september 2010 om 08:34 #17541323Oke bedankt,
We zullen het eens gaan proberen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.