Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Bouten van de vooras loskrijgen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 november 2009 om 08:24 #17213705
Heeft iemand ervaring/tips/tricks om een roestige bouten los te krijgen?
Ik ben namelijk in mijn c-kadett een opgeknapte vooras aan het hangen, alleen nu krijg ik de bouten van de onderste draagarmen die aan mijn chasis zitten er met geen mogelijkheid uit.
Ik heb de draagarmen (waren toch rot) maar doorgeslepen zodat de as er toch onderuit is en er wat meer ruimte is.
Heeft iemand een idee hoe ik deze nu eruit kan krijgen? Ik heb ze al meerdere keren ingespoten met kruip olie en roest oplossers maar de bouten komen niet los. Met de flex kan ik er moeilijk bij zonder het chasis te raken. Alle tips zijn welkom.2 november 2009 om 08:52 #17544199met een luchtsleutel een tijdje rammelen. vaak gaat ie dan wel los.
kan een paar minuten rammelen overheen gaan, maar meestal lukt het.2 november 2009 om 10:37 #17544200Hmm een paar minuten rammelen met een luchtsleutel? Ik heb maar een van kinzo dus is niet de beste kwaliteit maar ik zal eens proberen.
Overigens zit de bout in een draagarmrubber met zo’n stalen bus erin dus als je kracht zet is het net een veer.2 november 2009 om 10:46 #17544201ja klopt, vaak zit de bout er echt vast ingerot. doet kruipolie niet veel meer aan.
doordat je elke keer als het ware de bout laat schrikken, kan het zijn dat dat de bout los komt in de stalen bus.tip voor het monteren van de nieuwe as: smeer alle assen in met kopervet. haal je het na jaren met gemak los!
als het met de luchtsleutel niet wil denk ik dat je gewoon door moet slijpen, aangezien de draagarm toch al afgeschreven is.
4 november 2009 om 19:09 #17544202dat zijn inderdaad super irritante bouten!
van mijn vooras heb ik ook de draagarmen doorgeslepen omdat ik het beu was!
uiteindelijk dan door de bussen geslepen om ze eruit te krijgen.Maar blijkbaar moet je die bevestiging aan de carosserie opwarmen met een gasbrander omdat daar loctite gebruikt werd.
Maar had ik helaas nie dus werd het slijpmolen4 november 2009 om 19:58 #17544203Ik heb ze los gekregen met een kleine gasbrander.
Warm stoken en tegelijk met de luchthamer erop.
Binnen 5 minuten waren l+R los.5 november 2009 om 16:42 #17544204Inmiddels zijn de bouten “los”. Ik was het beu dus heb ik maar de flex gepakt en heel voorzichtig te werk gegaan. Door ze aan de binnen kant net langs de kop door te slijpen waren ze er zo uit.
Maar nog bedankt voor jullie tips :thumbup -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.