Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Bouten van de tuimelaar
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 oktober 2010 om 18:26 #17227427
Ik heb een probleem met mijn manta:
Het schroefdraad waar de tuimelaars overheen vallen raken te makkelijk los.
Hoe zou ik deze het beste weer vast krijgen?
Het probleem is dat de moer op het schroefdraad niet van elkaar af zijn te draaien.
Alvast bedankt.
21 oktober 2010 om 18:44 #17746056Dus als ik het goed begrijp laat het draad eind op de kop los (die waar de tuimelaars overheen gaan)
Als dat het geval is, dan is het een kwestie van vastlijmen met lock-tite
Althans, dat lijkt mij de meest voor de hand liggende oplossing
21 oktober 2010 om 18:50 #17746057dat bedoel ik idd..
Maar lock tite heb ik al geprobeerd ( de groene ( tot 175 graden )) maar deze laat los waarschijnlijk door de temperatuur.
Nu is er alleen nog een lock tite tot 200 graden maar ik weet wel bijna zeker dat deze ook los gaat raken..
21 oktober 2010 om 19:53 #17746058Die tapeinden moet je er eigenlijk indraaien met een dubbele moer (2 moeren tegen elkaar in vastdraaien) en dan het zaakje erin draaien (zo vast mogelijk), je kan ze daarna nog borgen met een centerpunt, 3 keer bijv. op de omtrek van rand van het tapeind op de grenslijn dat hij de kop in gaat.
Loctite wordt in de regel niet gebruikt, het kan wel over ‘t aantal graden, maar de warmte in combinatie met olie kan het op den duur broos maken.
21 oktober 2010 om 20:26 #17746059loctite gebruiken icm het tapeind vastdraaien dmv de dubbele moer methode should do the trick. Gebruik je wel de juiste loctite? Voor iedere toepassing heb je weer een andere namelijk. In mijn crossmotoren gebruikte ik altijd de blauwe (schroefdraadborging) loctite voor tapeinden en boutjes, is nog nooit niks losgekomen:)
21 oktober 2010 om 20:27 #17746060Ik ben dus niet de enigste met het loslopen van de onderdelen rond de tuimelaar,, had van de week de borgmoeren lam. Nu probleem over..:)
Zoals Henk het beschrijft, zou ik het ook aanpakken met de draadeinden.
Succes!
22 oktober 2010 om 05:25 #17746061Weer wat geleerd :thumbup;)
23 oktober 2010 om 09:00 #17746062Oke super.. Ik ben gister bij een motor revisie bedrijf wezen informeren en die zeiden precies hetzelfde als henk.
Effe een paar moeren m10 met fijn draad halen + nieuwe borgmoeren en het moet voor mekaar komen!
Ik laat het wel weten of het gelukt is.Mzzl
23 oktober 2010 om 13:08 #17746063Het is gebeurd.. Alles zit weer strak in elkaar en de kleppen hoor je nog heel iets tikken maar niet te hard.
Bedankt voor de info he!
MZzl
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.