bout motorkap scharnier bijrijderskant afgebroken

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD bout motorkap scharnier bijrijderskant afgebroken

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233400
    peter777
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 January 2011

      bij het in elkaar zetten van de voorkant van de monza kwam ik er achter dat de bout waar het motorkap scharnier bijrijderskant aan vast zit finaal is afgebroken. Vanuit de motor ruimte kom je er amper bij en aan de spatbord zijde zit het blik achter het spatbord in de weg. Iemand een idee of suggestie hoe ik dit kan oplossen?

      dus deze scharnier constructie maar dan andere kant

      #17825258
      frademaker
        Lid sinds:
        4 May 2005

        [rquote=1878488&tid=143521&author=peter777]bij het in elkaar zetten van de voorkant van de monza kwam ik er achter dat de bout waar het motorkap scharnier bijrijderskant aan vast zit finaal is afgebroken. Vanuit de motor ruimte kom je er amper bij en aan de spatbord zijde zit het blik achter het spatbord in de weg. Iemand een idee of suggestie hoe ik dit kan oplossen?

        dus deze scharnier constructie maar dan andere kant

        [/rquote]

        Zover als ik weet is loslijpen de enige optie,
        Wij hebben het ook al 2 keer gehad monza,senator,commodore kwaal?
        Let er trouwens goed op dat je auto niet in de fik vliegt tijdens het lassen,
        Hier heeft het al een monza gekost.

        #17825259
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          hier was de linker-arm al niet meer aanwezig, ….geamputeerd ? :o

          heb je er nu miss een betere foto van,….van de opgelopen ‘schade’ :hmmz

          #17825260
          kobus
            Lid sinds:
            26 December 2004

            dit is mij ook overkomen, waarschijnlijk monza/senator kwaal.
            ik heb het op de volgende manier opgelost, en zit nu al 4 jaar goed vast.
            ik heb een plaatje ijzer (3mm dik) gemaakt van wat tegen de zijkant past waar het schanier aan vast zat, ik weet niet zeker meer of ik dezelfde pen of een nieuwe bout hier op gelast, in dit plaat je heb ik wat gaten geboord, door deze gaten het plaatje vastgelast in dat akelige hoekje.
            ik hoop dat je het begrijpt, want ben niet zo goed uitleggen.
            vooraf en na het lassen heb ik het ingespten met inoxspray.
            succes met de monza!!!!

            #17825261
            peter777
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 January 2011

              [rquote=1878998&tid=143521&author=MonzaRon]hier was de linker-arm al niet meer aanwezig, ….geamputeerd ? :o

              heb je er nu miss een betere foto van,….van de opgelopen ‘schade’ :hmmz[/rquote]

              Zal morgen eens een close up maken. In feite is het een afgebroken bout die op een onmogelijke plek zit. Maar vandaag even chillen, morgen weer verder.

              #17825262
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                :thumbup

                #17825263
                peter777
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 January 2011

                  Tadaa! Ik weer stressen om niks. Kameraad van me was wat eerder bij de monza dan ik en keek er even goed na. Bleek dat die bout nog ver genoeg in de carroserie schuift ondanks de breuk. Scharniert gewoon goed en zit ook niet los. Een meevallertje dus. :afro

                  #17825264
                  rinus de boer
                    Lid sinds:
                    2 July 2004

                    Geluk bij een ongeluk, zeggen we dan toch? :D:D:D

                    #17825265
                    bananenbennie
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      26 November 2010

                      En gisteravond sloeg het noodlot toe, en zijn beide bouten afgebroken :swear Dit gaat geen gemakkelijke reparatie worden ben ik bang…. En dat terwijl de rest van de auto nu eindelijk er op begint te lijken! Het is net of hij gewoon niet afgerond wil worden. Je blijft die kleine manko’s houden.

                      #17825266
                      charlois187
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        24 June 2009

                        [rquote=1897993&tid=143521&author=bananenbennie]En gisteravond sloeg het noodlot toe, en zijn beide bouten afgebroken :swear Dit gaat geen gemakkelijke reparatie worden ben ik bang…. En dat terwijl de rest van de auto nu eindelijk er op begint te lijken! Het is net of hij gewoon niet afgerond wil worden. Je blijft die kleine manko’s houden.[/rquote]

                        Das kl*te zeg:fy1
                        Welkom in de wereld van oldtimers:P De kleine dingetjes blijf je houden. Ach houd je ook van de straat toch?

                        Veel succes met het bedenken van een oplossing.

                        Greetz,

                        Mario

                        #17825267
                        Uniek
                          Lid sinds:
                          6 June 2010

                          da’s erg spijtig:cry
                          en ik hou mijn hart vast want mijn motorkap ligt er ook af:o

                          #17825268
                          peter777
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 January 2011

                            [rquote=1898113&tid=143521&author=Uniek]da’s erg spijtig:cry
                            en ik hou mijn hart vast want mijn motorkap ligt er ook af:o[/rquote]

                            Ik hou je op de hoogte :) Zometeen met frisse moed de aandrijfas in orde maken met originele bouten/moeren, uitlaat wat fermer vast zetten, en kap bouten uitboren. Positief punt: Na schoonmaken van de ronde digidash stekker werkt deze weer uitstekend :)

                            #17825269
                            rinus de boer
                              Lid sinds:
                              2 July 2004

                              Langzamerhand kom je er wel, echt !!!:D:D:D

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.