Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › bout motorkap scharnier bijrijderskant afgebroken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 februari 2011 om 19:07 #17233400
bij het in elkaar zetten van de voorkant van de monza kwam ik er achter dat de bout waar het motorkap scharnier bijrijderskant aan vast zit finaal is afgebroken. Vanuit de motor ruimte kom je er amper bij en aan de spatbord zijde zit het blik achter het spatbord in de weg. Iemand een idee of suggestie hoe ik dit kan oplossen?
dus deze scharnier constructie maar dan andere kant
27 februari 2011 om 10:29 #17825258[rquote=1878488&tid=143521&author=peter777]bij het in elkaar zetten van de voorkant van de monza kwam ik er achter dat de bout waar het motorkap scharnier bijrijderskant aan vast zit finaal is afgebroken. Vanuit de motor ruimte kom je er amper bij en aan de spatbord zijde zit het blik achter het spatbord in de weg. Iemand een idee of suggestie hoe ik dit kan oplossen?
dus deze scharnier constructie maar dan andere kant
[/rquote]
Zover als ik weet is loslijpen de enige optie,
Wij hebben het ook al 2 keer gehad monza,senator,commodore kwaal?
Let er trouwens goed op dat je auto niet in de fik vliegt tijdens het lassen,
Hier heeft het al een monza gekost.27 februari 2011 om 11:02 #17825259AnoniemLid sinds:
1 January 1970hier was de linker-arm al niet meer aanwezig, ….geamputeerd ? :o
heb je er nu miss een betere foto van,….van de opgelopen ‘schade’ :hmmz
27 februari 2011 om 13:37 #17825260dit is mij ook overkomen, waarschijnlijk monza/senator kwaal.
ik heb het op de volgende manier opgelost, en zit nu al 4 jaar goed vast.
ik heb een plaatje ijzer (3mm dik) gemaakt van wat tegen de zijkant past waar het schanier aan vast zat, ik weet niet zeker meer of ik dezelfde pen of een nieuwe bout hier op gelast, in dit plaat je heb ik wat gaten geboord, door deze gaten het plaatje vastgelast in dat akelige hoekje.
ik hoop dat je het begrijpt, want ben niet zo goed uitleggen.
vooraf en na het lassen heb ik het ingespten met inoxspray.
succes met de monza!!!!27 februari 2011 om 16:50 #17825261[rquote=1878998&tid=143521&author=MonzaRon]hier was de linker-arm al niet meer aanwezig, ….geamputeerd ? :o
heb je er nu miss een betere foto van,….van de opgelopen ‘schade’ :hmmz[/rquote]
Zal morgen eens een close up maken. In feite is het een afgebroken bout die op een onmogelijke plek zit. Maar vandaag even chillen, morgen weer verder.
27 februari 2011 om 16:52 #17825262AnoniemLid sinds:
1 January 1970:thumbup
28 februari 2011 om 22:49 #17825263Tadaa! Ik weer stressen om niks. Kameraad van me was wat eerder bij de monza dan ik en keek er even goed na. Bleek dat die bout nog ver genoeg in de carroserie schuift ondanks de breuk. Scharniert gewoon goed en zit ook niet los. Een meevallertje dus. :afro
1 maart 2011 om 07:48 #17825264Geluk bij een ongeluk, zeggen we dan toch? :D:D:D
23 maart 2011 om 00:30 #17825265En gisteravond sloeg het noodlot toe, en zijn beide bouten afgebroken :swear Dit gaat geen gemakkelijke reparatie worden ben ik bang…. En dat terwijl de rest van de auto nu eindelijk er op begint te lijken! Het is net of hij gewoon niet afgerond wil worden. Je blijft die kleine manko’s houden.
23 maart 2011 om 07:54 #17825266[rquote=1897993&tid=143521&author=bananenbennie]En gisteravond sloeg het noodlot toe, en zijn beide bouten afgebroken :swear Dit gaat geen gemakkelijke reparatie worden ben ik bang…. En dat terwijl de rest van de auto nu eindelijk er op begint te lijken! Het is net of hij gewoon niet afgerond wil worden. Je blijft die kleine manko’s houden.[/rquote]
Das kl*te zeg:fy1
Welkom in de wereld van oldtimers:P De kleine dingetjes blijf je houden. Ach houd je ook van de straat toch?Veel succes met het bedenken van een oplossing.
Greetz,
Mario
23 maart 2011 om 11:36 #17825267da’s erg spijtig:cry
en ik hou mijn hart vast want mijn motorkap ligt er ook af:o23 maart 2011 om 13:27 #17825268[rquote=1898113&tid=143521&author=Uniek]da’s erg spijtig:cry
en ik hou mijn hart vast want mijn motorkap ligt er ook af:o[/rquote]Ik hou je op de hoogte :) Zometeen met frisse moed de aandrijfas in orde maken met originele bouten/moeren, uitlaat wat fermer vast zetten, en kap bouten uitboren. Positief punt: Na schoonmaken van de ronde digidash stekker werkt deze weer uitstekend :)
24 maart 2011 om 07:43 #17825269Langzamerhand kom je er wel, echt !!!:D:D:D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.